2018. október 01. | 11:42

A Ford híres izomautóját nem lehet elégszer látni ahhoz, hogy megunja az ember

Az amerikai utcákon nem ritkaság első generációs Mustangot látni, ám Európában már más a helyzet. Yves Decan, a Decan Classics tulajdonosa egy belgiumi vásárlójának restaurálta ezt az izomautót, mely után még az amerikai fanatikusok is megfordulnának. Az Egyesült Államokba utazott, hogy megtalálja a megfelelő példányt, melyet végül Belgiumban épített újjá.



Mivel a belga szabályok elég szigorúak az autók átépítésével kapcsolatban, ezért a teljes felújítás mellett olyan modernizáló jellegű változtatásokat végzett, melyek nem szegnek meg semmilyen előírást. Amikor belefogott a munkába, nem sok ép része volt az utónak, ám a végeredmény magáért beszél. Egy ilyen ’67-es Mustang minden egyes részletéről külön cikket lehetne írni, olyan érdekes és szép az egész kompozíció.



Kezdésnek frissítette a felfüggesztést. Jobb rugókat rakott előre és hátra, plusz karosszéria merevítések is bekerültek, valamint poliuretánra cserélte a perselyeket. Bilstein gátlókat és léghűtéses féktárcsákat is kapott a Mustang. A felnik 15-ös méretű, American Racing Torque Thrust D darabok. A motortérben egy 6,4 literes V8 dohog, módosított olajpumpával, vezérműtengellyel, szelepemelőkkel és csapágyazással. Többek közt Holley 750CFM karburátor és Accel 52200 gyújtáselosztó-fedél került a Fordba. A hűtőrendszert pedig ezekhez a módosításokhoz alakította.



A hatsebességes kézi váltó mellett Auburn sperdiffi van a hajtásláncban, az autó jelenlegi teljesítménye pedig 400 lóerő. A belteret is teljesen felújította, egészen újszerű lett minden odabenn. A krómozott alkatrészek kívül-belül visszanyerték eredeti fényüket. A projekt inspirációja a Steve McQueen-féle Bullitt Mustang volt, de nem egy konkrét replika megalkotása volt a cél. Az eredeti színe került vissza rá, mely a Dark Moss Green fantázianévre hallgat.



A Mustang gyártása 1964-ben kezdődött, kétajtós kupé, kabrió és fastback kivitelben. A motorkínálat 2,8 litertől egészen a V8-as Cobra Jet 7,0 literes blokkjáig terjedt. A típus jelenleg is elérhető, sőt, nemrég elkészült az egymilliomodik Mustang, ezzel az autógyártás legsikeresebb modelljei közé tartozik. Annyi biztos, mindenki elfogadna egy ilyet a garázsába, hiszen már a puszta látványa boldogsághormonokat szabadít fel.