1967-es Mustang resto-mod - Egy igazi legenda újraélesztése

Frissítve:
2018-10-01, 11:07

A Ford híres izomautóját nem lehet elégszer látni ahhoz, hogy megunja az ember

Az amerikai utcákon nem ritkaság első generációs Mustangot látni, ám Európában már más a helyzet. Yves Decan, a Decan Classics tulajdonosa egy belgiumi vásárlójának restaurálta ezt az izomautót, mely után még az amerikai fanatikusok is megfordulnának. Az Egyesült Államokba utazott, hogy megtalálja a megfelelő példányt, melyet végül Belgiumban épített újjá.

Yves Decan Ford Mustang resto-mod, elölről

Mivel a belga szabályok elég szigorúak az autók átépítésével kapcsolatban, ezért a teljes felújítás mellett olyan modernizáló jellegű változtatásokat végzett, melyek nem szegnek meg semmilyen előírást. Amikor belefogott a munkába, nem sok ép része volt az utónak, ám a végeredmény magáért beszél. Egy ilyen ’67-es Mustang minden egyes részletéről külön cikket lehetne írni, olyan érdekes és szép az egész kompozíció.

Yves Decan Ford Mustang resto-mod, hátulról

Kezdésnek frissítette a felfüggesztést. Jobb rugókat rakott előre és hátra, plusz karosszéria merevítések is bekerültek, valamint poliuretánra cserélte a perselyeket. Bilstein gátlókat és léghűtéses féktárcsákat is kapott a Mustang. A felnik 15-ös méretű, American Racing Torque Thrust D darabok. A motortérben egy 6,4 literes V8 dohog, módosított olajpumpával, vezérműtengellyel, szelepemelőkkel és csapágyazással. Többek közt Holley 750CFM karburátor és Accel 52200 gyújtáselosztó-fedél került a Fordba. A hűtőrendszert pedig ezekhez a módosításokhoz alakította.

Yves Decan Ford Mustang resto-mod, oldalról

A hatsebességes kézi váltó mellett Auburn sperdiffi van a hajtásláncban, az autó jelenlegi teljesítménye pedig 400 lóerő. A belteret is teljesen felújította, egészen újszerű lett minden odabenn. A krómozott alkatrészek kívül-belül visszanyerték eredeti fényüket. A projekt inspirációja a Steve McQueen-féle Bullitt Mustang volt, de nem egy konkrét replika megalkotása volt a cél. Az eredeti színe került vissza rá, mely a Dark Moss Green fantázianévre hallgat.

Yves Decan Ford Mustang resto-mod féklámpája

A Mustang gyártása 1964-ben kezdődött, kétajtós kupé, kabrió és fastback kivitelben. A motorkínálat 2,8 litertől egészen a V8-as Cobra Jet 7,0 literes blokkjáig terjedt. A típus jelenleg is elérhető, sőt, nemrég elkészült az egymilliomodik Mustang, ezzel az autógyártás legsikeresebb modelljei közé tartozik. Annyi biztos, mindenki elfogadna egy ilyet a garázsába, hiszen már a puszta látványa boldogsághormonokat szabadít fel.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Mustang Boss 429
2018. november 07.
Egy vadonatúj Mustangnál már csak egy régebbi típus lehet vonzóbb, átalakítva meg aztán pláne! A Classic Recreations ezúttal a Mustang Boss 429-es típushoz nyúlt hozzá, melyből több példány is várható.
1984 Ford Bronco XLT, barna SUV, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 14.
1980-ban mutatkozott be a Ford Bronco harmadik generációja. Az évek múlásával több apró módosításon esett át, de a széria csak 1984-ben nyerte el legmarkánsabb jellegzetességeit

További hírek