Elkészült Ken Block új Ford Escort RS Cosworth versenyautója

Kozma Ádám
Közzétéve:
2019-03-21, 10:13

A frissen elkészült célszerszám tesztelése Missouriban lesz, közvetlenül a versenyhétvége előtt. Tapasztalatgyűjtés és ismerkedés az új versenyautóval.

Ken Block Ford Escort RS Cosworth versenyautója akcióban

A gymkhana koronázatlan királya, a gumifüst ura, a youtube kaszkadőr sofőrje, a megrendezett jeleneteken túl, az amerikai rally bajnokságban is próbál helytállni. Az változó, hogy időeredményei milyen intenzitással juttatják a dobogóra, azonban vezetési stílusa biztosan sikert arat a közönség soraiban. Versenysportban szerzett eredményei szerint inkább a rallycross szakágban eredményes, amihez talán a jól ismert abroncsszaggatós bemutatóin használt verdáinak technikája a legközelebb áll.

Ken Block új Ford Escort RS Cosworthe a hozzá illő elmebaj mértékében lett átépítve. Külsőre, szerintem pofás lett. Ebbe a gépbe is rengeteg munkát tettek, amit az elvárások szerint remek teljesítménnyel és vezethetőséggel hálál majd meg a technika. A Hoonigan csapatának sikerült lenyomnia egy komolyabb tesztet a hétvégi éles bevetés előtt. A 2019 március 15-16 napokon megrendezésre került 100 Acre Wood rally (igen-igen, a Százholdas Pagony rally valóban Micimackó otthonáról kapta a nevét), Missouriban az Ozark hegység lábánál fekvő szerpentinek mentén teszi próbára, az amerikai rally bajnokság résztvevőinek vezetési tudását.

A csapatnak sikerült időben elkészülni és kivinni az autót Missouriba, a bajnokság helyszínétől nem messze. A tesztet a versenykörülményekhez hasonló lezárt útszakaszon tartották, hogy modellezhessék az autó viselkedését, ami elég fontos volt, mert nem sok tapasztalattal rendelkeztek az új járgányról.

A teszt során elhajlott, tört, leesett egy raklap alkatrész, lett az autón sok különféle sérülés, aminek gyűjtése pazarlásnak tűnhet, de valójában pont erre van az egész művelet. Gondolj bele, mekkora szívás lenne a verseny közben észrevenni, hogy itt-ott erősebb alkatrészt kellett volna használni, vagy az adott beállítás nem bírja a helyszíni körülményeket. Blocknak ezúttal az üvegszál karosszériával támadt baja, mert a murvás pálya úgy zabálta az elemeket, mintha egy aszteroidafelhőbe hajtott volna. Hát igen, ilyen ez… egy versenyautó nem csak jó, szép is legyen, tehát ha már minden más hibátlannak tűnik, jól is kell mutatni a fotókon.

Sajnos azonban a kocsi mégsem lett tökéletes, Ken Block nem tudta befejezni a versenyt, motorhiba miatt kiesett. Remélhetőleg a jövőben ezt a hibát is orvosolják, és a következő kihívást már buktató nélkül tudja végig nyomni!

Forrás:

Kapcsolódó írások

Lancia 037 a szurkolók előtt hátulról fotózva
2018. október 29.
Az első napnak hatalmas lelkesedéssel és izgalommal vágtam neki...
Lángot lő az Audi az esti gyorson - oldalról fotózva
2018. október 29.
Van egy sztorim, ami úgy kezdődik, hogy péntek éjjel a San Marino-i várban... Érdekel?
Porsche olasz ház előtt oldalról fotózva
2018. október 28.
Szombaton délelőtt pihenő volt a résztvevőknek és a nézőknek is egyaránt, délután viszont Domagnano környékén bőgtek fel a motorok.
Két WRC „körzőzik” a Rallylegenden a nézők előtt - oldalról fotózva
2018. október 24.
A zárónap megkoronázta az egész hétvégét, az utolsó két gyorsaságinak a gyártelep adott otthont