2019. március 21. | 11:13

A frissen elkészült célszerszám tesztelése Missouriban lesz, közvetlenül a versenyhétvége előtt. Tapasztalatgyűjtés és ismerkedés az új versenyautóval.

A gymkhana koronázatlan királya, a gumifüst ura, a youtube kaszkadőr sofőrje, a megrendezett jeleneteken túl, az amerikai rally bajnokságban is próbál helytállni. Az változó, hogy időeredményei milyen intenzitással juttatják a dobogóra, azonban vezetési stílusa biztosan sikert arat a közönség soraiban. Versenysportban szerzett eredményei szerint inkább a rallycross szakágban eredményes, amihez talán a jól ismert abroncsszaggatós bemutatóin használt verdáinak technikája a legközelebb áll.

Ken Block új Ford Escort RS Cosworthe a hozzá illő elmebaj mértékében lett átépítve. Külsőre, szerintem pofás lett. Ebbe a gépbe is rengeteg munkát tettek, amit az elvárások szerint remek teljesítménnyel és vezethetőséggel hálál majd meg a technika. A Hoonigan csapatának sikerült lenyomnia egy komolyabb tesztet a hétvégi éles bevetés előtt. A 2019 március 15-16 napokon megrendezésre került 100 Acre Wood rally (igen-igen, a Százholdas Pagony rally valóban Micimackó otthonáról kapta a nevét), Missouriban az Ozark hegység lábánál fekvő szerpentinek mentén teszi próbára, az amerikai rally bajnokság résztvevőinek vezetési tudását.

A csapatnak sikerült időben elkészülni és kivinni az autót Missouriba, a bajnokság helyszínétől nem messze. A tesztet a versenykörülményekhez hasonló lezárt útszakaszon tartották, hogy modellezhessék az autó viselkedését, ami elég fontos volt, mert nem sok tapasztalattal rendelkeztek az új járgányról.

A teszt során elhajlott, tört, leesett egy raklap alkatrész, lett az autón sok különféle sérülés, aminek gyűjtése pazarlásnak tűnhet, de valójában pont erre van az egész művelet. Gondolj bele, mekkora szívás lenne a verseny közben észrevenni, hogy itt-ott erősebb alkatrészt kellett volna használni, vagy az adott beállítás nem bírja a helyszíni körülményeket. Blocknak ezúttal az üvegszál karosszériával támadt baja, mert a murvás pálya úgy zabálta az elemeket, mintha egy aszteroidafelhőbe hajtott volna. Hát igen, ilyen ez… egy versenyautó nem csak jó, szép is legyen, tehát ha már minden más hibátlannak tűnik, jól is kell mutatni a fotókon.

Sajnos azonban a kocsi mégsem lett tökéletes, Ken Block nem tudta befejezni a versenyt, motorhiba miatt kiesett. Remélhetőleg a jövőben ezt a hibát is orvosolják, és a következő kihívást már buktató nélkül tudja végig nyomni!