2019. december 13. | 10:44

A teljesen elektromos crossover a második generációs Mercedes-Benz GLA premierjén jött szóba.

Három éve a Frankfurti Autószalonon mutatta be a Mercedes az EQA teljesen elektromos, háromajtós hatchback tanulmányt, mára azonban kiderült, hogy a sorozatgyártásba kerülő autó egy ötajtós crossover lesz. Az emissziómentes városi terepjáró az új Mercedes GLA digitális premierjén került szóba, hiszen igen közeli rokonoknak számítanak.

A kémfotókon jól látszik, hogy az EQA a GLA krumpli formáját kapja, természetesen a már ismert EQ modellek formai finomságaival együtt. A hatékonyságról az aero-kerekek is gondokodnak, a zárt hűtőrács az EQC-hez hasonlít, és mindenhol ott villog az EQ Power plakett.

Az EQA 2020-as debütálása előtt a Mercedes előrukkol a GLA plug-in hibrid változatával, melynek hajtáslánca az A250e és B250e modellekből már ismerős lehet. A Daimler elnöke, Ola Kallenius elmondta, hogy a PHEV változat 70 kilométeres tisztán elektromos hatótávra lesz képes, bár azt nem tette hozzá, hogy NEDC vagy WLTP-ciklus szerint érthető ez az adat. Az A-osztály WLTP szerint 60-68 kilométeres, a NEDC-szabvány szerint 74-76 kilométerre képes, míg az A-osztály szedán kivitele 61-69 és 75-77 kilométert tud megtenni egyetlen feltöltéssel. Az egyterű B-osztály 56-67 és 70-77-es számokat mutat, szóval annyira nem lőtt mellé a nagyfőnök.