2019. május 06. | 11:37

Nálam még mindig a Formula E technológiája a favorit, azonban a Roborace is megmozgatja a fantáziám

A Roborace egy pilóták nélküli, autonóm versenysorozat lesz majd, melyet 2015 végén álmodott meg Alejandro Agag, a Formula E első embere és az önvezető technológiákkal foglalkozó Kinetik cég. Az elképzelés szerint önvezető autók szálltak volna harcba az elsőségért a megépített pályákon. Azóta azonban történt pár változás a projekt háza táján, az egyik leglényegesebb, hogy Lucas di Grassi lett az első embere.

Eredetileg cockpit nélküli autókkal tervezték elindítani a sorozatot, azonban jelen állás szerint ezt megváltoztatták. Az ember és a gép összhangban működve teljesítené a versenytávot. Ez a gyakorlatban úgy nézne ki, hogy a futamokat a versenyzők kezdik, manuálisan irányítva a DevBot 2.0-át, majd féltávnál átadják az irányítást az elektronikának. Így a számítógép fel tudja térképezni a pályát, amely fontos a helyes ív és sebesség megválasztásában. Ezeknek az elektromos meghajtású autóknak a tervezésekor az LMP-ket vették alapul.

A széria megerősítette, hogy előző hét elején a spanyolországi Monteblancóban feltűnt autók nem teszten vettek részt, hanem az első éles versenyt rendezték. A zárt kapuk mögött történt futamon összesen két autó vett részt, egy járműfejlesztő vállalat és a Müncheni Műszaki Egyetem mérettette meg magát.

Ezt követően megjelent egy videó a széria YoutTube csatornáján, amelyen a Season Alpha névre keresztelt teszt évad helyszíneit mutatják be. Az öt helyszín között pedig Magyarország is megtalálható Spanyolország, Olaszország, az Egyesült Királyság és az Amerikai Egyesült Államok mellett.

A projekt első embere, Di Grassi azt mondta, hogy a Formula E betétfutamaként fog szerepelni a sorozat, ehhez képest pedig az ötből csupán két országba látogat el jelenleg az FE. Tudatosan írtam azt, hogy egyelőre, mert ki tudja, a háttérben zajló munkálatok eredménye az is lehet, hogy Budapest is bekerül az elektromos sorozat helyszínei közé. A videóban szereplő többi országnak is megvan az esélye a sorozatba kerülésre.

Az első éles szezonra kevesebb mint tíz autó részvételével és frissített versenyjárművekkel 2021-ben kerülhet sor. Az elkövetkezendő hetekben kiderülhetnek a pontos időpontok és helyszínek, úgyhogy ha érdekel a sorozat, tedd be az Alapjáratot a könyvjelzőid közé, ha még nem tetted!