2019. november 23. | 14:39

2021-től kerülhet európai és USA piacra a Lexus első villanyosa, az UX 300e.

2025-ig bezárólag 10 teljesen elektromos modellt ígér a Toyota. Ezek között természetesen lesznek Toyota és Lexus modellek egyaránt. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy az elsőként bejelentett modell éppen a périum almárka egyik gyermeke lesz, és az UX 300e névre hallgat majd. A Lexus a múlthónapban lezajlott Tokyo Autószalonon mutatott be egy tanulmányautót, amely teljesen elektromos hajtással rendelkezett, és a Lexus LF-30 névre hallgatott.

A meghökkentően jövőformájú tanulmány után mindenkinek a szeme és lelke megnyugodhat kicsit, nem jött egy újabb Tesla Cybertruck, helyette egy nagyon ízléses kis compact crossoverről lesz szó. Az érkező EV az UX-ből már ismert GA-C platformra épül majd, és a mérnökök egy 54,3 kWh-ás akkumulátor csomagot helyeznek majd a padlóba. A hatótávot 200 mérföldben, azaz körülbelül 322 km-ben határozták meg, de csak visszafogott vezetési stílus mellett. A villanyos Lexust 50 perc alatt lehet majd 100%-osra tölteni utcai gyorstöltő segítségével, ami maximum 50 kilowattos teljesítménnyel történhet majd. Ebből adódik a viszonylag hosszú gyorstöltési ciklus, ellenben az akkupakk élettartamának biztosan jót tesz, hogy nem engedi sokkolni a rendszer.

Az erőt egyetlen darab elektromotor szolgáltatja, és az első kerekekre irányítja majd azt. A rendszer teljesítménye 201 lóerő és egy hajszállal kevesebb mint 300 Nm. A sofőrnek lehetősége lesz szabályozni a regeneratív fékezés mértékét és módját, ez hasonlatos az új Nissan LEAF-ben található e-Pedal funkcióhoz.

Aki ült már elektromos autóban az tisztában van vele, hogy hihetetlen csend uralkodik ezekben a járművekben, hiszen a motorzaj szinte teljesen megszűnik, egy csendes búgást lehet érzékelni gyorsításkor és slussz. Maximum a kerék és szélzaj tud belerondítani ebbe a steril suhanásba, Lexuséknál azonban erre is gondoltak és még tovább emelték a csend szintjét a beltérben, már ha lehet ilyet mondani. Emellett beépítésre került egy ki és bekapcsolható hanggenerátor is amely képes szimulálni egy belsőégésű motorral ellátott autó menetzajait, gyorsításkor pedig hangosítani, lassításkor halkítani azt, ezzel is visszajelzést adva a sofőrnek az autó aktuális mozgásáról.

Azt már tudni lehet, hogy a Toyota semmit sem hajlandó más gyártótól vásárolni ha elektromos platformról, motorról vagy akkumulátorról van szó, így biztos, hogy a Lexus is a saját fejlesztésű alkatrészeket és technológiákat fogja tartalmazni a jövőben. Fellebbentek olyan hírek is, miszerint a Lexus már fejleszt és kutatásokat végez a kerékbe épített elektromotorok terén is, ami szintén nagyon izgalmas megoldásnak hangzik, bár a Magyar utakon nem tudom mennyire lenne tartós a technológia, ami mellesleg még elég távol áll a gyártásba kerüléstől. 

A Toyota és a Lexus vezetői már 2017-ben is azt nyilatkozták, hogy nem bíbelődnek a plug-in, azaz tölthető hibrid technológiával, maradnak az öntöltőnél majd egyenesen haladnak majd tovább a teljesen elektromos és üzemanyagcellás megoldások felé. 

Ha más autóipari újdonságra is kíváncsi vagy, ne hagyd ki Hírműsorunkat sem a Youtube-on!