2020. február 19. | 12:00

Lágy hibrid dízelmotorral, plug-in hibrid és tisztán elektromos SAV. Mi kell még?

A BMW már több mint félmillió tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt autót adott át ügyfeleinek, csak 2019-ben 145 815 darab hálózatról tölthető BMW és MINI modellt értékesítettek.

A 2020-as Genfi Autószalonon mi is jelen leszünk, így élőben tekinthetjük meg a középkategória négy új, plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozatát. Érkezik ugyanis a 330e Touring és a 330e limuzin hátsó- és összkerékhajtással egyaránt. A konnektoros változatok 55-68 kilométeres tisztán elektromos hatótávot ígérnek egyetlen feltöltéssel, a 2,0 literes, négyhengeres benzinmotor és a villanymotor 252 lóerőt és 420 Nm-t juttat el a kerekekre a nyolcfokozatú automata váltón keresztül. Ha olyan helyzet adódik, hogy kevés lenne az erő, akkor az alapfelszereltségnek számító XtraBoost teljesítménynövelő funkció átmenetileg 40 lóerőt tud még hozzá dobni a méneshez.

További két modellváltozatról is lehull a lepel: az M340d xDrive limuzin és kombi kivitelben érkezik, meghajtásukról egy 340 lóerős, soros hathengeres dízel gondoskodik egy 48 volt kapacitású, indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával kiegészülve. Az összteljesítmény 340 lóerőre és 700 Nm-re rúg, mindezt szintén egy nyolcas automata továbbítja a kerekek felé. Természetesen az M Sport futómű mellett változó áttételű kormány, M Sport fékrendszer és M Sport diffi jár ezekhez a modellekhez, melyek 4,6, illetve 4,8 másodperc alatt képesek elérni a 100 km/órát.

A BMW célja, hogy 2021 végére több mint egymillió darab tisztán elektromos meghajtású, illetve plug-in hibrid technológiával szerelt BMW és MINI modell közlekedjen a világ útjain. Még idén érkezik a tisztán elektromos BMW iX3, jövőre pedig a BMW i4 és BMW iNEXT is megvásárolható lesz.