2020. május 05. | 12:32

A bajorok számára a határ a csillagos ég!

A Wichcar.com.au-nak volt alkalma beszélgetni Markus Flasch úrral, a BMW M vezérigazgatójával a márka jövőjéről, kihívásairól. A közelmúltban elért sikerek nagy részét az M2-es modellnek tulajdonítja Flasch, mely egy sokkal kisebb, élesebb, élvezetesebb jármű, mint az M3 vagy M4. Érdekes adat az is, hogy az eladott BMW-k közel fele M-csomaggal vagy M-es kivitelben kel el, itt fontos megjegyezni, hogy az M divízió sosem akart versenybe szállni magával a BMW-vel, csupán kiegészíti azt.

Az M részleg öt év alatt 200%-os növekedést ért el. Kérdés viszont, hogy a még gyorsabb, erősebb autók fejlesztése vajon aláássa-e a BMW erőfeszítéseit az elektromobilitás területén? Flasch szerint ez a portfólió egyensúlyban tartásáról és az M-es modellek energiahatékonyságáról szól.

„Nem szeretnénk, hogy az M-es modellek karaktere odavesszen. Egy elektromos autó fejlesztése - akár plug-in vagy tisztán elektromos – jelenleg fizikai korlátokba ütközik, mi azon vagyunk, hogy leküzdjük ezeket az akadályokat. Továbbra is mindenki számára elérhetőek a teljesítménynövelő csomagjaink. De mit sem ér az erő, ha nem tudjuk kontrolálni, nem igaz? 10-15 éve egy 625 lóerős szedántól mindenki megriadt volna. Most a 625 lóerős M5-öt édesanyám vezeti hóban és köszöni szépen, minden rendben van. Tehát továbbra is az a kérdés, hogy milyen csomagolásban tálaljuk a teljesítményt, ami így mindenki számára elérhető és kezelhető lesz. Ebben volt az M divízió mindig is briliáns. Annyit mondhatok, hogy a jövőben ne várjanak teljesítménycsökkenést.”