2020. február 20. | 14:31

Németországban már a rendőrautóknál is a legfontosabb kritérium a környezetvédelem.

Immáron hagyomány szerint Frankfurtban tartják azt a németországi rendőrautó kiállítást, ahol a Mercedes-Benz bemutatja, milyen modellekkel tudnák megtámogatni a rend őreinek fontos munkáját. Történik mindez annak reményében, hogy a megfelelő emberek szimpátiáját elnyerik, és a következő közbeszerzéseken tőlük rendelik meg a rendőrautók legújabb állományát.

Az idei rendezvényen, melyet 2020. február 18. és 20. között tartottak meg, összesen 15 gépjármű került bemutatásra. A rendőrautók természetesen napjaink legfontosabb témája köré csoportosultak: a környezetvédelem volt a célkeresztben. Elmúltak azok az idők, amikor az állami szervek két kézzel szórhatták a pénzt olyan alapvető kiadásokra, mint az üzemanyag.

Különben is, az államnak példát kell mutatnia az embereknek, főleg a szigorú Németországban, ahol állandó téma a dízelek kitiltása bizonyos városokból vagy a dugódíjak bevezetése. Ennek tükrében cseppet sem meglepő, hogy a kiállítás sztárja egy teljesen elektromos modell, a rendőrségi autóvá alakított Mercedes-Benz EQC volt.

Természetesen nem csak az EQC képviselte a zöld irányvonalat, a képeken tőle jobbra található Mercedes-Benz GLC sem mindennapos kivitel, hanem a márka üzemanyagcellás autója. Hidrogént tankol és vizet pufog ki, ráadásul egy ilyen változat már szolgál a hamburgi rendőrségnél is. Az elektromos autó másik oldalán, nekünk balra, a hagyományos E-osztálynak látszó autó sem az, aminek látszik.

A hátulján az E300de típusnevet visel, ami a márka dízel-hibrid modelljét takarja. Bizony, nem csak benzin-hibridek léteznek, bár kétségtelen, hogy utóbbiak terjedtek el széles körben az elmúlt két évtizedben. Miért? Mert drága az elektromos hajtás, drága a dízeltechnika is, így kevés gyártó engedheti meg magának, hogy ötvözi a kettőt szem előtt tartva, hogy azért nem árt, ha van rá fizetőképes kereslet. A német rendőrségnek ugyanakkor bizonyára futja majd rá.

A csapatszállítási igényeket kielégítendő, a Mercedes kiállított 8 darab átalakított Vitót is. A rendőrségi haszongépjárművek három féle tengelytávval érhetők el, a szállítható személyek száma ennek megfelelően változik. A Vitók elérhetőek első-, hátsó- és összkerékhajtással is, belső felszereltségüket pedig a rendőrség igényeinek megfelelően alakították ki. Olyan biztonsági övekkel szerelték fel őket, amelyeket kommandós felszerelésben is könnyen lehet kezelni, az ülések huzata pedig különösen ellenálló és könnyen tisztítható műbőrből készült.