A magyar rendőrség elfogóautói

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2019-11-25, 14:25

A magyar rendőrség leggyorsabb autói az elmúlt 4 évtizedből.

Lada 1200

A Lada 1200-est (VAZ-2101) 1970 és 1988 között gyártották, a szocialista országokban nagyon vágyott és igenis gyors autónak számított. Erős motor, 4 sebességes váltó, strapabíró felépítés és hátsókerék-hajtás jellemezte. A rendőrségi változatokba is a gyári 1,2 literes motor került, mely 60 lóerős teljesítményre és 145 km/h-ás végsebességre volt elég. Ezek ma vicces számok, de akkoriban a bűnözőknek ügyeseknek kellett lenniük, ha meg akartak lépni előle.

rendőrségi Lada 1200

Mercedes W124

A 90-es években kizárólag különleges feladatokra és különleges alkalmakkor kerültek elő a rendőrség W124-es Mercedesei. Akkor kellett őket bevetni, ha valami nagy fejes látogatott el az országba, hogy lássa, mi adunk a biztonságára. Ilyenkor elöl és hátul is egy-egy ugyanolyan automata Mercedes 230E biztosította a konvojt. Aki a vezetőülésben helyet foglalhatott, minden bizonnyal az ország legirigyeltebb emberei közé tartozott. Csak arra kellett vigyázni, hogy 136 lóerős, egyébként Ausztriából származó, eredetileg fekete autókkal a többi kísérőjármű is tudja tartani a lépést.

rendőrségi Mercedes W124

Skoda Octavia RS

A 2000-es évek elején jellemzően F Astrákból állt a rendőrségi autópark. Mondanom sem kell, hogy az 1,6 literes szívó benzinmotorjának 75 lóereje nem tette ideális pályázó autóvá a típust. Ezért aztán a flottát 235 km/h-ás végsebességre képes Skoda Octavia RS-ekkel bővítették, melyek akkoriban valószínűleg sok gyorshajtónak okoztak meglepetést, amikor 200 fölött megjelentek a tükörben a kék-piros villogójukkal. Az 1,8 literes turbómotor 180 lóereje ma már nem tűnik kiemelkedően soknak, de akkoriban bőven elég volt.

rendőrségi Skoda Octavia RS

Audi TT

2005-ben egy 225 lóerős Audi TT-vel bővült a magyar autópálya rendőrség flottája, melynek különlegessége, hogy motorterébe a győri Audi gyár 10 milliomodikként elkészült erőforrását építették. Az 1,8 turbómotor 6,6 másodperces gyorsulással és 250 km/h-ás végsebességgel vértezte fel az elfogóautót. A tetejére szerelt különleges kialakítású vékony fényhíd a nagysebességű haladást hivatott szolgálni, ugyanis a korábbiak nagyon hangosak voltak és jelentősen mérsékelték a menetteljesítményeket is.

rendőrségi Audi TT I

Ford Mondeo ST

A rendőrségi verzióban nem a szokásos 2,0 literes dízel ketyegett, hanem az elérhető legerősebb benzinmotor. A második generáció Ford Mondeót 2001 és 2007 között gyártották és mindig is az ST modellek jelentették a kínálat csúcsát. A képen látható példány a 2005-ös facelift után érkezett a rendőrséghez, így 3,0 literes V6-os motorja már 226 lóerőt teljesített. Állítólag nagy tempónál stabilabb volt kollégáinál, a Skoda Octaviánál és az Audi TT-nél.

rendőrségi Ford Mondeo ST

Audi A8

A 2000-es évek közepére már nagyon jól ment a rendőrségnek, ugyanis 2006-ban egy igazi luxusautóval, egy Audi A8-assal bővült a flottájuk, pontosabban a Köztársasági Őrezredé. A limuzint delegációk felvezető járműveként használták akkoriban. A különleges alakulat sofőrjeinek egy speciális, emiatt az autó miatt szervezett vezetéstechnikai tréning keretein belül kellett megismerniük a 4,2 literes, 335 lóerős V8-as benzinmotorral hajtott gépkocsi méreteivel és különleges menettulajdonságaival.

rendőrségi Audi A8

Audi A4 kombi

Az idő előrehaladtával egyre jobb, erősebb és gyorsabb autókra vágytak a magyar rendőrségnél, így kerültek a flottába 2014-ben az Audi A4-es kombik. Ezek természetesen nem alapkivitelű modellek, hanem a 3,0 literes V6-os TFSI motorral szerelt kivitelek voltak és mind a mai napig szolgálatban állnak. 272 lóerejük automataváltón és összkerékhajtáson keresztül jut el az útra, 100 km/h-ás sebességre 5,4 másodperc alatt gyorsulnak, végsebességük pedig természetesen elektronikusan korlátozott 250 km/h-ra.

rendőrségi Audi A4 kombi

Audi TTS

Már hagyománnyá vált, hogy a magyar rendőrségnél az éppen aktuális legfrissebb Audi TT is szolgálatban áll. Így volt ez az első (2005) és a második generációval (2008) is, így a harmadik sem maradhatott ki 2015-ben. Ráadásul a sportos Audikért fizetnie sem kellett a rendőrségnek (adófizetőknek), mert azokat ingyen adományozta a gyártó. A TTS motorterében egy 2,0 literes TFSI erőforrás duruzsol 310 lóerővel. Legfontosabb adatai a következők: 4,7másodperces gyorsulás 100-ra és 250 km/h-ban korlátozott végsebesség.

rendőrségi Audi TTS

Skoda Octavia RS kombi

2018-ban érkeztek meg a kombi RS Octáviák a rendőrséghez, melyeket természetesen a legerősebb 2,0 literes TSI motorral rendeltek meg, nem pedig a valamivel gyengébb gázolajossal. A 230 lóerős DSG-váltós autók 6,7 másodperces gyorsulással és 250 km/h-ás végsebességgel szolgálják a rend éber őreit, hogy a lehető leghamarabb elérjék úti céljaikat vagy elkapják a rosszfiúkat.

rendőrségi Skoda Octavia RS kombi

Forrás:

További autós hírek

Megdöbbentő Facebook poszt és YouTube videó került ki az Internetre a tegnapi napon, amire olvasónk hívta fel a figyelmünket. Egy…

A megyei katasztrófavédelem tájékoztatása szerint szombat kora délután baleset történt Eger és Kerecsend között. Három személyautó érintett a balesetben. A…

A koszos autó elég lehangoló látvány. A tél bekövetkeztével pedig egyre több olyan autót látni az utakon, amit belep a…

A nagycsaládosok részére autóvásárláshoz biztosított állami támogatás jelentős zavart okozott az autókereskedői és az autóvásárlói körökben is – írja az…

Egy kamionról leszakadt pótkerék okozhatott volna tragédiát Nagyorosziban, miután a hatalmas gumi egyenesen a buszmegállóban várakozó nagypapa és két unokája…

Kapcsolódó írások

Heti kihagyhatatlan videóadag
2017. április 28.
A hétvége közeledtével a frissen megjelent autós videókból csemegéztem Nektek: hajsza, egyedi csónakszállítás, eldurvult fűnyírás, dízelpárbaj. Jó szórakozást! 
Bekeményít a rendőrség, jönnek a rejtett traffipaxok!
2018. szeptember 07.
Nagyon úgy tűnik, hogy a magyar rendőrségi vezetésnél elszakadt a cérna, és megelégelték, hogy nem bírnak a renitens gyorshajtókkal. Ezért aztán bekeményítenek!
Újra mérnek az országban, de most mást
2018. szeptember 17.
Az Európai Mobilitási hét keretében a környezetszennyezés csökkentésére hívják fel a figyelmet
2019. április 05.
24 óra alatt több mint 5 és félezer gyorshajtót regisztráltak