Izgalmas rendőrautók a nagyvilágból: Nagy-Britannia

Kámány Andrea újságíró
Közzétéve:
2021-02-21, 12:50

Szupersportkocsik, legendás klasszikusok. Kellhet ennél több egy jó rendőrségi flottához?

Ebben a cikksorozatban a világ több tájáról mutatunk meg érdekes csendőr- és rendőrautókat, amelyek vagy elképesztő sebességükkel, szépségükkel vagy éppen funkcionalitásukkal tűnnek ki a hétköznapi járművek közül. A cikksorozat előző részeit alább olvashatod:

Most pedig nézzük meg, az angolok mivel járőröznek vagy járőröztek!

Land Rover 110

Volt idő, amikor az eredeti Land Rover rendőrautók megszokottak voltak Nagy-Britanniában és azon kívül is. Tökéletesen használhatók voltak a közúti balesetekben összetört autók elvontatásához, és remekül megállták a helyüket havas terepen is. Helyüket szépen lassan felváltották a modernebb összkerekes terepjárók, beleértve a Land Rover újabb modelljeit is. Reméljük, hogy a közelmúltban bemutatott Defender is a flotta hasznos tagja lesz.

Land Rover rendőrautó szemből

Jaguar XJ6

A luxus a rendőrséget sem kerüli ki. A brit rendőrségnek volt szerencséje beszerezni a közkedvelt XJ6-ot a nagysebességű járőrszolgálatokhoz, amiket az 1970-es évek elejétől egészen az 1990-es évek elejéig használtak. Sajnos annak okán, hogy az XJ6-ot drága volt megvásárolni és fenntartani is, ezért mára egyetlen darab maradt egy rendőr sofőr keze alatt, aki a páncélozott civil járművel a kormányfőt szállítja halaszthatatlan találkozóira.

Jaguar XJ6 rendőrautó szemből

Audi S3

Senki sem mondta, hogy a brit flottákban csak az anyaországból származó autók teljesíthetnek szolgálatot. A német gyártó Audi S3-asát a dél-angliai Surrey rendőrség használja autópályás elfogásokhoz. Az S3 négyhengeres, 2 literes turbómotorral rendelkezik, amely 300 lóerős teljesítménye 4,6 másodperc alatt tudja az autót 100 km/órára gyorsítani. Ez bizony szükségeltetik ahhoz, hogy elcsípjék vele az autópályákon rendetlenkedő sofőröket.

Audi S3 rendőrautó szemből

Range Rover

A Range Rover az 1970-es évek során az egyik legnépszerűbb közúti járőr volt. A Cheshire Constabulary elsőként vásárolt belőlük 1971 áprilisában, nem sokkal azután, hogy a jármű először piacra került. Az autó a GM által fejlesztett V8-as motorral volt felvértezve, ami 130 lóerőre volt képes. Ez magában nem is sok, mindaddig, amíg nem vesszük hozzá a 252 Nm-es forgatónyomatékot. Ebben a formában a Range már képes volt elhúzni egy teherautót is, ezért is szerették annyira a flottában.

Range Rover szemből egy teherautóval a háta mögött

MGB

Az MGB V8-as változata nagyon népszerű volt civil járőrként, hiszen vajmi kevés sofőr gondolta egy kétüléses sportkocsiról, hogy rendőr. A Temze-völgy rendőrsége volt többek közt az egyik, amely az MGB GT V8-at civil autóként használta.

MGB rendőrautó hátulról

Ford Capri 2.8i

Egy nyugdíjas Manchesteri rendőr idézte fel, milyen is volt az élet a Ford Caprival:

„A Capri elfogóvadászként megelőzte korát, senki sem tudott előle elmenekülni. Tökéletesen viselkedett a száraz aszfalton, de vizesen... Ó, Istenem! A fara azonnal kitört, ha kicsit több gázt adtál a kanyarban. Telente mindig homokzsákokat pakoltunk a felszerelések helyére, hogy megzabolázzuk a hátulját.”

Ford Capri 2.8i oldalról

Ford RS200

A vérbeli, B csoportos ralilegenda, amiből mindössze 153 darab készült, de közülük mindegyik turbofeltöltős BDA motort rejtegetett a motorházteteje alatt. Ezt használta fel az Essexi rendőrség járőrautóként. Nagyon úgy tűnik azonban, hogy ez az ötlet inkább csak tesztelési jelleggel futott, hiszen nagyon rövid ideig alkalmazták csak ezeket a gépsárkányokat.

Ford RS200 rendőrautó szemből

Subaru Impreza

Nem minden rendőri erő választotta a Ford Cosworth modelleket. A Humberside Police esetében a Subaru Impreza Turbo volt a kiválasztott fegyver…

Subaru Impreza rendőrautó szemből

Ford Sierra RS Cosworth

241 km/órás végsebességével és összkerékhajtásával a Cosworth Sierrák tökéletesen megfeleltek azoknak az elvárásoknak, amikre a rendőrségnek szüksége volt. Ahhoz, hogy lépést tudjanak tartani a gazemberekkel, akiknek egyre gyorsabb és gyorsabb járműveik voltak a meneküléshez, igazán gyors autókra volt szükség. 

Ford Sierra rendőrautó szemből, fekete-fehérben

Ford Escort RS Cosworth

A Sierra után jött is az Escort, egy raliautó homologizációs különlegessége, amit egy 2 literes, turbófeltöltős, 232 lóerős motorral szereltek. Ezt az autót az észak-angliai Northumbria rendőrsége használta. 1992 és 1996 között összesen 7154 Escort Cosworth készült, a napjainkra megmaradt példányok értéke pedig egyre csak nő és nő.

Ford Escort RS Cosworth rendőrautó oldalról helikopterrel

Ha érdekel, hogy nálunk hogyan vizsgázott az új Land Rover Defender, ugyan nem rendőrautóként, de terepen, akkor nézd meg az erről szóló tesztvideónkat!

 

Kapcsolódó írások

Megjártuk a Budapesti Auto Show-t! - GALÉRIA
2017. október 27.
Az ötödik alkalommal megrendezett cégautó konferencia idén magával hozta többek között a Peugeot, BMW, Opel és a Nissan modelljeit is. De vajon mit tartogatott még a seregszemle?
Képgaléria a Londoni Autószalonról I. rész
2018. május 24.
Tarts egy kis szemlét velem a Londoni Autószalon csodái között!

További hírek