Izgalmas rendőrautók a nagyvilágból: Ázsia

Kámány Andrea újságíró
Közzétéve:
2021-02-15, 16:03

Szupersportkocsik, legendás klasszikusok. Kellhet ennél több egy jó rendőrségi flottához?

Ebben a cikksorozatban a világ több tájáról mutatunk meg érdekes csendőr- és rendőrautókat, amelyek vagy elképesztő sebességükkel, szépségükkel vagy éppen funkcionalitásukkal tűnnek ki a hétköznapi járművek közül. A cikksorozat előző részeit alább olvashatod:

Nézzük meg, Ázsiában mivel gurítanak!

Mercedes Benz S-osztály

Jellemzően a Mercedes E-osztályos rendőrautókkal szoktunk találkozni Európában és a világ több táján is, a kínaiak viszont az S-osztályt használják, elsősorban VIP személyek védelmére. A kényelmes luxusszedán megjelenésében és gyorsaságában is alkalmas a kiemelten fontos emberek szállítására.

Mercedes S-osztály oldalról

Nissan Fairlady Z Nismo

A Japánon kívül 350Z-nek ismert Nissan volt az a modell, ami az 1990-es években poraiból újjáélesztette a gyártót. Ennek a finomhangolt változata, a Nismo került Tochigi prefektúra speciális rendőrségi flottájához 2008-ban. Ez a gépállat 3,5 literes, V6-os és 306 lóerős, az alapváltozathoz képest módosított felfüggesztést, menetstabilizátort, jobb fékeket és aerodinamikai csomagot kapott.

Nissan Fairlady Z Nismo hátulról

Datsun 240Z

Amikor a Datsun 1971-ben Japánban piacra dobta a 240Z-t, három változat volt elérhető: 240Z, 240Z-L és 240Z-G. Ez a 240Z G 1972 márciusától járőrkocsiként teljesített szolgálatot Kanagawa prefektúra autópálya-rendőrségénél, azóta több mint 370 ezer km került az autóba. Az alapkivitelhez képest a G verzió üvegszálas orra, szélesített sárvédői, az akrilüveg fényszóró borítások javítják a sportos változat aerodinamikáját, így 210 km/órás végsebességre képes.

Datsun 240Z-G szemből

Nissan R34 Skyline GT-R

Egy másik nagy sebességű japán rendőrautó, ezúttal a japán Saitama tartományból, Tokiótól északra, a rendőrség szolgálatában. A széles körben Godzilla néven ismert R34-et 1999 és 2002 között gyártották - 2,6 literes turbós motorja 327 lóerőre képes, a 0-100-as gyorsulást pedig 4,6 másodperc alatt teljesíti. Japánban egyébként 180 km/h a megengedett legnagyobb sebesség, így a GT-R a maga 250 km/órás végsebességgel megfelelő elfogóvadásznak.

Nissan Skyline R34 GT-R szemből

Honda NSX

Az Ayrton Senna közreműködésével fejleszetett középmotoros NSX továbbra is japán egyik legismertebb sportautója. Tochigi prefektúrába a helyi rendőrség illegálisan átalakított versenyautók üldözésére használta. Ezt az első generációs modellt 3 literes V6-tal látták el, amely 279 lóerős csúcsteljesítményre képes.

Honda NSX

Ha kíváncsi vagy a Datsun 240Z tesztünkre, nézd meg az alábbi videót!

 

Kapcsolódó írások

Nissan Silvia CSP311
2019. szeptember 01.
A Silvia vérvonala egészen 1964-ig nyúlik vissza, a korai generációkról azonban a legtöbben megfeledkeznek. A driftkirály egykoron még a raliban brillírozott!
Így válik az elhivatottság hivatássá
2018. május 05.
Ez a rövid cikk az elmúlt 6-7 évem kedvenc autó fotóit tartalmazza, nőként, fotósként, autófotósként, ez egy kicsit döcögős, de nem lehetetlen

További hírek