2019. március 31. | 15:40

A ’90-es évek fenséges sportautói közül ez az egyik legjellegzetesebb darab, ám nem sokan mernek ily módon hozzányúlni

Sokan vannak úgy vele, hogy az autógyártás csúcsa valamikor a ’90-es években tetőzött, hiszen akkor már a technika is volt olyan szinten, hogy minden igényt kielégítsenek, ráadásul azokban az időkben a minőség fogalma is mást jelentett. Egyesek még azt is biztosra mondják, hogy melyik volt a legjobb sportautó ebből az időszakból, én azonban csak fővesztés terhe mellett tudnék kiemelni egyetlen modellt a legjobbként. Az azonban vitathatatlan, hogy rengeteg ikonikus típust adott ez a korszak, ezek közül is az egyik legérdekesebb a Honda fricskája az európai sportautógyártásnak: az NSX.

Az első generációs NSX-et nagyjából 15 évig gyártották, és különböző verzióiból közel 18 ezer darabot értékesítettek. Sajnos ma már elég kevés maradt fenn Európában olyan állapotban, amilyet egy ilyen modell megérdemel. Hiába Ayrton Senna gondos fejlesztői munkája, sokan nem vigyáztak eléggé ezekre az autókra. A mai cikkben szereplő modell azonban kifogástalan állapotban van, gazdája pedig nagyon alacsonyra ültette ezt a sportautót, mely egykor olyan magasra helyezte a mércét.

A legszembetűnőbb változást a Marga Hill toldatok és a Sorcery V2 widebody adják, melyekre egyedi szélesítések is felkerültek. Ezzel a Honda elegáns vonalai kifejezetten agresszívek lettek, már-már a Ferrarikra hajazó sziluettet kölcsönözve neki. Elöl szintén egyedi a lökhárító, a karbonszálas géptető pedig a Seibon Carbontól érkezett.

Igyekeztek az NSX minden jellegzetes vonását megtartani, ám az egésznek adtak egy modern és erőteljes csavart. Hátul JDM lökös, szintén egyedi szárny és Difflow márkájú diffúzor látható, melyet ráadásul matt feketére fényeztek a megfelelő összhatás érdekében.

A 5enna névre keresztelt tuning projekt futómű terén is tartogat meglepetéseket, hiszen annak ellenére, hogy mélyre húzták a bódét, nem alkalmaztak erőteljes kerékdőléseket, mellyel az autó megtartotta komoly eleganciáját. A lemezek alatt KW V3 coiloverek dolgoznak, melyek egy iLift hidraulikus rendszernek adnak alapot. A stabilizátor rudak a Dali Racingtől érkeztek, valamint extra merevítéseket is kapott az NSX a még stabilabb útfekvés érdekében. A kerékjárati ívekben Advant GT felnik figyelnek, melyek selyemfényű fekete színt kaptak. A fékrendszer Stoptech BBK elemekből épül fel, így a lassulással sem lehet gond.

A portiszta motortérben az NSX 3,0 literes V6-osa dolgozik, ráadásul néhány egyedi megoldás is megfigyelhető rajta. Kapott egy Procar karbonszálas beömlőt, továbbá Taitec leömlők vezetik el a gázokat. A legmenőbb részlet a szelepfedél, hiszen ezen Motoharu Kurosawa autóversenyző, és maga Shigeru Uehara aláírása is ott díszeleg, utóbbi úriember többek közt az NSX és az S2000 projekt egykori vezetője volt. Van itt még Lovefab víztartály és olajfogó is a kifogástalan működés érdekében.

A beltérben is a vezetési élmény az úr, Status Ring GT kagylóülések biztosítják a stabilitást, a fekete-piros színkombináció pedig a külső festéssel harmonizál. A sofőr levehető NSX-R kormányt tekerget, mely Works Bell agyat kapott, így igazán pilótás az összhatás. A kárpitot is újrahúzták, mely Alcantara elemeket tartalmaz, így a XXI. századba repítették az NSX-et. Ezzel a színösszeállítással elképesztően vagány az autó, az avatatlan szemek akár egy híres olasz sportautóval is összetéveszthetik első ránézésre.