Az olasz ralikirály – Lancia Delta Integrale HF Evo tuning

Közzétéve:
2019-02-27, 10:06

Mindenkinek van egy álma, egy autófanatikusnak például egy ilyen ritka verda

A Lancia eddigi legikonikusabb modellje a Delta volt, mely a ’80-as és ’90-es évek ralivilágát dominálta. A versenykövetelmények közt szerepelt az a kritérium is, hogy bizonyos számú utcai verziót is gyártaniuk kellett, és ha már a nagyközönség elé tárták ezt az egyszerű, mégis időtálló formát, akkor készítettek belőle néhány izmosabb kiadást. Ilyen volt az Integrale Evolution is, mely manapság már igazi ritkaságnak számít, igényesen tuningolt példányból pedig még kevesebb van.

1992-es Lancia Delta Integrale HF Evoluzione tuning elölről

1992-es Lancia Delta Integrale HF Evoluzione tuning hátulról

David Ying gyermekkorában a WRC-t követve mindig is egy ilyen autóról álmodott, ám akkor még csak az 1:24-es modellautókra tellett neki. A gyárilag is több mint kétszáz lóerős Integrale sportautót csak jóval később engedhette meg magának, miután Kanadába költözött és egy sikeres versenyműhelyt épített fel.

Éppen miután befejezett egy Acura RSX Type S pályagépet, egy új projekten kezdett gondolkozni. Gondolt arra, hogy épít egy E36 M3-at, de valahogy nem érezte magáénak a dolgot. Egyszer azonban szembejött vele egy hirdetés, melyben egy 1992-es Lancia Delta Integrale Evo szerepelt. Annak ellenére, hogy Japánban volt a gép, egyből lecsapott rá. Amíg a hajón utazott az autó Kanadába, David legfontosabb feladata az volt, hogy a lehető legtöbb alkatrészt halmozza fel új projektjéhez, hiszen egy ilyen ritka járműhöz nem annyira könnyű megfelelő cuccokat szerezni, főleg ott fent északon nem volt egy elterjedt típus az Integrale.

1992-es Lancia Delta Integrale HF Evoluzione tuning motortere

Végignézte a japán, a német, a brit és a holland piacot is annak érdekében, hogy a számára megfelelő alkatrészeket összegyűjtse. Amint megérkezett az autó, nekilátott újraépíteni a motort. Rárakott egy jobb Garrett turbót, egy nagy intercoolert és egyedi kipufogórendszert. Ezeken felül módosított víz- és olajhűtőt, valamint HKS töltőnyomás szabályozót is kapott a Lancia.

Ezután a futóműre került sor, Leda gátlókat, 17 colos Speedline Montecarlo magnézium felniket és erősebb szilenteket tett az autó alá. A tartóbakokat is módosította a pályázás értekében, hiszen minél stabilabb a jármű, annál jobb. A beltérbe szintén kerültek egyedi cuccok, a Defi műszerek nagyon jól kiegészítik az autó stílusát.

Nem mindig volt egyszerű a tuningolt Deltával, hiszen egyszer kicsit túltolta a dolgot, ezért kifújta a motor a hengerfejtömítést, amely után újra kellett építeni a hajtóművet. Szerencsére 2017-re megint készen lett a gép, most pedig tovább élvezheti a kilométereket a volán mögött.

1992-es Lancia Delta Integrale HF Evoluzione tuning beltere

Forrás:

Kapcsolódó írások

 Egy Lancia 037-es elrajtolt a 16. Rallylegenden - szemből fotózva
2018. október 29.
Ezt a galériát hazafele válogattam neked, valahol az olasz autópályán
Porsche olasz ház előtt oldalról fotózva
2018. október 28.
Szombaton délelőtt pihenő volt a résztvevőknek és a nézőknek is egyaránt, délután viszont Domagnano környékén bőgtek fel a motorok.
Hétvégi autós programajánló 09.16-17.
2017. szeptember 15.
Még tart a jó idő, ne maradjatok otthon hétvégén se, ha csodálatos autókat nézegethettek a ragyogó kora őszi napsütésben Budapesten és Hatvanban
Top 8 tuning felni, amik nélkül értelmetlen az élet
2018. január 22.
Egy autót nem öltöztet jobban semmi, mint azok kerekei. Az öltöztetés királyainak listája pedig igencsak hosszas, de leszűrtem nektek nyolc márkát, amik a legelismertebbek a piacon akár történelmükkel, akár innovációikkal.