2019. február 27. | 11:06

Mindenkinek van egy álma, egy autófanatikusnak például egy ilyen ritka verda

A Lancia eddigi legikonikusabb modellje a Delta volt, mely a ’80-as és ’90-es évek ralivilágát dominálta. A versenykövetelmények közt szerepelt az a kritérium is, hogy bizonyos számú utcai verziót is gyártaniuk kellett, és ha már a nagyközönség elé tárták ezt az egyszerű, mégis időtálló formát, akkor készítettek belőle néhány izmosabb kiadást. Ilyen volt az Integrale Evolution is, mely manapság már igazi ritkaságnak számít, igényesen tuningolt példányból pedig még kevesebb van.

David Ying gyermekkorában a WRC-t követve mindig is egy ilyen autóról álmodott, ám akkor még csak az 1:24-es modellautókra tellett neki. A gyárilag is több mint kétszáz lóerős Integrale sportautót csak jóval később engedhette meg magának, miután Kanadába költözött és egy sikeres versenyműhelyt épített fel.

Éppen miután befejezett egy Acura RSX Type S pályagépet, egy új projekten kezdett gondolkozni. Gondolt arra, hogy épít egy E36 M3-at, de valahogy nem érezte magáénak a dolgot. Egyszer azonban szembejött vele egy hirdetés, melyben egy 1992-es Lancia Delta Integrale Evo szerepelt. Annak ellenére, hogy Japánban volt a gép, egyből lecsapott rá. Amíg a hajón utazott az autó Kanadába, David legfontosabb feladata az volt, hogy a lehető legtöbb alkatrészt halmozza fel új projektjéhez, hiszen egy ilyen ritka járműhöz nem annyira könnyű megfelelő cuccokat szerezni, főleg ott fent északon nem volt egy elterjedt típus az Integrale.

Végignézte a japán, a német, a brit és a holland piacot is annak érdekében, hogy a számára megfelelő alkatrészeket összegyűjtse. Amint megérkezett az autó, nekilátott újraépíteni a motort. Rárakott egy jobb Garrett turbót, egy nagy intercoolert és egyedi kipufogórendszert. Ezeken felül módosított víz- és olajhűtőt, valamint HKS töltőnyomás szabályozót is kapott a Lancia.

Ezután a futóműre került sor, Leda gátlókat, 17 colos Speedline Montecarlo magnézium felniket és erősebb szilenteket tett az autó alá. A tartóbakokat is módosította a pályázás értekében, hiszen minél stabilabb a jármű, annál jobb. A beltérbe szintén kerültek egyedi cuccok, a Defi műszerek nagyon jól kiegészítik az autó stílusát.

Nem mindig volt egyszerű a tuningolt Deltával, hiszen egyszer kicsit túltolta a dolgot, ezért kifújta a motor a hengerfejtömítést, amely után újra kellett építeni a hajtóművet. Szerencsére 2017-re megint készen lett a gép, most pedig tovább élvezheti a kilométereket a volán mögött.