2022. február 14. | 10:15

Szupersportkocsik, legendás klasszikusok. Kellhet ennél több egy jó rendőrségi flottához?

Ebben a cikksorozatban a világ több tájáról mutatunk meg érdekes csendőr- és rendőrautókat, amelyek vagy elképesztő sebességükkel, szépségükkel vagy éppen funkcionalitásukkal tűnnek ki a hétköznapi járművek közül. A cikksorozat előző részeit alább olvashatod:

Most pedig következzenek a francia csodák!

Renault 4CV

Ezt az autót a Renault kifejezetten a párizsi rendőrség számára gyártotta. A hiányzó ablakok koncepciója nem véletlen, ezek voltak az első olyan autók, amiket kifejezetten azért terveztek így, hogy ki lehessen lőni belőlük a menekülő bűnözőkre. Az első ilyen, 1955-ben gyártott rendőrautót egy aukción adták el 2017-ben 39 ezer euróért, ami jelenlegi árfolyamon számítva 14 millió forint.

Citroën SM

A francia csendőrség jellemzően komolyabb fegyverekkel és flottával felszerelt, mint a normál rendőrség. Ez a Citroën SM az 1970-es évek elején került a csendőrség nagy sebességű flottájába, amit Brigade Rapide D’Interventionnak, magyarul Gyors Beavatkozású Brigádnak hívtak. Innentől kezdve nem kérdés, hogy ebben az autóban egy nem gyenge erőforrás lapul, konkrétan egy V6-os, 174 lóerős Maserati blokk.

Alpine A310

Franciaország közútjai az 1970-es években különösen halálosak voltak, ’76-ban több mint 14 ezren haltak meg közúti balesetben. Az összehasonlítás végett, ez az adat 2018-ben mindössze 3259 volt. A súlyos helyzet leküzdésének érdekében állították hadrendbe ezeket az Alpine A310-eseket, a gyorshajtások visszaszorítása és a közlekedési szabályok betartatása volt a cél. Ezek a gépek V6-os, 2,7 literes erőforrással bírtak, közülük kettő darab pedig jelenleg a francia haderő magángyűjteményében van.

Renault Megane RS

Francia rendőrségi flotta RS Megane nélkül? Ugyan már! Az autópályákon igen gyakori látvány az RS, 2011 óta használják a Renault leggyorsabb és legerősebb modelljeit a gyorshajtók elcsípéséhez. Sajnos azonban felreppentek a hírek, hogy napjaik meg vannak számlálva, hiszen állítólag a fenntartásuk túl költséges, így a csendőrség kénytelen csak néhányat megtartani közülük a flottábab.

Alpine A110

Ezeket a régi iskolás, ikonikus elfogóvadászokat a csendőrség 1966-ban szerezte be, szintén a közúti fegyelem betartatása és a gyorshajtások megfékezése céljából. Az erő egy 1296 köbcentis, négyhengeres, 123 lóerős motorból származott. Az autó súlya mindössze 770 kg, ez garantálta a gyorsaságát, ami számszerűsítve 8,2 másodpercet jelent, ennyi idő alatt érte el az autó a 100 km/órás sebességet.