Az Audi TT egy elektromos crossover formájában születhet újjá

Közzétéve:
2019-10-14, 11:09

Az Audi TT eladási számai nem hozták amit a gyártó várt, most viszont egy teljesen elektromos SUV formájában születhet újjá.

Az Audi vezetősége hatalmas döntés előtt áll. A következő generációs TT kicsit meghízhat és crossoverként gördülhet le a gyártósorról. Heves harc folyik a német társaságban a következő generációs TT-vel kapcsolatban.

Ez a vita még 2014-ben kezdődött, amikor a cég akkori főnöke, Rupert Stadler - akit később elbocsátottak a tisztségéből a VW-csoport Dieselgate-botrányában való részvétele miatt - javaslatot tett arra, hogy a modell benzinmotoros öt ajtós sportback vagy crossover formájában folytassa pályafutását.

Azóta az Audi nyomon követi villamosítási terveit, és a mai TT csökkenő értékesítései kényszerítették a céget a következő modell radikális átgondolására. 2019-ben az Audi világszerte csak 8 756 kupét és 3 362 roadstert értékesített a TT-ből.

A 2019-es Audi TT elölről fotózva

Ennek a végeredménye az lett, hogy a közelgő, negyedik generációs TT már eTTron néven kerül majd a piacra. Ez egyértelműen mutatja, hogy az Audi az elektromos vonalba szeretné beilleszteni ezt.

Az Auto Express exkluzív képein látszik, a modell egy sportos crossoverré alakult, amely körülbelül 4,35 méter hosszú. Ezzel kompaktabb és alacsonyabb lesz a Q3-nál. Drámai átalakítások történnek majd belül is. A jelenlegi TT-ben digitális cockpit-kijelző található és hiányzik a középkonzol. Ezek korszakalkotó újdonságnak számítanak, ezért a gyártó a következő generációban is alkalmazná, sőt, a Tesláéhoz hasonlót szeretnének.

Az új Audi Q3

Ami lehetővé teszi az Audi számára, hogy ilyen radikális megközelítést alkalmazzon a következő TT-vel, nem más mint, hogy rendelkezésre áll a széles körű dedikált elektromos jármű platform, amelyeket a VW csoport összes márkája számára fejlesztettek ki.

Az Audi úgy tervezi, hogy a következő TT ár szempontjából ugyanannyiba kerülne majd mint az elődje, ennek a feltétele, hogy az eTTron-t a csoport belépő szintű MEB architektúrájára épül majd, amelyet először a VW ID. 3 fog használni. Az eTTron ára várhatóan meghaladja a 45 000 fontot, vagyis a 16 millió forintot.

A MEB-platform rugalmassága lehetővé teszi az Audi számára, hogy több változatot fejlesszen ki az eTTron-ból, amely normál esetben hátsókerék-meghajtású lesz, ezt egyetlen villanymotor biztosítja, melynek teljesítménye 200 lóerőnek felel meg.

Az Audi eTTron lehetséges dizájnja

A legerősebb változat pedig a TT RS-hez hasonló modell lesz. Összkerék-meghajtással és két villanymotorral, továbbá 400 lóerő körüli teljesítménnyel. Három akkumulátorméret lesz elérhető: 45kWh, 58kWh és 78kWh. Ezek 320 és 550 km közötti hatótávot képesek biztosítani.

Az Audi eTTron hátulról fotózva

Az eTTron a 20 teljesen elektromos autó egyike lesz, amelyet az Audi a következő évtized közepére kíván piacra dobni.

Az autós világ friss híreiért nézd meg az Alapjárat megújult hírműsorát:

Forrás:

További autós hírek

Az eset Lengyelországban történt a napokban. A felvételen az látható, ahogy egy 15 éves lány megpróbál átkelni este a zebrán,…

30 ezer forintos bírságot is kaphat az, aki indokolatlanul használja a ködlámpát, aki pedig többször is megszegi ezt a szabályt,…

“FIGYELEM! Édesapám s jómagam kollégája és egyben nagyon jó barátunk súlyos MENTŐBALESETET szenvedett a mai napon Pusztaszabolcson és nagyon sok…

Oroszországban, Szamara városában,  az Olvi nevű olajtársaság találta ki a nem kis “forgalmat” generáló akciót. Ingyen adták a benzint, de…

Alkoholmámorban úszó sofőrre hívták ki a rendőröket a Népligetben – számoltak be a ripost-nak szemtanúk. Szerda délután a 9. kerületben,…

Kapcsolódó írások

A Mercedes elektromos autóval érkezik Frankfurtba
2017. május 29.
Úgy tűnik, a BMW mellett egy másik német prémiummárka is rááll a teljesen elektromos autók gyártására, a stuttgartiak legalábbis behoznák a lemaradásukat
VW Up! méretű elektromos autóval villant az Audi
2017. június 02.
Az németek 2021-re tervezik az önvezető, e-Tron rendszerrel ellátott kisautójuk piacra dobását. Vajon ez lesz a valaha készült legkisebb Audi?
A német birodalom visszavág, avagy az E-TRON-ok harca
2018. április 25.
Szinte már minden autógyártónak  kötelező Hibrid, de még inkább a jövőbe mutatóan tisztán elektromos hajtású típusokat fejleszteni és piacra dobni. De az egyre növekvő konkurenciaharc vajon adott elég időt az Audinak?
ICE, HEV, PHEV és BEV
2018. június 05.
Nem, nem kapok éppen stroke-t viszont tudom, hogy sokan olvastok angol nyelvű cikkeket is, itt egy kis segítség, hogy mi mit jelent.