2019. október 14. | 13:09

Az Audi TT eladási számai nem hozták amit a gyártó várt, most viszont egy teljesen elektromos SUV formájában születhet újjá.

Az Audi vezetősége hatalmas döntés előtt áll. A következő generációs TT kicsit meghízhat és crossoverként gördülhet le a gyártósorról. Heves harc folyik a német társaságban a következő generációs TT-vel kapcsolatban.

Ez a vita még 2014-ben kezdődött, amikor a cég akkori főnöke, Rupert Stadler - akit később elbocsátottak a tisztségéből a VW-csoport Dieselgate-botrányában való részvétele miatt - javaslatot tett arra, hogy a modell benzinmotoros öt ajtós sportback vagy crossover formájában folytassa pályafutását.

Azóta az Audi nyomon követi villamosítási terveit, és a mai TT csökkenő értékesítései kényszerítették a céget a következő modell radikális átgondolására. 2019-ben az Audi világszerte csak 8 756 kupét és 3 362 roadstert értékesített a TT-ből.

Ennek a végeredménye az lett, hogy a közelgő, negyedik generációs TT már eTTron néven kerül majd a piacra. Ez egyértelműen mutatja, hogy az Audi az elektromos vonalba szeretné beilleszteni ezt.

Az Auto Express exkluzív képein látszik, a modell egy sportos crossoverré alakult, amely körülbelül 4,35 méter hosszú. Ezzel kompaktabb és alacsonyabb lesz a Q3-nál. Drámai átalakítások történnek majd belül is. A jelenlegi TT-ben digitális cockpit-kijelző található és hiányzik a középkonzol. Ezek korszakalkotó újdonságnak számítanak, ezért a gyártó a következő generációban is alkalmazná, sőt, a Tesláéhoz hasonlót szeretnének.

Ami lehetővé teszi az Audi számára, hogy ilyen radikális megközelítést alkalmazzon a következő TT-vel, nem más mint, hogy rendelkezésre áll a széles körű dedikált elektromos jármű platform, amelyeket a VW csoport összes márkája számára fejlesztettek ki.

Az Audi úgy tervezi, hogy a következő TT ár szempontjából ugyanannyiba kerülne majd mint az elődje, ennek a feltétele, hogy az eTTron-t a csoport belépő szintű MEB architektúrájára épül majd, amelyet először a VW ID. 3 fog használni. Az eTTron ára várhatóan meghaladja a 45 000 fontot, vagyis a 16 millió forintot.

A MEB-platform rugalmassága lehetővé teszi az Audi számára, hogy több változatot fejlesszen ki az eTTron-ból, amely normál esetben hátsókerék-meghajtású lesz, ezt egyetlen villanymotor biztosítja, melynek teljesítménye 200 lóerőnek felel meg.

A legerősebb változat pedig a TT RS-hez hasonló modell lesz. Összkerék-meghajtással és két villanymotorral, továbbá 400 lóerő körüli teljesítménnyel. Három akkumulátorméret lesz elérhető: 45kWh, 58kWh és 78kWh. Ezek 320 és 550 km közötti hatótávot képesek biztosítani.

Az eTTron a 20 teljesen elektromos autó egyike lesz, amelyet az Audi a következő évtized közepére kíván piacra dobni.

Az autós világ friss híreiért nézd meg az Alapjárat megújult hírműsorát: