2018. szeptember 26. | 02:00

Az Audi Q3 második generációja jól átgondoltolt, minőségi belsővel és karakán külsővel igyekszik a kompakt SUV szegmens magaslatára törni. Mindez kevésnek tűnhet a sikerhez, azonban rendelkezik néhány jól átgondolt vezetéstámogatóval és a kategória csúcsának számító MMI rendszerrel egyaránt.

Az Audi 2011-ben mutatta be az első Q3-at, melynek többszöri ráncfelvarrás után most Győrben készülhet az utódja. Van oka reménykedni az ingolstadtiaknak, hiszen az elődmodellből eddig 1,1 millió darab fogyott világszerte, ráadásul a második generáció egy jóval kifinomultabb autó formájában jelenhet meg 2018 novemberében. Bolzánó városába kellett utaznom, hogy rájöjjek, miben is rejlik az új Q3 titka.

Első pillantásra az arányai nekem az újdonsült Q8-ra hajaztak, a már-már kupésra vett tetővonallal, az élesebb, pengésebb formatervvel. A nyomcszögletű, octagonal hűtőrács kifejezetten markáns a függőleges lamellákkal, a hullmámzó övvonal és a régi quattróról ismert jegyek, mint például a sárvédők felső domoborulatai igazán egyedivé teszik. Nem beszélve az akár mátrix LED kivitelben is kérhető fényszórókról, melyek elöl talán az új E-tronra hajaznak leginkább. 17-től egészen a 20-colos kerekig el lehet menni, azt érzem igényli a nagyob tappancsokat, igaz a sportosság jegyében valamivel alacsonyabb lett, hossza 9,7 centivel, tengelytávja pedig 7,6 centivel növekedett.

 

A 2680 milliméteres tengelytáv tehát nagy belső térrel kecsegtet, ami az elöl ülők számára teljesen nyilvánvaló ránézésre is, hátul inkább két személynek lehet ideális. Itt az üléssor síneken tologatható, a csomagtér alaphelyzetben 530 litert, előretolt ülésekkel 675, teljesen kimaxolva pedig 1525 litert kínál.

 

Az igazi újdonság a műszerfalon fogadhat, hiszen az Audi A8-ból vagy éb A6-ből ismert MMI rendszer itt is egy érintőkijelzőn jelenik meg, ami lehet 8,8 vagy 10 colos átmérőjű. Igazán kifinomult, gyors, ahogyan a kormány mögött található, 10,25 vagy 12,3 colos Virtual Cockpit, a kisebb szériatartozéka lesz az új Audi Q3-nak, többek közt ezek miatt is igazi digitális úttörője lehet a szegmensnek. Természetesen kérhető hozzá az Audi Connect, Online Radio vagy éppen Wifi szolgáltatás a fedélzeten, az Apple CarPlay és az Android Audio pedig már alapból jár, ahogyan a 30 színt felsorakoztató Ambient világítás is.

A vezetéstámogató rendszerek között megtalálhatod az adaptív tempomatot, fejlett park asszisztenst, amely a parkoló manőver közben is képes akár átvenni az irányítást, keresztirányú forgalomfigyelőt vagy épp a 360 fokos kamerarendszert.

 

Eleinte csak négyhengeres turbómotorokkal kínálják az új Q3-at:

  • Q3 35 TFSI – 1.5 literes 150 lóerő 250 Nm
  • Q3 40 TFSI – 2.0 literes 190 lóerő 320 Nm
  • Q3 45 TFSI – 2.0 literes 230 lóerő 350 Nm
  • Q3 35 TDI – 2.0 literes 150 lóerő 340 Nm

Később érkezhet a 190 lóerős dízel, az erősebb motorokhoz már a hétsebességes, duplakuplungos S-Tronic automata váltó társul, a gyengébbekhez alapból hatfokozatú manuális kérhető. A rövid menetpróba alatt leginkább a váltó bizonytalansága tűnt fel Dynamic módban, kissé lomhán, tétovázva váltott vissza erőteljesebb gázpedál használat esetén. Egyébként kellemes érzés vezetni, Audisan steril minden egyes mozzanata, minőségi a beltér - a narancssárga alcantara betét teljesen levett a lábamról.

Az alap futóművön kívül kérhető sportosra hangolt kivitelben vagy az adaptív lengéscsillapítással, melynél a Drive Select üzemmód egy új off-road módot is tartalmaz, ja és nem érdemes megfeledkezni meg a quattro hajtásról sem! A forgalmazása ez év novemberében kezdődhet meg Németországban, ára 33 500 euróra saccolható.