A Volkswagen a Tiguan után a Tiguan Allspace-t is frissítette, utóbbinak ugyebár 20 centivel hosszabb a tengelytávja, mint az előbbinek. Az ötüléses Tiguannal szemben az Allspace hétüléses, így a magyar nagycsaládosok a 2,5 milliós ártámogatást is kérhetik hozzá.

Tiguan Allspace

Tiguan Allspace

Az ötüléses szériaautóhoz hasonlóan, amely maga is jelentősen frissült tavaly, az Allspace is újragondolt orr-részt kap, amely egy markánsabb hűtőrácsot tartalmaz világító sávokkal és egy áttervezett emblémával. A gyártó úgy döntött, hogy a faceliften átesett Tiguan után az új Allspace is megkapja a 24 diódás, adaptív, IQ Light fényszórókat és az őket összekötő LED csíkot, emellett a hátsó lámpák is módosulnak. Érdekesség, hogy fényszórók részben automatikusan alkalmazkodnak a különböző vezetési körülményekhez.

Tiguan Allspace

Tiguan Allspace

A ráncfelvarrott Tiguan Allspace esetében újdonság az IQ Drive Travel Assist rendszer is, amely kettes szintű autonóm vezetéstámogató funkciókat kínál akár 130 km/órás sebességnél. Az utastér is változott, a Volkswagen a Harman Kardonnal együttműködve egy új, csúcsminőségű hangrendszert fejlesztett ki, emellett az Allspace a cég új, érintőképernyős klímavezérlőjét is megkapta. A kormánykerék és az infotainment is frissült a kocsiban.

Az új Tiguan Allspace utastere

Az új Allspace esetében az 1,5 literes, négyhengeres benzinmotor az alap, a hengerlekapcsolásra is képes erőforrás 150 lóerős. A 7 fokozatú DSG váltó alapáras a 2.0 TSI-motorhoz, ami 190 és 245 lóerővel is kérhető, ezen a szinten az összkerékhajtás megkerülhetetlen. A 2,0 literes dízel továbbra is elérhető, mégpedig 150 és 200 lóerővel, utóbbi csak DSG váltóval és 4Motion rendszerrel kapható.

Az új Tiguan Allspace utastere

A Volkswagen a közelmúltban egy plug-in hibrid változatot és egy 316 lóerős R kivitelt is bevezetett a Tiguan alapverziójához, az Allspace-hez viszont egyiket sem kínálja. A német márka az új Tiguan Allspace árát még nem közölte, azonban a cég egyik szóvivője a brit Autocarnak azt mondta, hogy a modell Európában „nagyjából ugyanannyiba kerül majd, mint az elődje”.