2019. február 28. | 12:40

Többek közt új motorokat is kap a Mercedes SUV

A GLK utódjaként bemutatott GLC 2015-ben lépett porondra, most pedig a félidős modellfrissítésre került sor a Mercedes SUV-jánál. A módosításoknak köszönhetően továbbra is versenyképes maradhat az egyébként az eladásokban jól teljesítő típus, a külső és belső elemeket egyaránt finomították, ráadásul új motorokat kap az X3-as BMW egyik legnagyobb ellenfele.

Kívül átrajzolták a lökhárítót, a hűtőmaszkot és az első-hátsó lámpákat. Ezek mellett új könnyűfém felnik is elérhetők lesznek, továbbá kínálnak majd hozzá egy AMG Line csomagot. A pakett egyedi hűtőmaszkot, mélyebbre húzott kötényt, krómozott kipufogóvégeket, valamint 19 és 20 colos felniket tartalmaz.

Belül többek közt megkapta a GLC az új MBUX rendszert, mellyel a felhasználói élményt emelik egy magasabb szintre. Új kormánykerekek is elérhetőek hozzá, melyeken érintésérzékeny felületekkel navigálhatsz a menüben. Megkapta a 12,3 colos digitális műszeregységet, továbbá frissített 7 és 10,3 colos központi kijelzők is kérhetőek hozzá. Az első ülések közti tárcsás kezelőszervet lecserélték egy érintésérzékeny felületre, a hang és gesztusvezérlés viszont feláras extra.

Most először alapáron jár a GLC-hez a kulcs nélküli nyitás és indítás, valamint a vezeték nélküli töltésre alkalmas felület is az opciós listán szerepel. Az AMG Line csomag a beltérben is tetten érhető, hiszen a sportülések mellett további AMG kiegészítőket tartalmaz. Kérhető lesz hozzá a Mercedes Active Distance Assist Distronic rendszere, mely figyeli az autó környezetét, így a következő kanyarhoz vagy csomóponthoz közelítve szabályozza a jármű sebességét.

A motorkínálat bővítéséről sem felejtkeztek el, hosszában beépített benzines- és dízelmotorokat egyaránt kapott a GLC. A benzines egy mild-hybrid rendszerrel dolgozik, melynek alapja az M264-es, 2,0 literes négyhengeres turbómotor. Két teljesítményszinten lesz elérhető, a GLC 200 4Matic 195, míg a GLC 300 4Matic 255 lóerőt produkál. Az elektromotor ezeket 15 lóerővel egészíti ki, így a rendszerteljesítményük 210 és 270 lóerő lesz. Ezek mellé további három gázolajos érkezik, a szintén négy hengeres, 2,0 literes OM654 kódjelű motor 160, 190 és 240 lóerővel választható.

A motorokat 9 fokozatú automatához és frissített 4Matic összkerékhajtáshoz kapcsolják. Több vezetési módból választhat a sofőr, van Eco, Comfort, Sport, Sport+ és Individual (egyéni) állása a hajtásláncnak. Felárért terepes csomag is rendelhető, melyekben további beállításokkal finomítható a GLC hajtása a nehezebb terepek meghódításának érdekében. Most először kínálja a Mercedes a GLC-hez a Dynamic Body Control futóművet, mely többek közt adaptív gátlókat tartalmaz. Ezek mellett sportosabb hangolású kormánymű és vontatmányfigyelő is elérhető a frissített SUV-hoz.

A gyártó szerint az új motorok nem csak takarékosabbak elődjeiknél, de a károsanyag kibocsátásra is nagy hangsúlyt fektettek. A későbbiekben még erősebb motorok bevezetését tervezik, többek közt egy 400 lóerő körüli V6-os is szóba került.