A Volkswagennél már korábban döntés született arról, hogy egyes gyáraikat Amerikából és más országokból származó cseppfolyós földgázzal (LNG) kívánják üzemeltetni. A cég részben az Oroszországgal szembeni szankciók miatt kényszerült erre a lépésre, hogy ne kelljen a háborús konfliktusban szereplő országtól földgázt vásárolnia. Másrészt a földgáz különböző formáinak használata a hosszabb távú zöldítési stratégia része is volt a vállalatnál.

A Katari Gazdasági Fórumon Herbert Diess vezérigazgató azonban azt mondta, hogy az Oroszországgal szembeni szankciók túl gyorsan lépnek életbe és nem lesz lehetőségük mindenhol azonnal átállni. Diess úgy látja, hogy a vállalatnak továbbra is fenn kell tartania a jogot arra, hogy bizonyos gyárainak energiaigényét szén égetésével elégítse ki. Hosszabb távon azonban úgy látja, hogy lehetséges átállni az új technológiákra és meg lehet szabadulni az orosz gáztól is. A Volkswagen korábban 2050-re vállalta, hogy karbonsemleges gyártóvá válik.

Az Automotive News riportjában Diess arról is beszélt, hogy az eladási számaik egyelőre az egyre jobban elszabadult infláció és a nyersanyaghiány ellenére is tartják magukat, de nem kizárt, hogy ez hamarosan változhat. Diess ezzel valószínűleg a Toyotára gondolhatott, amely a Reuters értesülései szerint ötvenezer autóval kényszerül csökkenteni a júliusi termelését a globális félvezetőhiány és a COVID-19 járvány miatti kínai gyárbezárások következtében.