Gyártásban a Polestar 1 prototípusai

Frissítve:
2018-10-10, 09:46

Az északi sarkkörön már teljesített a Polestar 1, további 34, kézzel készült prototípust nyüstölnek tovább különböző időjárási körülmények között

A Volvo Concept Coupét a 2013-as Frankfurti Autószalonon mutatták be először, a 2017-es év végén Sanghajban már Polestar 1 néven futott, majd első európai debütálásaként Genfben tűnt fel februárban, a 2018-as Goodwoodi Sebességfesztiválon pedig már meg is hajtották rendesen.

Polestar 1 Genfben
Polestar 1 a Genfi Autószalonon


Most, hogy pozitív visszhang fogadta a gyártót minden egyes alkalommal, eljött az ideje, hogy aprólékos kézi munkával 34 tesztelésre alkalmas prototípust állítsanak össze, amiket különböző időjárási körülmények között fognak nyüstölni, jónéhány pedig töréstesztek áldozata lesz. A Polestar vezérigazgatója, Thomas Ingenlath szerint az előgyártott modellek verifikációja lesz az első fontos lépés a sorozatgyártás irányába, hiszen ez a 34 példány lehetővé teszi a mérnököknek, hogy minden porcikájában finomíthassák.

Polestar 1 gyártás
Kézzel készülnek a prototípusok


Mindezt megelőzően a Polestar 1-et már az északi sarkkörön próbára tették, ahol a -28 fokban figyelték meg a hajtáslánc, az akkumulátorok viselkedését. A jármű szénszálas karosszériája a Volvo S90 rövidített platformjára épül, a motorháztető alatt egy 2.0 literes, turbós benzinmotor, a hátsó tengelyen pedig két villanymotor kap helyet, így jön össze a 600 lóerős összteljesítmény.

Polestar 1
Polestar 1 az északi sarkkörön


A Polestar 1 lesz a márka technológiai zászlóvivője, hiszen, ha tényleg sikeres lesz, akkor kizárólag teljesítmény-hibrid járműveket fognak gyártani. Ami a későbbi modelleket illeti: 2020-ban indulhat a Volvo kisebb, CMA platformjára épülő Polestar 2 kompakt szedán gyártása, mely a már bemutatott Concept 40.2 sorozatgyártásba kerülő változata lehet, később pedig a Polestar 3-as érkezhet SUV kivitelben.

Volvo Concept 40.2
Volvo Concept 40.2 tanulmányautó


Az első online konfigurátor egyébként már létezik, úgyhogy lehetőséged van összerakosgatni álmaid Polestar 1-esét! A Volvo szárnyai alatt készülő teljesítmény-hibrid ára megközelítőleg 155 000 euró lesz Európában, nagyjából 9000 euróval drágább, mint a Tesla Model S P100D. Az élményautó már előrendelhető 2500 eurós előleg ellenében, 18 országban kínálják majd, legfőképp Észak-, Nyugat- és Dél-Európát, Kínát, az Egyesült Államokat és Kanadát célozva. Első körben biztos, hogy Európában fog megjelenni, utána jöhet Amerika és Kína, ahol már építik a szénszálas karosszéria gyártására specializálódott üzemet, a Volvo már meglévő, csengtui gyára közelében. Évente 500 darab eladását tervezi a cég, a Polestar elmondása szerint már közel 6000 potenciális vásárló vár a hibrid-coupéra.

Forrás:

Kapcsolódó írások

A Volvo elektromos autókat fog gyártani Kínában
2017. április 21.
A Volvo egyelőre meg nem nevezett típusát Kínában fogják gyártani és 2019-től lehet majd megvásárolni, jelentették be a Shanghai Autószalonon
Minden új Volvóban lesz elektromos hajtás
2017. július 06.
A svédek sem maradhatnak ki az ígérgetésből: csatasorba állítják a Polestart is, hogy 2019 után már minden Volvóban legyen villanymotor
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika
A Volvo első elektromos autója egy hatchback
2018. január 29.
2019-ben mutatja be a Volvo első teljesen elektromos autóját, egy csapotthátút!