2018. október 08. | 12:37

Az északi sarkkörön már teljesített a Polestar 1, további 34, kézzel készült prototípust nyüstölnek tovább különböző időjárási körülmények között

A Volvo Concept Coupét a 2013-as Frankfurti Autószalonon mutatták be először, a 2017-es év végén Sanghajban már Polestar 1 néven futott, majd első európai debütálásaként Genfben tűnt fel februárban, a 2018-as Goodwoodi Sebességfesztiválon pedig már meg is hajtották rendesen. Most, hogy pozitív visszhang fogadta a gyártót minden egyes alkalommal, eljött az ideje, hogy aprólékos kézi munkával 34 tesztelésre alkalmas prototípust állítsanak össze, amiket különböző időjárási körülmények között fognak nyüstölni, jónéhány pedig töréstesztek áldozata lesz. A Polestar vezérigazgatója, Thomas Ingenlath szerint az előgyártott modellek verifikációja lesz az első fontos lépés a sorozatgyártás irányába, hiszen ez a 34 példány lehetővé teszi a mérnököknek, hogy minden porcikájában finomíthassák. Mindezt megelőzően a Polestar 1-et már az északi sarkkörön próbára tették, ahol a -28 fokban figyelték meg a hajtáslánc, az akkumulátorok viselkedését. A jármű szénszálas karosszériája a Volvo S90 rövidített platformjára épül, a motorháztető alatt egy 2.0 literes, turbós benzinmotor, a hátsó tengelyen pedig két villanymotor kap helyet, így jön össze a 600 lóerős összteljesítmény. A Polestar 1 lesz a márka technológiai zászlóvivője, hiszen, ha tényleg sikeres lesz, akkor kizárólag teljesítmény-hibrid járműveket fognak gyártani. Ami a későbbi modelleket illeti: 2020-ban indulhat a Volvo kisebb, CMA platformjára épülő Polestar 2 kompakt szedán gyártása, mely a már bemutatott Concept 40.2 sorozatgyártásba kerülő változata lehet, később pedig a Polestar 3-as érkezhet SUV kivitelben. Az első online konfigurátor egyébként már létezik, úgyhogy lehetőséged van összerakosgatni álmaid Polestar 1-esét! A Volvo szárnyai alatt készülő teljesítmény-hibrid ára megközelítőleg 155 000 euró lesz Európában, nagyjából 9000 euróval drágább, mint a Tesla Model S P100D. Az élményautó már előrendelhető 2500 eurós előleg ellenében, 18 országban kínálják majd, legfőképp Észak-, Nyugat- és Dél-Európát, Kínát, az Egyesült Államokat és Kanadát célozva. Első körben biztos, hogy Európában fog megjelenni, utána jöhet Amerika és Kína, ahol már építik a szénszálas karosszéria gyártására specializálódott üzemet, a Volvo már meglévő, csengtui gyára közelében. Évente 500 darab eladását tervezi a cég, a Polestar elmondása szerint már közel 6000 potenciális vásárló vár a hibrid-coupéra.