2024. január 23. | 12:33

Már zajlik a próbaüzem és a műszaki átadás, így hamarosan új szakasz nyílik meg a közlekedők előtt az M6-os autópályán. Ez főként a turistáknak lenne hasznos, ám még hiányzik a kirakós egy darabja.

Egy fontos közlekedési útvonal magyar szakasza válik használhatóvá hamarosan. A STRABAG Építő Kft. és a Duna Aszfalt Zrt. konzorciuma által kivitelezett, Bóly és Ivánvárda közötti 2x2, valamint 1+1 leállósávval megépített autópálya-szakasz építése ugyanis új szintre ért.

Az M6-os autópálya egyelőre az ország talán legkevésbé kihasznált gyorsforgalmi útja, ám a déli országhatárig érő kiterjesztéssel ez megváltozhat. Még nyáron számoltunk be róla, hogy elkészült a 20 kilométeres szakasz, ami hiányzott az M6-osból, hogy elérje az horvát-magyar határt, ám ott hirtelen elfogy az út.

Ez annak tudható be, hogy a hiányzó, körülbelül 4,5 km-es horvát szakaszra kiírt tender egy évet csúszott, így nem volt, aki kivitelezze a az építést. Nos, a magyar rész befejezésével továbbra sem fogunk tudni egyelőre letérés nélkül kijutni az országból, ám ez már nem rajtunk múlik.

Az M76-os bejelentése előtt rekordnak számító összegért (nettó 88,6 milliárd forintért, azaz kilométerenként 4,4 milliárdért) épített, és hamarosan átadásra kerülő 20 kilométeres szakasz próbaüzeme és műszaki átadás-átvétele zajlik épp. Amikor ugyanis nyáron elkészült az érintett rész, akkor még csak az úttest állt csupaszon, a felfestések, különböző létesítmények nem álltak készen.

Most azonban teljes értékű autópálya lesz az útból 26,6 méteres koronaszélességgel, fizikai középső elválasztással, leállósávokkal, valamint a szükséges pihenőkkel, felüljárókkal, vadátvezetőkkel. Elkészültek az útburkolati jelek, elhelyezték a jelzőtáblákat, a középső fényvédőt, a szalagkorlátokat és a vadvédőkerítéseket is.

Egy TSM állomás (ez a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer rövidítése) is helyet kapott ezen a részen, valamint egy völgyhíd, különszintű csomópont bekötőúttal és a hozzá tartozó körforgalommal és több vadátjáró, köztük egy különleges ívű és méretű megvalósítás is a megépített műtárgyakat képezi. Egy vasúti híd betolása is nehezítette a feladatokat, ám ezt is megoldották a szakemberek.

Jelenleg az ideiglenes létesítményeket bontják el, illetve elrendezik a terepet, a TSM állomás és parkoló területén padokat, kukákat és kerékpártárolókat helyeznek ki, végül letakarítják a burkolatot. Az M6 bővítésével részünkről teljessé válik az Adriai- és a Balti-tenger térsége közötti úgynevezett TEN-T folyosó hazai nyomvonala, valamint a mohácsi térség közlekedési infrastruktúrája is javul.

NÚSZ Zrt.