Három évet kellett várnia a tulajnak erre a spéci Koenigsegg Regerára

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2020-08-04, 09:18

A különleges szuperautó tulajdonosának van türelme, az egyszer biztos. És persze pénze, rengeteg pénze is.

A viszonylag kicsi svéd autógyártó manufaktúra mára bedolgozta magát a szuperautó-gyártás élvonalába. A Koenigseggek hihetetlen menetteljesítményeit ma már senki sem meri megkérdőjelezni, és a legnagyobb múltú autógyártók se nagyon tudnak náluk gyorsabb autókat gyártani. Az autóik számos rekordot tudhatnak magukénak, nem véletlenül alakult ki körülöttük ez a felhajtás.

Egyedi Koenigsegg Regera elölről

Sokan akarnak Koenigsegget, de csak keveseknek adatik meg. Ennek oka az autók különlegességéből fakadó nagyon magas vételár, és persze az erősen korlátozott gyártási darabszám. A 2015-ben bemutatott Koenigsegg Regerából például mindössze 80 darabot terveznek gyártani. Természetesen mind elkelt 2017-ig bezárólag, de még mindig nem értek a várólista végére a svédek. Sebaj, a tehetős vásárlók hozzá vannak ehhez szokva. Bizonyára van mivel járniuk addig, amíg nem jön meg az új autójuk.

Egyedi Koenigsegg Regera oldalról

A várakozással ennek a különleges, egyedi Regerának a tulajdonosa is ki lehetett békülve, miután három évet kellett várnia autójára. A szuperautók világa nagyon nem olyan, hogy bemegy az ember a szalonba, és a telep hátsó parkolójában vagy az eladótérben várakozó autót már viszi is. Itt bizony sokat kell várni, főleg, ha vannak extra kérései a megrendelőnek, mint ahogy az történt a képeken látható autó esetében.

Na nem mintha egy „alapfelszereltséges”, „sima” Regera ciki lenne. Az autó hibrid hajtáslánca például 1800 lóerőt produkál, amivel garantált az elsőség az utakon, a versenypályán és szinte mindenhol. Az 5,0 literes V8-as turbómotorját - amely önmagában 1100 lóerő fölötti teljesítmény leadására képes – három villanymotor egészíti ki, hogy ne jelentsen gondot az azonnali megindulás a gázpedál legapróbb lenyomásakor sem.

Egyedi Koenigsegg Regera hátulról

Nincsenek is ilyen gondjai, a 100 km/órás sebességet egy szemvillanás alatt éri el, 2,8 másodperc kell neki hozzá, a 0-200 6,9 másodpercbe telik, és álló helyzetből a 300 is megvan 12,3 másodperc alatt. A végsebessége 410 km/óra, és csak azért nem több, mert ott elér a leszabályozásig a motor az egysebességes „váltó” miatt. Persze nem véletlen ilyen gyors, minden egyes lóereje körülbelül egy kilogrammot mozgat. Csak összehasonlításképpen, egy új 1.0 automata Ford Focus esetében ez az arányszám 11,4 kg/LE.

Egyedi Koenigsegg Regera felni

A képeken szereplő, egyedi Regera kékszínű, karbonhatású fényezést kapott, az aranyszínű csíkok a karosszérián nem festés eredménye, azok valóban 24 karátos arany felhasználásával készültek. Aranypor az egyedi felnikre állítólag nem került, de a szín legalább stimmel. A beltérben ismét a kék szín a meghatározó, mindent finom Alcantarába csomagoltak, de azért az arany is felbukkan, ezúttal az üléseken. Hogy pontosan mennyibe fájt, nem tudni, de bizonyára többet fizetett érte a tulajdonosa, mint a belépőmodellért számított 1,89 millió dollár (553,5 millió Ft).

Kapcsolódó írások

Porsche 959
2019. április 23.
A 959-es és az F40-es volt a 80-as évek két nagyágyúja, ehhez kétség sem férhet. A Ferrari ikonná vált, a németnek viszont nem jutott annyi a rivaldafényből…
A McLaren háromüléses szupersportautója menet közben fotózva
2019. április 26.
Létezik háromhengeres és háromkerekű személygépjármű is, na de mi a helyzet a háromüléses autókkal?

További hírek