Ahogy arról korábban már beszámoltunk, az alkatrészellátásban tapasztalható beszállítói nehézségek miatt elkerülhetetlenné vált, hogy a kecskeméti Mercedes-gyár augusztus első három hetében kényszerpihenőt tartson, és leállítsa a termelést. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ezt az időszakot karbantartási tevékenységekre, illetve az új modell sorozatgyártásának előkészületeire használja fel.

Most azonban úgy tűnik, hogy az eredetileg háromhetes szünet tovább fog tartani a tervezettnél, miután a Mercedes a kecskeméti gyárban még egy héttel meghosszabbította a leállást – derül ki a Süddeutsche Zeitungra beszámolójából.

Természetesen nem kizárólag a kecskeméti üzemet érinti hátrányosan a globális chip-hiány. A Daimler kénytelen volt három németországi gyárában is csökkenti a termelési kapacitását. A vállalat a Sindelfingenben, Rastattban és Brémában található Mercedes-gyárakban dolgozó munkavállalók számára is rövidített munkaidőt rendelt el.

Sindelfingenben csak egyes területeken állították le a termelést, a nagy nyereséget termelő luxusautók gyártása a szokásos módon folytatódik. A Sindelfingeni 56-os gyárat, ahol az S-osztály szedán, a Mercedes-Maybach S-osztály és az EQS elektromos szedán készül, tehát nem érinti a Daimler döntése.

Brémában egyelőre a jövő héten biztosan marad a rövidített munkarend, azt azonban nem árulta el a Daimler, hogy a 12 ezer munkavállaló közül hányat érint a változás. Bár Rastattban és Sindelfingenben állítólag nem okoz nagyobb fennakadást a chip-hiány, ám ennek ellenére azért ba jövő hét bizonyos napjain egyes területeken kénytelenek lesznek beszüntetni a gyártást.

Iparági szakértők szerint az egész autóipart sújtó globális chip-hiány legkorábban a 2022-es év elején rendeződhet, ekkor térhet vissza a gyártók élete a megszokott kerékvágásba.