2021. augusztus 16. | 16:12

A Honda 2022-ig teljes palettáját villanyosítani fogja.

Jean-Marc Streng, a Honda UK vezetője megerősítette, hogy két éven belül egy újabb modellel fog bővülni a japán márka tisztán elektromos palettája, amelyen jelen pillanatban csupán a Honda e, városi kisautó található.

„2023-ban egy új, akkumulátoros elektromos autót (BEV) fogunk piacra dobni. Nemcsak a kínálatunkat szélesítjük, de egy olyan szegmensbe tartozó autót készítünk, amely garantáltan jelentős eladásokat fog eredményezni” – nyilatkozta Streng a brit Auto Express-nek.

Éppen ezért az Auto Express szerint az új modell minden bizonnyal egy crossover lesz, hasonlóan a Honda SUV e: koncepciójához, amelyet a 2020-as Pekingi Autószalonon mutattak be.

Ennek a tanulmányautónak az alapjaira a brit lap elkészítette, hogyan is nézhet majd ki a Honda villanyos SUV-ja, vékony, LED-es fényszórókkal, és lefalazott hűtőráccsal. Az idén októberben érkező hibrid HR-V-hez hasonlóan az új villanyautó oldalain végig futó tiszta vonalakat csak egy sötét alsó küszöbszakasz szakítja meg, amelyet sok jelenlegi elektromos autó esetében is alkalmaznak azért, hogy elrejtsék az akkumulátor elhelyezéséhez szükséges hozzáadott magasságot. A vékony hátsó LED -es lámpák segítenek kiemelni az autó szélességét.

Méretek tekintetében az elektromos modell várhatóan a népszerű Jazz Crosstar és az új HR-V között fog helyet foglalni.

A Honda mérnöki főnöke korábban megerősítette, hogy a teljesen elektromos kompakt SUV ugyanarra a platformra fog épülni, mint a Honda e. Természetesen ezt a padlólemezt meg kell nyújtani a nagyobb karosszéria miatt, valamint, hogy az autó elfogadható méretű csomagtartót kaphasson, ugyanakkor az utastér minden bizonnyal hasonlóan futurisztikus lesz, akárcsak a Honda e esetében. Várhatóan megtartják az infotainment rendszer kialakítását a két 12,3 colos kijelzővel, melynek két oldalán a visszapillantó tükrök helyén elhelyezett kamerák képeit közvetítő hat hüvelykes monitorok lesznek.

Egyelőre semmit sem lehet tudni arról, hogy milyen technológiát rejt majd a villanyos SUV kasztnija, de a Honda e 35,5 kilowattórás akkumulátorcsomagjánál, és a WLTP-ciklus szerinti 210 kilométeres hatótávnál mindenképpen többre lesz szükség.

„Az volt a célunk, hogy 2022-re minden modellünket villanyosított hajtáslánccal is elérhető legyen., ezt a célt pedig egyértelműen el fogjuk érni” – fejtette ki Streng.