2021. április 23. | 13:23

A modell 2021 második felében érkezik az európai szalonokba.

A Honda bemutatta a nagyközönségnek a vadonatúj HR-V-t, amely az autógyártó fejlett, két villanymotoros hibrid hajtásláncára épül. Ez a szabadidő-autó hozzájárulhat, hogy a Honda beváltsa azon ígéretét, miszerint főbb európai modelljei 2022-ben már képesek lesznek elektromos üzemmódban haladni.

Elődjével szemben az újdonság kupés formát kapott, a jellegzetes sziluetthez a 10 mm-rel megnövelt szabad hasmagasság és a 20 mm-rel csökkentett teljes magasság is hozzájárul. Az alapfelszereltségként kínált kerekek immár 18 colosak. A fényszórópár, az autó színére fényezett hűtőrács és a feltűnő alsó légbeömlő belesimul az orr és az első sárvédők alkotta egységbe.

Az elnyújtott frontrész és a hátrahúzott A-oszlop hosszabbnak mutatja a motorháztetőt, a hátrahúzott utastér pedig kupés jelleget kölcsönöz a modellnek. A csomagtérajtó kialakítása a hátsó ajtó rejtett kilincsével és háromdimenziós paneljával vált egyszerűbbé és elegánsabbá. A menetszelet az első lökhárító vezeti el, az autó mögött jelentkező légörvények kialakulásának esélyét pedig a hátsó oldalsó küszöb és a gondosan formázott hátsó lámpák mérsékelik. Ennek köszönhetően stabilabbá vált a kocsi útfekvése, a kialakítás pedig abban is közrejátszik, hogy csökkent az üzemanyag-fogyasztás nagy sebességnél.

Az utastérben kialakított, levegő szétáramlását segítő rendszer (Air Diffusion System) L-alakú nyílásai anélkül juttatják a levegőt a kabinba, hogy az közvetlenül a bent ülőkre áramlana, valamint a rendszer szinte észrevétlenül keringteti az oldalablakok, illetve a tető mentén ezáltal kellemes, frissítő légkört teremtve. A mérnökök a sofőr ülését 10 mm-rel megemelték, a nagy látómező érdekében pedig lejjebb kerültek a külső tükrök, így nem takarják ki az A-oszlop környékét kanyarodás közben.

Az új generációs ülésekben már egy speciális szivacs található, mely segít megelőzni a fáradtságot a hosszú utaknál, a kezelőszerveket pedig átcsoportosították a vezető látóterébe a vezetés közbeni kényelem érdekében.

Az első ülések alá beépített üzemanyagtartálynak és a praktikusan elhelyezett hibird hajtásláncelemeknek köszönhetően 35 mm-rel lett nagyobb a sorok közötti lábtér. A modellben a Honda által fejlesztett Mágikus Ülésrendszer beépítése is lehetővé vált. Az első és a hátsó sorban USB-töltőaljzatot és vezeték nélküli töltőt is kaptak. Ha az Elsétálást követő ajtózárás (Power Tailgate Walk Away Close) funkció aktív, akkor a hátfal magától lecsukódik, miután a slusszkulcs eltávolodik az autótól. Az üzemanyagtartályt a karosszéria középrészére, az akkumulátort pedig a csomagtartó alá tették a szakemberek, kifejezetten nagy, négy felnőtt számára is tágas belteret kialakítva.

A hajtáslánc két villanymotorra épül, melynek egyike a 1,5 literes i-VTEC benzinmotorhoz van csatlakoztatva. Ennek csúcsteljesítménye 131 lóerő, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 253 Nm 4500 f/perc mellett. A HR-V e:HEV hibrid alapvetően elektromos hajtású, a belső égésű motor csak nagy teljesítményleadást igénylő helyzetekben, illetve hosszú, nagy sebességű autózásnál kapcsolódik be közvetlenül a hajtásba. A sofőr három vezetési mód (Sport, Normal, Eco) közül választhatja ki a számára éppen legmegfelelőbbet.

A 9 colos képátlójú LCD-érintőképernyőt és a menürendszert úgy tervezeték, hogy csak minimális időre vonja el a vezető figyelmét, azt pedig mi magunk dönthetjük el, hogy mennyi vezetést segítő információ jelenjen meg a 7 colos, folyadékkristályos TFT-kijelzőn.

Az előre telepített applikációk között ott találjuk az Android Auto és Apple CarPlay alkalmazást. Előbbi csak vezetékkel, utóbbi Bluetooth-szal és WiFi-vel is csatlakoztatható, a rendszer magát és az alkalmazásait is képes magától frissíteni internetelérés esetén.

Az újdonság megkapta a SENSING csomagot, amely menetbiztonsági eszközöket tartalmaz. Kifinomultabbá vált a gyalogossal történő ütközés esélyét csökkentő kormányzási rendszer éjszakai működése, a Ráfutásos Ütközést Elkerülő Rendszer (CMBS) pedig pontosabban ismeri fel az autó előtt áthaladó járműveket. Az Adaptív Sebességrögzítő (ACC) a sávváltásoknál és az előzéseknél egyaránt csökkenti a balesetek kockázatát, a mostantól szériatartozékként kínált Holttérfigyelő Rendszer pedig radarokkal pásztázza a jármű környezetét.

A keresztirányú forgalmat figyelő Kitolatást Segítő Rendszer is hatékonyabb lett, az európai HR-V pedig most először megkapta a lejtmenet-szabályozót, melynek aktiválásához legalább 3 km/órával kell haladnia a kocsinak. Az új HR-V e:HEV a hírek szerint 2021 második felében debütál Európában, a vásárlók ezen a linken jelezhetik érdeklődésüket iránta.

Most pedig tekintsd meg a Honda Jazz e:HEV-ről készített tesztünket!

Honda