2021. február 19. | 12:53

Többek közt az is kiderült, hogy a modell mikor érkezik az európai kereskedésekbe.

A Honda leleplezte a vadonatúj, hibid HR-V-t. A márka népszerű szabadidő-autójának legújabb nemzedéke – most először – kizárólag hibrid hajtáslánccal lesz elérhető a fogyasztók számára.

Az autó alapját a vállalat e:HEV platformja adja, és ugyanazt az e:HEV-emblémát viseli majd, amit a modellfrissítésen átesett CR-V és a 2020-ban bevezetett, szintén teljesen megújult Jazz is hordoz. A japánok elárulták, hogy az új HR-V ez év végén, vagyis 2021 második felében érkezik az európai kereskedésekbe.

„A HR-V e:HEV bemutatása újabb bizonysága annak, hogy a Honda elkötelezett az elektromos átállás mellett. A japán iparóriás legfőbb célkitűzése, hogy 2022-ben már minden Európában eladott új Honda gépkocsi képes legyen elektromos üzemmódban is közlekedni” – olvasható a gyártó közleményében.

A következő generációs HR-V feltűnő jelenség, a kompakt, kupék által inspirált dizájnnak nemcsak az átrajzolt, nagyméretű, integrált hűtőrács fontos eleme, hanem az elnyújtott, alacsonyra helyezett, lapos motorháztető is, melynek oldalvonalai egyenesen az A-oszlopra szaladnak fel. Ezek a karosszériamegoldások fokozzák a szabadidő-autó jellemzőkre robusztus, biztonságot sugalló kisugárzást.

A vadonatúj HR-V tágas utastérrel rendelkezik, négy felnőtt maximális kényelemben utazhat benne. A vízszintesen osztott műszerfal még tágasabbnak és szellősebbnek láttatja az utasteret. Ugyanezt a célt szolgálja az új szellőztetőrendszer is, amely L-alakú, szélre helyezett légbeömlőivel afféle levegőfüggönyt hoz létre az utasok között, illetve körül.

A kis méretű, integrált hajtásláncnak és a középre helyezett üzemanyagtartálynak köszönhetően az új HR-V is megkaphatta a Honda által fejlesztett Mágikus Ülésrendszert. Ez a csomagtér bővítésével, és felhajtható ülőlapjaival is hozzájárul a modell sokoldalúságához.

A motorról még nem közölt pontos információkat a gyártó, de az új HR-V minden bizonnyal ugyanazt a 1,5 literes, szívó, négyhengeres benzinmotort fogja használni, mint amivel a Honda Jazz e:HEV is fel van szerelve. Az viszont megerősítést nyert, hogy a következő generációs HR-V két villanymotorral érkezik, ami 150 lóerős összteljesítményt eredményezhet.

 

Honda