2021. július 14. | 12:28

Európában készülnek a faceliftes példányok.

A harmadik generációs Kia Ceed alig több mint három éve van forgalomban, de a koreai gyártó máris elvégzett egy kis ráncfelvarrást a kompakt autón. A márka figyelt arra, hogy a különböző típusváltozatok (az alapmodell, a plug-in hibrid, a GT-line és a GT is) a korábbinál határozottabban elkülönüljenek egymástól.

A Kia európai piacán 28 százalékos részesedésével a Ceed kétségkívül kulcsfontosságú modellnek tekinthető a vállalat szemszögéből. A kocsi a C-szegmensbe nyert besorolást, ahol többek között a Volkswagen Golffal kell versenyeznie. Hogy kompakt autójukat frissen és versenyképesen tartsák, a dél-koreaiak most egy ciklusközi frissítést adtak neki, amely számos stílusbeli változást hozott.

A hűtőrácsot újratervezték, amit új fényszórók szegélyeznek. A facelift előtti négypontos LED-elrendezés eltűnt, oldalanként három-három nyílhegy formájú egység fogja közre az integrált és szintén LED-es ködfényszórókat, valamint az országúti és a távfény moduljait. Ezek a látványos nappali menetfények irányjelzőként is működnek. Az ötajtós GT-Line és GT kivitelek fényszórói 48 méhsejt szerkezetű, vörös keretbe épített LED egységből épülnek fel. A többfunkciós egységeket öt sorban rendezték, és színezett üveg burkolja őket. Bizonyos sorok LED-jei szekvenciális működéssel világítanak, ha a vezető indexel, közölte a gyártó.

A Kia formatervezői csapata itt-ott a lökhárítókat is megpiszkálta, különösen az elsőt, amelynek oldalán egy fényes fekete szegély szolgál a műszellőző légbeömlők vizuális meghosszabbításaként. A változtatásokat új 17 és 18 colos könnyűfém keréktárcsák és négy friss karosszériaszín (Experience Green, Yucca Steel Grey, Machined Bronze és Lemon Splash) teszi teljessé.

Az utastérben nagy változások nem történtek, a 12,3 colos vezető előtti műszerfali képernyőt a középkonzol 10,25 colosa egészíti ki. Ötféle kárpitozás lesz elérhető – ebből három a faceliftes változatban debütál –, valamint a GT-Line és GT változatokhoz új tervezésű váltógomb is dukál.

Az új Ceed esetében a vásárlók turbós benzin- és dízelmotorok közül is választhatnak, az 1,0 és 1,5 liter hengerűrtartalmú benzinesek, és az 1,6-os dízelek is a Kia Smartstream technológiáit használják.

A korábbi 1,4 literes T-GDi motort leváltó új 1,5 literes T-GDi benzinmotor (160 lóerő) hatfokozatú kézi kapcsolású és hétsebességes duplakuplungos (7DCT) sebességváltóval is elérhető. Az új benzinmotor 48 voltos hibrid hajtáslánccal is párosítható, a 136 lóerős dízelmotor azonban kizárólag így készül, a Kia intelligens kézi kapcsolású erőátvitelével, vagy hétfokozatú duplakuplungossal.

A hibrid hajtásmód és a duplakuplungos erőátvitel az 1,0 literes turbós benzinmotorral is megjelenik, előbbi csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. A plug-in hibrid modellváltozatok az 1,6 literes, 141 lóerős GDi benzinmotorral futnak, hatfokozatú duplakuplungos váltóval. A 8-9 kWh kapacitású akkumulátorcsomag a különösen városi üzemben hasznos, a tisztán elektromos hajtással megtehető távolság 57 km. A kínálat csúcsát jelentő GT modellek különleges orgánumú 1,6 literes, 204 lóerős T-GDi motorral futnak, hétfokozatú duplakuplungos váltóval.

A Kia augusztusban kezdi meg a modellfrissített Ceed gyártását Szlovákiában, és ez év végén kezdi meg a vevői kiszállításokat. Az átdolgozott modellcsalád a ferdehátút, a kombit és a Proceedet foglalja magában, az XCeed crossover pedig valószínűleg valamikor jövőre kapja meg ezeket a frissítéseket.

Kia

Motor1