2019. szeptember 24. | 09:46

A nép akarata meghallgattatott, és a 8 sebességes automata mellé érkezik egy utólagos beépítésű kézi váltó is.

A manuális váltó kihalófélben van, melynek sok, épp ésszel érthető oka van. Egyrészt az emberek egyre több időt töltenek a dugóban araszolással és ki szeret ezerötszázszor kuplungolni 100 méter alatt? Senki. Ma már nem igaz az sem, hogy automatával többet eszik az autó, mert a valóság az, hogy a legmodernebb automaták takarékosabbak is. Szokták mondani, hogy aki szeret vezetni, az szeret váltani is. Nekik üzenem, hogy lehet pöcögtetni a kormányon lévő gombokat vagy tologatni az előválasztókart, de az automatika jobban tudja úgyis, hányasba kell rakni a váltót. Esetleg gyorsabban váltasz, mint az automata? Hát nem hinném.

Ettől függetlenül a kézi váltó jó dolog lehet adott esetben, például ha az autó egy kompakt sportautó 340 lóerővel és élményautózásra találták ki. Ha egy ilyen autóba beépítenek egy korrekt, jól kapcsolható kézi váltót, az még jól is elsülhet. A vezetés egy különleges élményét képes nyújtani így az autó, ennek ellenére a japán mérnökök úgy gondolták, hogy nincs szükség ilyen verziót kínálni a Suprából. Merthogy manuális kivitel gyárilag ezután sem lesz. Nyilván azért, mert a Supra motorja egy BMW motor és a váltó is onnan jön. Drága pénz lenne kézit gyártani hozzá.

Mégis lehet kézi váltóval kérni az autót, igaz, ehhez el kell vinni egy tuningműhelybe, ahol kínálnak megoldást azok számára, akik maguk szeretnének váltogatni a Suprájukban. A texasi European Auto Group (EAG) szakemberei – bizonyára jól látható összeg befizetése után – hajlandóak manuális váltót varázsolni az autóba. A varázsolni kifejezés teljesen helytálló ebben az esetben, mert egyáltalán nem egyszerű olyan autóba kézit beépíteni, amit sosem gyártottak azzal. Bár ebben az EAG-nek van már tapasztalata, mert néhány Ferrarihoz kínálnak manuális váltót.

A Toyota esetében - természetesen a szokásos problémákon túl, mint például a megfelelő rögzítési pontok kialakítása, elektronika átprogramozása, stb. - az okozta a legtöbb fejtörést, hogyan helyezzék el a váltóbotot a szűkös környezetben. A megoldás végül az lesz, hogy a kézi váltós modell esetében megszüntetik a váltótól balra elhelyezkedő emelkedő részt, áthelyeznek pár gombot a középkonzolon és hátrébb variálják a klímakonzolt, hogy legyen elegendő hely váltogatni. A projekt egyelőre megvalósítás alatt, így az árak sem ismertek még. A képen a gyári automata Supra belső tere látható még átalakítás előtt.

Az igazság pillanata. Vajon a BMW Z4 M40i vagy a Toyota Supra megy jobban? A bömös motorja van a japánban is: