Miért kell egy Toyota Supra motor a Mercedes-Benz 450 SLC-be?

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2019-05-14, 09:33

Valaki kidobta a Mercedes-Benz 450 SLC eredeti 4,5 literes V8-asát és berakott a helyére egy felhúzott Toyota Supra motort

Az egésznapos meló után csak arra vágysz, hogy autózz egyet a gyönyörű állapotú, oldtimer korú Mercedes 450 SLC kormánya mögött. Kilépsz az irodából, beülsz az autódba, beröffented a motort, és D-be húzod a 3 sebességes automata váltót. Elindulsz haza, de csak krúzolsz, élvezed a V8-as mély gurgulázását, ügyelsz arra, hogy a fordulatszámmérő még véletlenül se hagyja el a 2000-es vonalat, hiszen a forgalom ritmusát úgy tartja a 222 lóerős motor, hogy szinte hozzá sem kell érned a gázpedálhoz.

Toyota Supra motoros Mercedes-Benz 450 SLC elölről
Pontos információk nincsenek, de az eredeti 9 helyett 5 másodperc körül lehet a 100-ra való gyorsulása a Mercedes Suprának

Az egyik lámpánál aztán melléd áll egy új, fekete BMW 420d kabrió. A sofőrje nagyon méregeti a verdád és téged is, szinte érzed, hogy itt lesz valami. Amikor zöldre vált a lámpa – biztos, ami biztos alapon – tövig nyomod a gázpedált. A fordulat 3000-re emelkedik, ahol a motor leadja maximális forgatónyomatékát (377 Nm), a Mercid megemeli az elejét és gyönyörű hang kíséretében méltóságteljesen elrugaszkodik a „startvonalról”. A BMW-s csávó elkapja a fonalat és ő is padlógázt ad.

Ahogy a tempó nő, érzed, hogy az erő is megjön, a fordulatszám emelkedésével a motor egyre nagyobb ordításba kezd. Fokozódik a sebesség, az automata tartja az egyest, látod ahogy a kilométerórád mutatója már a 80-at is elhagyta. Keresed a tükörben a hoppon marad BMW-t, de nem találod. Lábad még mindig a gázon, a fordulatszámmérő a 6000-be karcol, a sebesség már 100 km/h felett és a Mercedesed egy kisebb rántás kíséretében szúr egy második sebességfokozatot.

Toyota Supra motoros Mercedes-Benz 450 SLC hátulról
A felnik eredetiek, a 17 collos, klasszikus öt küllős kerekek az AMG optikai kit részei voltak

Ekkor látod, hogy a fekete BMW elszáguld melletted. Látszik a 20d felirat a hátulján, s te nem érted, mi történt. Elemeled a gázt, pedig már kettesben is kezdte összeszedni magát a V8-as kupéd. Hagyod kifutni az autót, a tempó csökken ahogy a menetszél visszatartja a 1,7 tonnás testet. Lassan egyébként is megérkezel haza, a kertvárosban nem illik nyomni neki. A következő pillanatban arra eszmélsz, hogy egy ismerős garázskapu fogad. Hazaértél. Pedig nem is emlékszel az út utolsó szakaszára, csak a BMW-re gondoltál. Hogy lehet, hogy egy alapmotoros mai autó lenyomja a kora egyik legjobb Mercedesét? Egész este ezen agyalsz, még álmodban sem hagy nyugodni a gondolat.

Reggel kipattan a szemed és tudod mit kell tenned. Hiába szereted a V8-as semmihez nem fogható hangját, hiába van kivételes gyári állapotban a kocsid, eldöntöd, hogy szerzel bele egy másik motort. Szükséged van több erőre, hogy ilyen megaláztatás többé nem forduljon elő. Rövid netes kutakodás után tudod is mit keresel: szerezni fogsz egy negyedik generációs Toyota Supra Twin Turbo motort.

Toyota Supra motoros Mercedes-Benz 450 SLC motorja
Az eredeti feltöltőt kikukázták, kapott egy nagyobb turbót, így tud magasabb fordulatszámon több lőerőt teljesíteni

Valami ilyesmi történhetett a képeken szereplő Mercedes-Benz 450 SLC tulajdonosával, aki úgy döntött, hogy beszerez egy 3,0 literes, soros 6 hengeres ikerturbós Toyota Supra motort (motorkód: 2JZ-GTE) és kidobja az eredeti 4,5 literes V8-ast a C107-es Mercedes orrából. De nem hagyta meg az eredeti konfigurációt, nem találta elegendőnek a japán piacos motor 272 lóerejét. A jelenlegi felállásban, új turbóval, MOTEC motorvezérlő elektronikával 450 lóerős az autó. Az erő átviteléről egy 4 sebességes automata váltó gondoskodik, ami egyébként a Supra eredeti váltója és természetesen a motort csak a hátsó tengellyel köti össze.

Toyota Supra Twin Turbo
Egy ilyen Toyota Supra Twin Turbo motorját kapta a Mercedes

Forrás:

További autós hírek

Több levelet kaptunk a témában az utóbbi időben, ezért tegyük tisztába azt, hogy miért nem kapsz büntetőpontot a kiszabott bírság…

Ismerős kép lehet sokatoknak, ahogy az asszony bringáját viszitek haza a vasútállomásról vidéken… 🙂 A videón látható szituáció is hasonló…

Venczel János versenyző nyilvános posztjára bukkantunk a Facebookon és megdöbbentünk a meglehetősen precíz, aljas tolvajtempón. Írja: “Kedves Ismerőseim!! 300.000 Ft…

Dél-Pesten, a 18. kerületi Méta utcán gondolta úgy a fekete BMW X5-ös sofőrje, hogy olvasónkat veszélyeztetve [email protected] a világra valamint,…

Közúti közlekedési baleset történt 2020. január 18-án kora délután az M2-es autóúton Dunakeszi irányából Vác irányába vezető oldalon – írja…

Kapcsolódó írások

1958 Mercedes-Benz 300d (W189) Adenauer, fekete limuzin, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. október 06.
1957-ben a Mercedes átdolgozta a W186-os zászlóshajót. A W189-est „Adeanuer” néven is emlegetik, mely utat mutatott a valaha gyártott legkülönlegesebb Mercedes, a 600-as megszületéséhez
Mercedes W108 Eurowise tuning
2019. december 25.
Az Eurowise megépítette a világ talán legextrémebb S-osztályát: német kasztni, amerikai V8, hot rod stílus, airride. Sokkoló, de legalább annyira lenyűgöző.
2019. május 25.
1963-ban a Mercedes bemutatta a valaha volt legelitebb limuzinját, a W100-ast. A luxus csillagból kevesebb, mint 2800 készült, főbb vásárlói hírességek és diktátorok voltak
Mercedes-Benz, Klasszikus Mercedes, Mercedes-Benz H-osztály, 1934 130 H, 150 H, 1936 170 H, elölnézet
2018. november 14.
Meglepő, de a ma luxusszedánjairól és offroaderjeiről híres német gyártó a ’30-as években próbálkozott farmotoros típusokkal is. Ennek az újításnak az eredménye a rövid életű H-osztály.