2019. május 14. | 11:33

Valaki kidobta a Mercedes-Benz 450 SLC eredeti 4,5 literes V8-asát és berakott a helyére egy felhúzott Toyota Supra motort

Az egésznapos meló után csak arra vágysz, hogy autózz egyet a gyönyörű állapotú, oldtimer korú Mercedes 450 SLC kormánya mögött. Kilépsz az irodából, beülsz az autódba, beröffented a motort, és D-be húzod a 3 sebességes automata váltót. Elindulsz haza, de csak krúzolsz, élvezed a V8-as mély gurgulázását, ügyelsz arra, hogy a fordulatszámmérő még véletlenül se hagyja el a 2000-es vonalat, hiszen a forgalom ritmusát úgy tartja a 222 lóerős motor, hogy szinte hozzá sem kell érned a gázpedálhoz.

Az egyik lámpánál aztán melléd áll egy új, fekete BMW 420d kabrió. A sofőrje nagyon méregeti a verdád és téged is, szinte érzed, hogy itt lesz valami. Amikor zöldre vált a lámpa – biztos, ami biztos alapon – tövig nyomod a gázpedált. A fordulat 3000-re emelkedik, ahol a motor leadja maximális forgatónyomatékát (377 Nm), a Mercid megemeli az elejét és gyönyörű hang kíséretében méltóságteljesen elrugaszkodik a „startvonalról”. A BMW-s csávó elkapja a fonalat és ő is padlógázt ad.

Ahogy a tempó nő, érzed, hogy az erő is megjön, a fordulatszám emelkedésével a motor egyre nagyobb ordításba kezd. Fokozódik a sebesség, az automata tartja az egyest, látod ahogy a kilométerórád mutatója már a 80-at is elhagyta. Keresed a tükörben a hoppon marad BMW-t, de nem találod. Lábad még mindig a gázon, a fordulatszámmérő a 6000-be karcol, a sebesség már 100 km/h felett és a Mercedesed egy kisebb rántás kíséretében szúr egy második sebességfokozatot.

Ekkor látod, hogy a fekete BMW elszáguld melletted. Látszik a 20d felirat a hátulján, s te nem érted, mi történt. Elemeled a gázt, pedig már kettesben is kezdte összeszedni magát a V8-as kupéd. Hagyod kifutni az autót, a tempó csökken ahogy a menetszél visszatartja a 1,7 tonnás testet. Lassan egyébként is megérkezel haza, a kertvárosban nem illik nyomni neki. A következő pillanatban arra eszmélsz, hogy egy ismerős garázskapu fogad. Hazaértél. Pedig nem is emlékszel az út utolsó szakaszára, csak a BMW-re gondoltál. Hogy lehet, hogy egy alapmotoros mai autó lenyomja a kora egyik legjobb Mercedesét? Egész este ezen agyalsz, még álmodban sem hagy nyugodni a gondolat.

Reggel kipattan a szemed és tudod mit kell tenned. Hiába szereted a V8-as semmihez nem fogható hangját, hiába van kivételes gyári állapotban a kocsid, eldöntöd, hogy szerzel bele egy másik motort. Szükséged van több erőre, hogy ilyen megaláztatás többé nem forduljon elő. Rövid netes kutakodás után tudod is mit keresel: szerezni fogsz egy negyedik generációs Toyota Supra Twin Turbo motort.

Valami ilyesmi történhetett a képeken szereplő Mercedes-Benz 450 SLC tulajdonosával, aki úgy döntött, hogy beszerez egy 3,0 literes, soros 6 hengeres ikerturbós Toyota Supra motort (motorkód: 2JZ-GTE) és kidobja az eredeti 4,5 literes V8-ast a C107-es Mercedes orrából. De nem hagyta meg az eredeti konfigurációt, nem találta elegendőnek a japán piacos motor 272 lóerejét. A jelenlegi felállásban, új turbóval, MOTEC motorvezérlő elektronikával 450 lóerős az autó. Az erő átviteléről egy 4 sebességes automata váltó gondoskodik, ami egyébként a Supra eredeti váltója és természetesen a motort csak a hátsó tengellyel köti össze.