Dugóhúzó

Para-Kovács Imre
Közzétéve:
2019-09-21, 17:44

Budapest belvárosa tényleg csak arra jó, hogy a szemfüles és önálló közlekedőknek legyen mit elkerülniük.

Próbálom elképzelni azt az élethelyzetet, amikor rendszeresen csúcsforgalomban kell eljutnom a Visegrádi utcából a Várba a Nádor utca érintésével és természetesen a Lánchídon keresztül, és miközben próbálom, csorogni kezd a könnyem, annyira sajnálom magamat. Inkább szarjak fagyott sünt minden reggel, de Budapest belvárosát ilyenkor csak az eltéved turisták szelik át a fenti útvonalon, valamint azok a teljesen kiégett helyi lakosok, akik a beletörődés és örök reménytelenség hermetikusan záródó gömbjében élnek, amióta megtudták, hogy ezentúl ez lesz, már a tenyerük sem izzad, amikor megmarkolják a 15-ös busz kapaszkodóját, hogy kilátástalan életüket egy újabb kilátástalan nappal tetézzék.

Még mindig jobb, mint éjszakásnak lenni a Hejőcsabai Cementgyárban – mondja a felettes én, de a felettes én azt is pontosan tudja, hogy a félszeműnek nem a vak, hanem a kétszemű a viszonyítási alap, mivel az ember alapjáraton negatív abban az értelemben, hogy mindig a veszteséget nézi, nem még nagyobb veszteség bekövetkeztének örvendetes hiányát. Budapest belvárosa tényleg csak arra jó, hogy a szemfüles és önálló közlekedőknek legyen mit elkerülniük.

dugó egy budapesti hídon

És a 15-ös (vagy bármelyik, esetleg más szögből, irányból érkező, de szintén a Belvárost átszelő) busz még a legjobb megoldás, mert a személygépjármű használata ilyen küldetésre kifejezetten ellenjavallt, ha jól tudom, egyes modellek használati utasításában már konkrétan benne van, hogy a Budapest belvárosán történő áthaladás garanciavesztéssel jár, nem azért dolgoztak éjt nappallá téve a Putyilov Gépgyár mérnökei és munkásai az új Russo-Balt Depardieu 019-en (ami egyébként behúzott kézifékkel 0.8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és kiengedett kézifékkel még senki sem merte kipróbálni), hogy az Október 5-e utca közepén dobja fel a talpát az orosz nép legnagyobb szégyenére, inkább úgy állították be az automatikát, hogy ha a sofőr megfeledkezik magáról, a kocsi blokkol, mielőtt elérné az V. kerület határát.

Nyilván azoknak van igaza, akik felvetik, hogy de hiszen a Belvárost megközelíteni alulról és kizárólag alulról érdemes, mert mind az 1-es, mind a 2-es metró tökéletes eszköz arra, hogy stresszmentesen a lehető legközelebb jussunk a demokrácia templomához (Parlament) vagy a Nobu étteremhez, viszont ha ez ennyire egyértelmű, akkor elképzelésem sincs, mit keres csúcsidőben annyi zöldes barna tekintetű, elcsigázott autós a moccanásra képtelen sorban, mellettük pedig miért sikoltoznak szüntelenül befelé a felszíni közlekedés aktuális áldozatai. Persze, ha venném a fáradtságot, és egyesével mindenkit meginterjúvolnék, aki nem ment le a föld alá, hogy miért választotta az önpusztítás ezen, egyébként a többihez képest egyáltalán nem élvezetes formáját, mindegyikük tudna mondani valami ésszerűnek hangzó, ám valójában teljes mértékben tarthatatlan indokot, ami miatt neki, pont most, pont itt, pont ezzel a kombájnnal (traktorral, pótkocsis IFA-val, Suzuki Nullaponteggyel, BMW i8-cal – teljesen mindegy) kell átkelnie a Belvároson, de az indokok kórusa mégis hamisan csengene és csak tovább erősítené a helyzet tarthatatlanságát, mivel azt bizonyítaná, hogy magától a magyar sohasem fog felhagyni ezzel a furcsa szokásával, a rendszerbe tehát kívülről kell beavatkozni, különben örökre így marad.

Mindenki csak még most az egyszer, mindenki talán ma másként lesz, mindenki a többi hülyének nem kellene itt lennie alapon belevág újra és újra, pedig már a robogó sem jelent megoldást, mert a Belváros annyira telítődött, hogy kizárólag 3 cm széles, maximum 11 cm magas magyarok esetében lehetne megoldást találni, akkor is csak féregjáratok beiktatásával.

A magyarok azonban nem mennek össze, az Einstein–Rosen‑híd létezése nem bizonyított, különösen a Nádor utca környékén, ilyeténképpen csak az jöhet szóba, hogy valaki feláll egy sámlira, és onnan azt kiáltja, hogy legyen ennek végre vége, majd befalazza a lehetséges bejáratokat.

Vagy kiszélesítik az utcákat a zavaró házsorok lebontásával.

Vagy akkora dugódíjat szednek az illetékesek, amitől már Mark Zuckerberg is megszeppen és inkább rollerre száll.

További autós hírek

Megint hihetetlen videó került fel az Internetre. Gondolta a hölgy, hogy benzint vásárolna a kúton, de nem az autóba töltené,…

Lassan minden nagyképűség nélkül állíthatjuk, hogy kb. mindent láttunk, ami a budapesti forgalomban tapasztalható. Viszont ekkora idiótát még tényleg nem…

Korábban már hírül adta az MTI, hogy Magyarországon is elkezdik az E10 benzinre való átállást, mely magasabb bioetanol tartalmat jelent.…

Baleset történt 2019. december 11-én 8 óra 44 perckor, az M1-es autópálya 144. kilométerszelvényében, a Hegyeshalom felé vezető oldalon. Egy…

A kamionos egyszerűen nem látta a gyalogost, aki közvetlenül előtte akart átmenni az úton. A hatalmas súly miatt a gyalogost…

Kapcsolódó írások

Ideges sofőr
2018. november 05.
A felújítási munkálatok a nyár elmúltával sem állnak meg, továbbra is rengeteg helyen találkozhatsz lezárásokkal és korlátozásokkal
Budapest sávelzárás
2018. október 31.
A 9 hónapon át tartó sávlezárásokkal még valahogy együtt tudunk élni, hiszen muszáj. De az, hogy jelen helyzetben a Kossuth Lajos utcában irányonként csupán egy-egy sáv járható, az már azért több, mint fájdalmas.   
Volkswagen Touareg vizes úton
2016. június 06.
Hamarosan ideje lecserélni a nyári gumikat télire, de nem árt, ha valamit ellenőrzöl.
Miért alakulnak ki dugók?
2018. március 05.
A dugókat senki sem szereti, mégis gyakran alakulnak ki. Mi a leggyakoribb oka ennek, és mit lehet tenni az ellen, hogy kevesebb legyen belőlük?