A globális chiphiány okozta kiesés miatt az eredetileg kitűzött célhoz (143 ezer jármű) képest 25 százalékkal kevesebb autót gyártanak 2021 végéig a Suzuki esztergomi üzemében, közölte a Világgazdasággal a japán autógyártó magyar leányvállalata.

16 483 regisztrált autóval és 14,56 százalékos piaci részesedéssel a Magyar Suzuki az említett nehézség ellenére is vezeti Magyarországon az újszemélygépjármű-értékesítést, mégpedig 11 hónapja, vagyis majdnem egy teljes naptári éve.


Fotó: Facebook/Magyar Suzuki

A cég elárulta, hogy decemberben is egy műszakban zajlik a termelés a karácsonyi leállásig. Az esztergomi üzem a beszállítói nehézségek és a chiphiány miatt idén többször átállt csökkentett, egy műszakos termelésre, szeptemberben pedig két hétre teljesen leállt, emlékeztet a VG.

A nemzetközi helyzetet a magyar járműipar is megsínyli, elég csak a kecskeméti Mercedes-gyárra gondolni, ahol a tervezettnél korábban áll le a termelés az ünnepek előtt. A Magyar Suzuki is folyamatosan alkalmazkodik a helyzethez, de arra büszke, hogy a járványhelyzetben senkit sem küldött el és a fizetések utalásával sem adódott problémája.

Esztergomban már javában zajlik a hibrid modellek gyártása az uniós piacokra, tavaly a legyártott autók 65 százaléka már villanyosított volt. Az idén bemutatott új S-Cross is a vállalatcsoport egyetlen európai gyáregységében készül, amit aztán a világ különböző térségeibe (Európa, Dél-Amerika, Ázsia, Óceánia) exportálnak.