A Honda is szép lassan átalakítja motor- ás modellkínálatát, hiszen a CR-V Hybrid 2019-ben már bemutatkozott, hamarosan érkezik a kereskedésekbe a tisztán elektromos Honda-e és a Jazz HEV Hybrid.

Az már más kérdés, hogy a Honda-e-t csak Európában és Japánban fogják forgalmazni, holott Amerikában is kelendő termék lenne, ezzel csökkentve ott is némileg a károsanyag-kibocsátást. Persze, a nagy akkucsomaggal rendelkező elektromos autó létrehozása nem éppen zöld dolog, sőt az elhasznált akkumulátorok sorsa is több problémát vet fel, ám a Honda is igyekszik az elhasználódott akkumulátorok élettartamát meghosszabbítani, ezért is kötöttek szorosabb együttműködést a SNAM (Société Nouvelle d’Affinage des Métaux) vállalattal. A teljes Európára kiterjedő megállapodás értelmében az SNAM gyűjti be és dolgozza fel a hibrid és a tisztán elektromos üzemű Hondák akkucsomagjait, hogy megújuló energiaforrásból származó áramot tárolhassanak bennük. Amennyiben ez már technikailag nem megoldható, alkatrészenként forgassák vissza őket.

Honda újrahasznosítás

A Honda és az SNAM 2013 óta dolgozik együtt azon, hogy biztosítsa az elhasználódott akkumulátorok nyomon követését, valamint uniós szabványoknak megfelelő kezelését. A szorosabb együttműködés keretein belül az SNAM munkatársai összegyűjtik a lítium-ion és a nikkel-metál-hidrid (NiMH) telepeket 22 európai ország Honda-márkakereskedőitől, illetve kijelölt hulladékkezelőitől.

Honda és SNAM

Amennyiben a cellák megsérültek, az egység nem kezdhet ilyen formán új életet, alternatív megoldásként – különleges, vízalapú hidrometallurgiai eljárásokkal – alkotóelemeire bontják (pl. kobaltra, lítiumra). Ennek a megoldásnak köszönhetően új akkumulátorok, színpigmentek és vakolóanyag-adalékok készülhetnek az elhasználódott telepekből, sőt, a bennük fellelhető réz, műanyag és egyéb fém újra piacra dobható és felhasználható. A megállapodás kizárólag hibrid és elektromos üzemű autók hajtásért felelős telepeire vonatkozik, belső égésű motorok indítóakkumulátoraira nem.