Így tesztelik az 1877 lóerős Battistát

Közzétéve:
2019-07-17, 06:52

A Pininfarina első elektromos hiperautója hamarosan elkészülhet.

Az olasz tervezőcég még 2018-ban jelentette be, hogy az ultra-luxus kategóriában készül megvetni a lábát, első saját modelljük pedig a Battista elnevezésű hipersportautó lesz. A tanulmánymodellt a 2019 márciusában tartott Genfi Autószalonon mutatták be, azóta pedig szorgosan dolgoznak az autó fejlesztésén és tesztelésén. Összesen 150 vásárló juthat majd hozzá ehhez a nagyon exkluzív modellhez, mely a Pininfarina múltjához méltó fantasztikus formatervet kapott.

Pininfarina Battista elölről

Jelenleg a szélcsatornás tesztek zajlanak, a fejlesztésben pedig fontos szerepet játszik a volt F1-es versenyző Nick Heidfeld is. A német pilóta a Formula-E-ben is megfordult a Mahindra csapatában, mely a Pininfarina anyavállalatának tekinthető.

A szimulációs eljárások tapasztalatait a pilóta szűkszavúan kommentálta:

„A Battista gyorsulása egészen elképesztő.”

Ezt el is lehet hinni neki, hiszen a gyártó szerint a 0-100-as gyorsulás két másodpercen belüli lesz. Az utcai tesztek a nyár végén kezdődnek Heidfeld vezetésével, melyben a korábban a Mercedes-AMG-nél is dolgozó Rene Wollmann lesz a segítségére. A német szakember a One hiperautó fejlesztésében is részt vett, így biztosan jó munkát végez majd a Pininfarina kötelékében.

Pininfarina Battista szélcsatornában

A Battsitában négy elektromotor dolgozik, melyek a Rimac modellből érkeztek. A rendszerteljesítmény 1877 lóerő, a maximális forgatónyomaték pedig 2300 Nm. A hírek szerint 12 másodperc alatt lesz 300-on a hipersportautó, a végsebességet pedig 350 km/órára tervezik. A 120 kilowattórás akkucsomagnak köszönhetően 450 kilométer környéki hatótávra számítanak, mely már a versenypályán is egészen jól használhatóvá tenné az autót.

Egy ilyen bestiát természetesen nem adnak olcsón, az előrejelzések szerint 2 millió euró (650 millió forint) szerepel majd az árcéduláján, melynek tekintetében egészen hihetetlennek tűnik, hogy 150 példányt el fognak adni belőle. A végleges modell nagyjából 2020 magasságában érkezhet meg, addig még sokat kell csiszolni a Battista technikáján. Pénzhiányra nem kell számítani, hiszen a Mahindra áll a projekt mögött, így a mérnökök akadálytalanul végezhetik a munkájukat.

Forrás:

További autós hírek

Egy egyszerű balra kanyarodásnak indult, aztán… Beakadt a kormány fogasléc? Megszédült a sofőr? Az autóvezető hirtelen rájött, hogy gyalogos? Várjuk a megfejtéseket kommentben…...

Október 20-án, vasárnap vadgázolás történt az M3-ason, a kisbagi pihenőnél. A gázolónak hatalmas szerencséje volt, hogy ennyivel megúszta!Írt néhány sort az esetről: “Sziasztok!Én...

Olvasónk András küldte nekünk a felvételt. Annyit írt hozzá: Dunaharasztin az 51-esen készült a felvétel tegnap este. Még a lovas nézett rám csúnyán...

Meglepő tartalomra hívta fel a figyelmünket olvasónk. Egy 14 éves kissrác (Matesz), állítása szerint magánterületen készít videókat a YouTube-ra “Tanuljatok velem autót vezetni”...

Nehéz magasabb szintű összhangot elképzelni a forgalomban annál, mint amit a Kerepesi úton az Arána előtt produkált az élet. Kinyílt, vagy nyitva maradhatott...

Kapcsolódó írások

Újabb képek a Bugatti Chiron elektromos vetélytársáról
2018. augusztus 16.
A Pininfarina PF0 néven villanyos hiperautót készít, mely a Chironnal is felvenné a versenyt.
Tesla Model 3
2019. május 22.
Még időpontot is foglal neked a szerelőnél a Tesla legújabb kiegészítője
Pininfarina Battista
2018. december 12.
Nem bírt magával a Pininfarina, így jóval a 2019-es Genfi Autószalon előtt közzétett friss fotókat legújabb modelljéről. A jármű nevét is elárulták, de még annak miértjét is!
Pininfarina Battista a 2019-es Genfi Autószalonon
2019. március 06.
A Genfi autószalon és a világ egyik legerősebb elektromosa