A Genfi autószalon és a világ egyik legerősebb elektromosa
1900 brutális lóerővel bír a 2019-es Genfi Autószalonon bemutatott Pininfarina Battista. A Rimac közreműködésével fejlesztett csúcsgép belsőégésű motoros autókat megszégyenítő erővel keresi összesen 150 darab gazdáját. Teszi ezt a Genfi Autószalonon, ahol külön kérésre engem is kicsit közelebb engedtek, hogy készíthessek néhány fotót.
Természetesen géppel a kezemben és vacak kis Nike csukámban beülni nem engedtek, hamar levágták, hogy nem én vagyok a potenciális vásárlóközönség, helyette néhány arab herceg tapizgatta a kocsit miközben én készítettem néhány fotót. Első blikkre is látja az ember, hogy ez bizony nem semmi. Aztán ha utána nézel a technikai adatoknak, az arcod is le-leszakadhat.
A Battista büszkélkedhet azzal, hogy elvette a leggyorsabb utcai olasz autó címet a Ferraritól, ami elég nagy égés, hiszen tette ezt úgy, hogy égés nem történik a motorháztető alatt. Zéróemissziós kupé, ami megzabálja a hörgős V12-ket. Na de meghatározom ezt neked számokban is.
A Battista kevesebb, mint kettő másodperc, azaz 1,9 alatt éri el a 100 km/h sebességet, a 290 km/h pedig csupán 12 másodpercébe telik. Igen, 290, nem írtam el. A végsebesség 350 km/h és 450 km-t képes megtenni egy töltéssel. Na persze nem 350-nel! Felmerülhet benned a kérdés, hogy mégis milyen „elem” dolgozik ebben a szörnyben, hogy erre képes? A horvát nemzetiségű Rimac szállította az olaszoknak azt a 120 kw/h-ás akkupakkot amely képes így repíteni ezt az egyébként főleg szénszálból és alumíniumból álló kasztnit. Az akkumulátor T alakban helyezkedik el karosszériában.
A névválasztásnak is van némi történelmi háttere, hiszen a Pinifarina alapítóatyjáról kapta a nevét. A Pininfarina maga, ha nem lenne még ismerős akkor se pánikolj, saját gyártású autóval még nem sokszor rukkoltak elő. Ellenben benne van a kezük temérdek más sikeres modell életében, hiszen a turini átalakítóműhelyben már történt egy s más. Pédául az 1947-es Cisitalia 202, de említhetnék több Ferrari, Alfa Romeo, Peugeot és Cadillac modellt is, vagy időben közelebbről a Tacumát és a Sanggyong Tivolit.
A hiperautó árát csak félve kérdeztem meg a promoter kisasszonytól, aki volt kedves közelebb engedni a kocsihoz, 733 millió forintért már a tiéd is lehet! Majdnem mondtam, hogy kettőt veszek, egyet ott helyben egyet meg küldjenek, de úgy döntöttem, inkább spórolok a Miatára! :D A 150 szerencsés vásárló, aki mégis vásárlásra adja a fejét s nem futamodik meg mint én, 2020-ban szállhat majd be csúcsgépébe. Az előzetes jelzések szerint a forgalomba kerülő 150 darabból körülbelül 50 az USA területére kerül.
Alapjárat helyszíni tudósítás