Íme, a Mustang Mach-E csomagterének helyes használata

Kozma Ádám
Közzétéve:
2020-02-06, 06:41

A kerti partik helyhez kötött ideje lejárt, a Ford elektromobilizálta ezt is.

Sokféle gasztronómiai agyrémet láttunk már különféle autók újragondolása útján, de talán a foodtruckok átértelmezése ez esetben elég meghökkentő helyről érkezett. Az új Ford Mustang Mach-E népszerűsítése céljából a cég, az NFL rajongók tailgatingjének továbbfejlesztésére mutatott profi megoldást.

Mi is az a Tailgating?
A Tailgating, vagy Tailgate Party egy klasszikus nemzeti tevékenysége az amerikai focirajongóknak, de a nagyobb zártpályás autóversenyeken is megszokott. A tevékenység megnevezésének eredete egyébként a tailgate szóból ered, ami a kifejezetten a platóajtóra utal. Az esemény lényegét tekintve arról szól, hogy – többnyire - a meccs előtt a szurkolók összegyűlnek a stadion parkolójában, egy baráti beszélgetős programra, aminek elengedhetetlen kelléke a helyben készült étel és a hozzátartozó frissítő. 
A békés eszem-iszom közben a mezbe öltözött, arcfestett szurkolók biztatják csapataikat. De ez közel sem minden, hiszen a program az évtizedek során konkrét fesztivállá nőtte ki magát, a résztvevők profi felszerelésekkel érkeznek, rengeteg különféle produkciót mutatnak be a kreatív résztvevők, termékeket reklámoznak vagy akár értékesítenek is a mozgó árusok, egyesületek szerveznek gyűjtéseket, egyszóval egy igen komoly tömegeket mozgató eseményről van szó.

A cég szerint a Mach-E 136 literes első csomagtartatója ideális tároló és kínáló lehet arra, hogy a haverokat készétellel vagy hűtött itallal kínáljuk. Na jó, ez így tényleg furán, sőt, borzalmasan hangzik, aztán végül lehet nem csak az USA-ban lesz létjogosultsága efféle promóciónak. Természetesen a Ford marketingesei nem bolondultak meg teljesen, hiszen a tailgating elképesztő tömegeket mozgat a célközönségükből.

A Tailgate Party résztevevőinek többsége ugyanis nem éppen a vidéki redneckek közül kerülnek ki. A tailgating.com statisztikái szerint ugyanis a résztvevők 60 százaléka 25-44 éves korú, közel 80 százalékban férfi, bár ez folyamatosan változik, 59 százalékuk rendelkezik felsőoktatási diplomával és közel 50 százalékuk több mint 500 dollárt, azaz mai árfolyamon több mint 150 ezer forintot költ a tailgatezéshez szükséges élelmiszerre és egyéb kiegészítőkre. Ez egy fizetőképes közönségnek tűnik.

A Ford első ötlete egy hűtőláda volt, hiszen az első csomagtartó remek lehetőséget biztosít a hűteni szánt italok tárolására. A csomagtér feltölthető jéggel és az sem jelent gondot, ha egy idő után elolvad a hűtőközeg, mert a raktér alján található egy dugó, így leengedhetjük a felesleges folyadékot. Őszintén szólva ez még úgy ahogy átmegy az ingerküszöbömön, el tudom képzelni, hogy egy nyári piknik alkalmával a szabadban bárkinek jól jönne egy ilyen beépített hűtőtáska.

Az italok hűtésének lehetőségénél azonban nem álltak meg a Ford kreatívjai, hiszen hűteni ételt is lehet, adja magát tehát a hűteni való zöldségek, garnélák és a hozzá tartozó mártogatók elhelyezése a jéggel töltött ládában. Ha ez nem lenne elég, akkor a lehetőségek csúcsát a tekintélyes csirkeszárny kapacitás adja, ugyanis több mint ezer normál méretű forró falatka fér el egymás mellett a tárolóban.  Azt gondolnám idehaza nem annyira életszerű, hogy egy tizensokmilliós elektromos autó csomagtartóját a különféle ételek levével kenje ki a tulajdonos, de talán tévedek.

Nehéz eldönteni, hogy mennyire gondolják komolyan a cégnél az autó ilyen sokrétű felhasználását, mindenesetre az egészen biztos, hogy bőven van szükségük hírverésre az elektromos autó vonalon, hiszen rendesen le vannak maradva ezen a téren. Ilyen szabad fantáziával és komoly pickupos múlttal rendelkező cég esetén talán van lehetőség rendes elektromos terepjárók bevezetésében is bízni. Személy szerint már nagyon várom, hogy Tesla platós szemfényvesztésén túl végre klasszikus értelemben vett terepjárók jelenjenek meg a kínálatban, hiszen a csendes, környezetbarát, hajtásláncában rejlő kiemelkedő előnyökkel rendelkező célszerszámok még a vadászok számára is kelendők lehetnek, főleg az ilyen praktikus kialakítással.

Te hogy vagy ezzel, jövő nyáron mehet a grillparti az villany Mustang csomijából, vagy inkább maradsz a tűzrakásnál?

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

1984 Ford Bronco XLT, barna SUV, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 14.
1980-ban mutatkozott be a Ford Bronco harmadik generációja. Az évek múlásával több apró módosításon esett át, de a széria csak 1984-ben nyerte el legmarkánsabb jellegzetességeit
1965 Mercury M-100, piros, pickup, elölnézet, oldalnézet, jobbról, RM Sotheby’s
2019. december 26.
1965-ben a Mercury kanadai divíziója bemutatta a 4. generációs M-100-as pickup átdolgozott változatát. A kistehert csak Kanadában értékesítették, ami sokban egyezett a vele kortárs Ford F-100-assal

További hírek