2018. november 23. | 15:48

A Range Rover bemutatta a nagy népszerűségnek örvendő crossover második generációját

Az elsőszériás Evoque 2012-ben került gyártásba és egyből hatalmas siker lett. A meghökkentő formavilág sokaknak tetszett, így 2015-ben egy ráncfelvarrással igyekeztek frissen tartani a koncepciót. Mára azonban eljött az ideje a váltásnak, így a brit gyártó bemutatta a teljesen új második generációt. A gyártó alapjaiban gondolta újra a modellt, hiszen egy új platformra épül, mely lehetővé teszi azt is, hogy a típus történetében először hibrid rendszert kínáljanak hozzá.

Habár első ránézésre a sziluettje nagyban hasonlít az elődmodellhez, jobban megnézve azonban kiderül, alig van közös eleme a kifutó crossoverrel. A nagytestvér Velarra viszont annál inkább hasonlít, kívül és belül is számos hasonlóságot lehet felfedezni. Az orr-részen vékonyabbra húzott LED fényszórók vannak, és a lökhárító két szélére tekintélyes méretű beömlőket vágtak. Az ajtókba simuló kilincsek szintén a nagyobbik SUV-ról lehetnek ismerősek, a hátsó lámpák pedig szintén újak.

Igyekeztek javítani a minőségen és az anyagfelhasználáson is, az illesztési hézagok szebbek, továbbá újfajta bőrkárpitok is elérhetők hozzá. A méretei kívülről nem változtak, ennek ellenére két centivel nőtt a tengelytáv, melynek jótékony hatása van a helykínálatra. Az új platformnak köszönhetően nagyobb lett a csomagtartó mérete is, így 610-1430 literig variálható a puttony. A könnyebb beszállás érdekében nagyobbak a hátsó ajtók, a merevebb kasztni pedig sokat javít a vezethetőségen.

Az Audi Q3 és a Volvo XC40 ellenfelének szánt modell új első és hátsó futóművet kapott, ráadásul csökkent az utastérbe bejutó vibráció és zaj mennyisége is. A gyártó most először kínál hozzá hibrid rendszert, mindegyik összkerekes kivitel mild-hibrid üzemű lesz. A fékezéskor visszanyert energiát a padlóba épített akkumulátorban tárolja, melyet kigyorsításkor hasznosít az Evoque. Készül majd belőle egy plug-in hibrid verzió is, melyben egy háromhengeres, 1,5-ös benzines dolgozik 200 lóerővel, amihez egy elektromotort kapcsolnak.

A benzinesek közül lesz 200, 250 és 300 lóerős kivitel, a szintén kétliteres dízelek pedig 180 és 240 lovas verziókban érhetők el. A leggyengébb dízelmotor kivételével mindegyik Evoque összkerekes lesz, ráadásul egy 9 sebességes ZF automata váltó is elérhető lesz hozzá.

A beltér is nagyban hasonlít a Velar arculatához, így a kisebbik Range Rover is megkapta teljesen digitális műszerfalat. A középkonzoli kijelző indításkor finoman kiemelkedik a műszerfalból, ezzel segítve az olvashatóságot. A legnagyobb technikai újítás pedig a hűtőrácsba és a tükrökbe épített kamerarendszer, mellyel az autó környezete könnyen szemmel tartható.