2020. augusztus 19. | 10:03

Golyóálló is, Mercedes-Benz G-osztály is és még limuzin is. Mi van?

Hírességek, politikusok és bűnözők (bár utóbbi kettő lehet, hogy egy kategória) az átlagosnál nagyobb luxusra és biztonságra vágynak. A biztonság esetében nem az ötcsillagos töréstesztekre gondolok, hanem arra, hogy elvárják, az autójuk nyújtson elegendő védelmet kézifegyverek, gránátok és adott esetben gáztámadás ellen is. Persze mindezt úgy, hogy közben ne csorbuljon a járművük nyújtotta luxus sem.

Mi van azokkal a gazdagokkal, akik egyszerre vágyják a limuzinok nyújtotta méreteket, a tömérdek luxust, a maximális védelmet és a magas építést is? Náluk tényleg csak az egyedileg épített járművek jöhetnek szóba. Természetesen róluk sem feledkeznek meg, szerencsére van, aki elkészítse számukra az ideális golyóálló autót. A kanadai INKAS Armoured manufaktúra nem riad meg a feladattól, havi 40-50 autóátépítés mellett akár olyan járgányokat is elkészítenek, mint ez a limuzin Mercedes G-osztály.

Fogtak egy gyári Mercedes-AMG G63 szabadidő-autót (a gyártó SUV-nak titulálja az egykor terepjárónak született G Wagent) és beletoldottak annyit, hogy 4394 milliméter legyen. Na nem a hossza, hanem a tengelytávolsága. Az eredeti autó kompletten 4763 mm hosszúságú volt, ami azt jelenti, hogy a G-osztály limuzin teljes hossza meghaladja a 6,3 métert. Tekintélyes méret.

No meg persze jól megtömték acéllal a karosszériát, hogy az autó teljesítse a CEN 1063-as európai sztenderd BR6-os védelmi szintjét, ami annyit tesz, hogy jól meg kell dolgozniuk a rosszfiúknak, hogy áthatoljanak az autó páncélján. Ellenáll az M14-es géppuskagolyóknak is, a jóval gyengébb AK-47-est talán meg sem érzi. Sőt, a bent helyet foglalóknak akkor sem kell aggódniuk, ha véletlenül két kézigránát robbanna fel a kocsi padlója alatt. Egyszerre.

A jelentősen megnövelt hossz ellenére az utastér az eredeti 5 személy helyett csupán 4 főnek biztosít helyet, igaz, ők valóban fejedelmi kényelemben utazhatnak a luxusautóban. Mindent minőségi és puha Alcantara bőr borít, az utasok előtt egy 4K felbontású TV található, ha mozizni támadna kedvük, a kellemes utazásról masszírozó funkcióval ellátott ülések gondoskodnak, és hogy a pezsgő is megfelelő hőmérsékletű legyen, van hűtőszekrény is.

Ami a páncélozáson felüli extra technikát illeti, az autó defektmentes abroncsokkal, megerősített futóművel és hatékonyabb fékrendszerrel kerül a megrendelőhöz. Felár ellenében felszerelhető még automata tűzoltó berendezéssel, szirénával, hangosbemondóval és vészhelyzeti világítással is. A motor viszont érintetlen, a 4,0 literes V8-as a gyári 585 lóerőt tudja.

Azt tudjuk, hogy az eredeti 2,5 tonnás súly nem okoz neki problémát, a golyóálló G-osztály limuzin azonban ennek minimum a dupláját nyomhatja, vagy még többet. Ez már bizonyára megizzasztja az erőforrást és a teljes hajtásláncot. A vételár kiegyenlítésénél is lehet izzadni, az INKAS-nál nem szerénykednek, kereken 1 millió eurót (~350 millió Ft) kérnek érte. Ennyit bárkinek megér, hogy nyugodtan, a külvilágtól védve utazhat.