2019. január 11. | 14:14

Már biztos, hogy a német prémium-hármas nem állít ki a 2019-es Detroiti Autószalonon, de ezzel ellentétben sok más gyártó meglepetésekkel készül

Közeleg a Detroiti, vagy másnéven Észak-Amerikai Nemzetközi Auto Show, minden év legelső autószalonja. A kiállítás 2019. január 14-én nyitja meg kapuit, az ott jelenlévő gyártók pedig legfrissebb tanulmányautóik mellett beszámolnak legújabb sorozatgyártású modelljeikről és az általuk használt innovációs technológiákról is. 

A NAIAS (North American International Auto Show) jelentős múlttal rendelkezik, ugyanis 1987 óta minden évben megrendezésre kerül a jól bevált helyszínen, Detroitban. Magyarországon nemigen lehet találkozni a „Detroiti Autószalon” kifejezéssel, ennek oka, hogy mint az idei évben, úgy máskor is az amerikai piacra szánt modellek vannak előtérbe helyezve. Az auto show-n ugyanakkor akad néhány gyártó, akik igyekeztek legújabb modelljeiket más országok igényeinek megfelelően is kialakítani, hogy aztán forgalomba helyezhessék többek közt például az Egyesült Királyságban. 

Ízelítőként egy-két márka némileg már lerántotta a leplet elképzeléséről, ezekről az alábbiakban, betűrendbe szedve olvashatsz:     

Ford

A Ford várhatóan egy vadonatúj Shelby GT500-ast mutat majd be a 2019-es Detroiti Autószalonon. Az amerikai vállalat a tavalyi évben már közzétett pár fotót az újonnan érkező GT500 motorteréről, melyben egy méretes kompresszor is elhelyezésre került. Úgy tudni, az elkészült modellt a nemzetközi esemény első sajtónapján mutatják be hivatalosan is.

Az új Shelbynek több, mint 700 lóerőre lesz szüksége ahhoz, hogy fel tudja venni a versenyt a 707 lóerős Dodge Challenger SRT Hellcat, valamint a 755 lóerős Chevrolet Corvette ZR1 modellekkel. A nagy debütálás előtt feltehetőleg még érkezik pár képpel a Ford, de addig is tekintsd meg a soron következő japán urat. 

Infiniti

A Nissan luxusmárkája ismét alkotott, így ezúttal egy olyan szabadidő-autót készítettek, mely a híresztelések szerint elektromos hajtást is kapott, és igen, jól látod, hogy az oldalsó visszapillantók mérete megcsappant, ugyanis az Audi e-tronban megismert, tükrös helyett kamerás verziókat alkalmazták itt is.

A tisztán elektromos QX Inspiration az Év Autója választáson is induló Jaguar I-Pace riválisának ígérkezik és egyben erősíti a japán márka jövőbetekintő gondolkodásmódját, mely szerint minden modelljükben elérhető lesz a hibrid meghajtás 2021-re.

Az Infiniti a Q Inspiration koncepción látott megjelenési stílust vette alapul új tanulmányautójának elkészítéséhez, továbbá LED-es fényszórókat és körbefutó szélvédőt is alkalmaztak. Az SUV 2020-ra várhatóan megérkezik a bemutatótermekbe. 

Lexus

A gyártók imádnak képek formájában „elejteni” egy-egy apró részletet aktuális modelljeikről, így járt el a Lexus is 2018 decemberében. Közzétettek egy fotót jellegzetes, RC F Track Edition nevű sportautójuk szénszálas hátsó szárnyáról, a leírásból pedig kiderült, hogy a jármű a NAIAS keretein belül debütál majd. Az ugyan még titok, milyen erőforrást kapott a tanulmány, de valószínűleg a márka 470 lóerős 5,0 literes V8-as szívómotorját helyezték a motorháztető alá. Erőátviteli rendszerként feltehetőleg egy nyolcfokozatú automata váltó szolgál majd, mely a kapacitást közvetlenül a hátsó kerekekhez továbbítja. 

Subaru

A japán gyártó létrehozta az előző generációs WRX STi S208 utódját, az S209-et. Az autó masszív hűtőrácsáról tettek közzé egy fotót, hogy annál is kíváncsibb légy a többi részletre! Nem sokat tudni a Subaru új modelljéről, de mindenesetre sokan összkerékhajtással és egy 300 lóerő körüli turbós boxermotorral képzelik el a szedánt. A többi „S” jelzésű modellhez hasonlóan limitált kiadású példányokra lehet számítani, 500 darabszám környékén. 

Toyota

Háromszoros hurrá, ugyanis végre bemutatkozik a Toyota várva-várt Suprája a 2019-es Észak-Amerikai Nemzetközi Autó Show-n. Több álcázott és álcázatlan fotóval lehetett találkozni az elmúlt időszakban a Supra kapcsán, most azonban elérkezett a pillanat, hogy az FT-1 koncepcióra hajazó sportkupé bemutatkozzon, mi több, eladásra is kínálja magát az idei év első felében. 
A jármű egy 3,0 literes sorhatos motort kapott keringési rendszerének központi szerveként, mely várhatóan 300 lóerős maximális teljesítményt és 470 Nm-es csúcsnyomatékot fog produkálni. Ilyen mechanikával 5 másodperc körüli 0-ról 100 km/h-ra történő gyorsulással számolnak a mérnökök. Az élményautó súlyelosztása a prototípus alapján 50:50 százalékos.

Időközben a bemutató előtti 1 nappal a Toyota mexikói képviselete egy twitter postban buktatta le az Új Supra bemutató videóját.