Ola Kallenius, a Daimler vezérigazgatója arra számít, hogy a luxusautó-gyártó piaci értéke jelentősen emelkedni fog, ahogy a cég egyre inkább elkötelezi magát a digitális technológiai megoldások és az elektromos járművek mellett.

Azt követően, hogy a Daimler teherautós részlegét önálló cégbe szervezték ki decemberben, a vállalat február 1-jével Mercedes-Benzre változtatja a nevét. Céljuk, hogy már idén minden szegmensben legyenek tisztán elektromos hajtással rendelkező modelljeik, ezáltal képesek legyenek felvenni a versenyt a Teslával

„Komoly esélyünk van arra, hogy a cég értéke a többszörösére emelkedjen” - nyilatkozta Kallenius anélkül, hogy konkrét célszámokat megjelölt volna a cég számára, melynek piaci értéke nagyságrendileg 40 százalékkal növekedett az elmúlt év során, és jelenleg mintegy 74 milliárd eurót ér. 

Mercedes embléma

A hagyományos autógyártók, köztük a Volkswagen is azzal küszködnek, hogy felemeljék a haszonkulcsukat még annak ellenére is, hogy egyre nagyobb mennyiségben értékesítenek elektromos autókat. A tőkepiaci hitelek hiánya hátrányos helyzetbe hozza az autógyártókat, az olyan riválisokkal folytatott versenyben, mint a Tesla vagy az Apple, amelyek egyedülálló pénzügyi lehetésgekkel rendelkeznek. 

Tom Narayan, az RBC Capital Markets autóipari elemzője szerint a befektetők szempontjából a Mercedes – és a többi hagyományos gyártó – legnagyobb hátrányát az jelenti az olyan cégekkel szemben, mint a Lucid Motors vagy a Tesla, hogy utóbbiak már az első pillanattól kezdve elektromos autókkal foglalkoznak, míg a Mercedes esetében át kell alakítania a meglévő palettát belső égésű motorokról elektromosra. Ez pedig korlátozhatja, hogy rövid távon hogyan alakul a vállalat haszonkulcsa. 

Daniel Schwarz, a Stifel befektetési bank igazgatója szerint az autógyártók piaci értékelése is azt a nézetet tükrözi, hogy a német márkák védekező pozíciót vettek fel és arra kényszerülnek, hogy megvédjék piaci részesedésüket. Azonban a Tesla értékelése azon a feltételezésen alapul, hogy a kaliforniai cég piaci részesedést fog elhalászni a német gyártóktól, akiknek nem rendelkeznek hasonló potenciállal a bevételszerzés szempontjából. 

Kallenius abban a szellemben szervezi át a Mercedest, hogy olyan csúcskategóriás modellekre összpontosítsanak, amelyek a luxus és a csúcstechnológia mellett autonóm vezetési lehetőséget kínálnak a vásárlók számára. Maximalizálnák a cég haszonkulcsát, miközben dollármilliókat invesztálnak az új technológiák fejlesztésébe. 

A stuttgarti vállalat autóiból tavaly összesen 2 054 962 darab talált gazdára, ami a globális eladások viszonylatában 5 százalékos visszaesést jelent. Ezzel a német prémiumgyártók között 2015 után először a BMW lépett elő a prémium szegmens elsőszámú gyártójává. Bár a kereslet egész évben igen magas volt a Mercedes termékei iránt, a globális chiphiány következtében vannak olyan modellek, amelyek szállítására több mint egy évet kell várnia az ügyfeleknek.

Mercedest vásárolnál? Ne habozz tovább, és keresd fel a Magyar Autókereskedőház Zrt. kollégáit telefonon (+36203663447) vagy e-mailben!