2019. február 21. | 09:19

Tegnap végigszáguldott a hír, hogy Tesla-kereskedés nyílik Budapesten, ami nem feltétlenül olyan lesz, mint ahogy azt a cikkek sugallják

A tegnapi nap folyamán a legnagyobb oldalakon végigsöpört a hír, hogy Tesla-szalon nyílik Budapesten, de milyen címekkel:

Hangzatos címek, de igazak? Hááát… nem teljesen!

Ha megnézed ezeket a cikkeket, mindegyikben megjegyzik, hogy az Universal Leasing Kft. nyit egy értékesítési- és átadási pontot Budapesten. Miért fontos ez? Azért, mert ez nem a Tesla!

A Tesla értékesítési módszere az, hogy közvetlenül értékesíti az elektromos autóit online felületen, vagy a saját szalonjaiban, de másképp sehogy! Olyannyira tartják magukat ehhez, hogy az Egyesült Államokban iszonyú vihart kavartak azzal, hogy inkább kivonultak több államból, amikor nem engedélyezték nekik a direkt értékesítést, mert rájuk akarták erőltetni, hogy inkább kereskedőkkel kössenek szerződéseket.

De akkor mit csinál az Universal Leasing Kft.? Egyszerű: lízing típusú finanszírozást közvetít és rendelésre értékesít. Ők egy teljesen független vállalkozás, akik az általuk megvásárolt Tesla-modelleket mutatják be, de ha te is vásárolni szeretnél, akkor ugyanazt csinálják, mint a többiek: rendelnek egy autót a Teslától!

Jelenleg a legközelebbi hivatalos Tesla-kereskedés és szerviz Bécsben van, így aki személyesen akar Teslát vásárolni, odáig kell elmennie. Bár több cég is foglalkozik importtal és lízinggel, akárcsak a sejtetés is igencsak bajos, ha megpróbálják elhitetni az emberekkel, hogy hivatalos Tesla-kereskedések lennének.

Egyik kedvenc mondatom a Pénzcentrum cikkéből:

„Maga a kereskedés a Petőfi híd pesti hídfőjénél lesz, és vélhetően a szalon mellett a későbbiekben szerviz is nyílik majd.”

Hát hogyne! Nemhogy nem hivatalos Tesla-kereskedés, de majd egy olyan, központosított rendszerben működő vállalat, mint a Tesla hagyja, hogy csak úgy hozzányúljanak az autóikhoz? Még mit nem! Aki szervizeltetni szeretné az autóját, neki is Bécsig kell mennie, ahol a legközelebbi hivatalos szerviz van, vagy a másik opció Graz.

A Tesla szeretne majd a későbbiekben tovább terjeszkedni a közép-európai régióba is, de nem Magyarországra! Mivel az utóbbi években jócskán vesztett Magyarország a gazdasági súlyából a visegrádi országok közül, a Tesla sokkal inkább Csehországban és Lengyelországban gondolkodik hazánk helyett. Lengyelországban 2 éve működik egy lízingcég, hasonló elven, mint ahogy a Universal Leasing Kft. szeretné majd működtetni a saját vállalkozását és nem meglepő módon nincs rajta a hivatalos Tesla-kereskedések listáján. Állítólag jelenleg is folynak a tárgyalások, hogy a Tesla által bérelt ingatlanban, de saját vállalkozásban és saját alkalmazottakkal nyíljon majd egy hivatalos kereskedés, de nem történt erről még megállapodás vagy hivatalos bejelentés és senki nem tudja, mikor fog erre sor kerülni.

És miért is fontos az, hogy valójában nem hivatalos Tesla-kereskedés lesz az, ami nyílni fog Budapesten? Mert az elektromos autókra kérhető 1,5 millió forintos támogatást (és ha már kidolgozták, a 7 személyes autókra 3 gyerek után igényelhető 2,5 millió forintot) csak olyan hazai kereskedőnél vásárolt autóra lehet kapni, amelyik a pályázatokat lebonyolító e-Mobival is szerződésben áll, és az adott típus rendelkezik szervizzel is! Egy lízingcég nem számít hazai kereskedőnek és a Tesla nem engedélyezte nekik, hogy hazai forgalmazónak tüntessék fel magukat!

Perpillanat azonban a korábbi gyártási nehézségeik miatt a Tesla csak a Model 3-at kizárólag Long Range Dual-kivitelben forgalmazza, illetve még extraként lehet a Performance-csomagot kérni az autóhoz. Így tehát alapból átlépik az állami támogatás kritériumaként megfogalmazott maximum 20 millió forintos értékhatárt, de olcsóbb változatban is elérhető lesz a Model 3, amint a kisebb felszereltségű, rövidebb hatótávval rendelkező kiviteleket is elkezdik forgalmazni.