2019. július 09. | 16:46

Most először kapták lencsevégre a Volkswagen sportos ferdehátújának következő generációját.

Már nem kell sokat várni arra, hogy a németek bemutassák a Golf nyolcadik generációját. A hírek szerint 2020-ban debütál az új modell, a gyártó pedig az ígérte, hogy nem sokkal az alapverzió megjelenése után a GTI variánst is piacra dobják. A tesztek már javában folynak, most pedig kémfotók készültek a Volkswagen új sportos ferdehátújáról.

A formai elemekről egyelőre nehéz pontosat mondani, hiszen erőteljesen álcázva van a tesztautó. A Volkswagen feltehetően markánsabb lökhárítóval igyekszik majd megkülönböztetni a GTI kivitelt a mezei Golfoktól, melyhez nagyobb légbeömlőket és egy szolid légterelőt alkalmaznak a lökhárító alján. Az autó hátulján láthatók a lökhárítón kétoldalt kivezetett kipufogók, a tetőn pedig a szintén visszafogott szárny jelzi, hogy egy GTI van a képen.

Ami a motorizáltságot illeti, a gyártó úgy döntött, hogy nem indul el a hibrid hajtásláncok irányába, hanem marad a jól bevált turbómotoros receptnél. Ez ésszerű döntésnek bizonyult, hiszen a hetedik generációs Golf is népszerű volt ezzel a konstrukcióval. Az Audi által fejlesztett EA888 kódjelű 2,0 literes turbós benzines hatja majd a GTI-t, méghozzá két erőszinten. A vásárlók a 255, valamint a TCR logós 290 lóerős változatot kérhetik, mely az alapváltozathoz hasonlóan jelentős súlycsökkentésen esett át.

A TCR csomagot már a kifutó 7-es szérián is alkalmazták, mely közelebb hozta az utcai változatot a valódi TCR-ben szereplő versenyautóhoz. A Volkswagen a nyomaték terén észrevehető növekedést jósol, továbbá azt is hozzátették, hogy az erősebbik verzió 0-100-as gyorsulása 6 másodpercen belüli lesz, végsebességét pedig 250 km/órára korlátozzák. A GTI-t hatfokozatú manuális, vagy pedig 7 gangos duplakuplungos váltóval lehet majd választani.

A futóművet is átdolgozták, az MQB platform adta lehetőségeket kihasználva jobb menettulajdonságokat ígérnek az elöl MacPherson, hátul multi-link felfüggesztéssel, valamint adaptív gátlókkal ellátott modell esetében. A kormányzást még reszponzívabbá tették, mellyel igyekeztek növelni a vezetési élményt.

A beltérben új digitális műszeregység jelenti az érdekességet, valamint opcionálisan head-up display is kérhető lesz. Csak ötajtós kivitelben érhető el a következő GTI, a háromajtós verzió nem lesz opció ezentúl.