A Lamborghini a 2012-es Pekingi Autószalonon mutatta be az Urus koncepcióját, a sorozatgyártásra szánt verziót pedig 2017-ben leplezte le az olasz cég. Az SUV-t az 1986 és 1993 között gyártott LM002-es szellemi örökösének tekintik, a Lamborghini azonban nem elégszik meg azzal, hogy a világ egyik legerősebb és legdrágább hobbiterepjáróját gyártja. A hírek szerint a bolognai cég egy még brutálisabb verziót fejleszt az Urusból, ami az idei év vége felé fog debütálni.

Úgy tűnik, az egyre szigorúbb emissziós szabályozásoknak köszönhetően ez a modell sem kerülheti el a sorsát, és a jövőben tisztán elektromos hajtásláncot kap majd. Ezt Mitja Borkert, a Lamborghini főtervezője árulta el, megerősítve, hogy az Urus villanyosítása előbb vagy utóbb biztosan be fog következni, hiszen a jelenlegi trendek egyértelműen ebbe az irányba mutatnak. Borkert úgy látja, hogy a hobbiterepjárók esetében sokkal több értelme van az elektromosításnak, mint más modelleknél.

Lamborghini Urus
Kép: Lamborghini

Jó esély van rá, hogy a tisztán elektromos hajtással rendelkező Urusra legalább a modell következő generációjáig, vagyis 2028-ig várni kell majd. Addig biztosnak látszik, hogy az SUV-ban marad a 4,0 literes, ikerturbós, V8-as benzinmotor, amely 650 lóerő és 850 newtonméter leadására képes. Ennek köszönhetően a terepjáró mindössze 3,6 másodperces 0-100-as sprintidő elérésére képes, a végsebessége pedig 305 kilométer/óra.

Mivel a Lamborghini azt tervezi, hogy 2024 végéig valamennyi modelljét valamilyen mértékben villanyosított hajtáslánccal kínálja majd, ezért hamarosan megérkezhet az Urus hibrid változata, ami minden bizonnyal plug-in hibrid lesz.

Nyitókép: Lamborghini