2019. február 14. | 15:47

A két Formula 1-es pilóta az Alfa Romeo utcai autóival ismerkedett a Balocco tesztpályán

Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi még az F1-es tesztek előtt az Alfa Romeo modelljeivel, a Giulietta Veloce, a Giulia Quadrifoglio és a Stelvio Quadrifoglio csúcsváltozataival ismerkedett.

Az „Alfa Romeo Racing” Forma-1-es csapat versenyzői az Alfa Romeo szellemiségével ismerkedtek az FCA csoport ikonikus tesztközpontjában, a legendás Balocco tesztpályán, amely Milánó és Torinó közt található. A létesítmény az 1960-as években épült azzal a céllal, hogy a gyártó itt próbálgassa az új modelleket, a prototípusokat és a verseny autókat.

Nem mellesleg ebben a híres Autodelta létesítményben készültek a legelső Alfa Romeo modellek. A motorsport-legendának számító márka azóta számos nemzetközi bajnokságban és a Forma-1-ben is számos sikert ért el. 1950-ben az Alfa Romeo nyerte meg a legelső F1-es Nagydíjat egy 158-as Alfával, Nino Farinával a volánnál, a következő évben az Alfa Romeo 159-essel Juan Manuel Fangio ismét az élre tört a bajnokságban.

2019-ben az „Alfa Romeo Racing” csapat viszi tovább az örökséget, melyet az idei szezonban az olasz vonalat erősítő Antonio Giovinazzi, illetve a 2007-es világbajnok Kimi Räikkonen gondjaira bíztak.

A baloccói körözgetés alkalmával a duó különleges „üdvözlő csomagban” részesült, aminek köszönhetően gyorsan otthonosnak érezték a terepet. Az eseménynek a nevezetes „Alfa Romeo versenypálya" adott otthont, az 5,6 kilométeres körpálya kompromisszumok nélkül nyújtja a Forma-1-es pályák izgalmait, ideális környezetet biztosítva a pilótáknak az Alfa Romeo aktuális modellkínálatának és egyedülálló vezetési élményének megismerésére.

Az F1-es pilóták izgalmas vezetési programon és forgatáson vettek részt az új Giulietta, a Giulia Quadrifoglio és a Stelvio Quadrifoglio modellekkel. Az Alfa Romeo 1923-ban mutatta be a négylevelű lóhere emblémát, amelyet a Quadrifoglio csúcsváltozatoknál láthatsz, ugyanis ezek a legkiválóbb műszaki és menetdinamikai jellemzőkkel bírnak.

Az erőforrás fejlesztéséből a Ferrari mérnökei is kivették a részüket, így az alumínium szerkezetű 2,9 literes, V6-os Bi-Turbós benzinmotor 510 lóerő és 600 Nm nyomaték leadására képes.

A pilóták az említett típusok mellett az Alfa Romeo új kompakt modelljét, a stílusos, sportos karakterű Giulietta ’Veloce’ változatát is kipróbálták.