A hivatalos bemutató előtt kiszivárogtak a Fiat vadonatúj 500-as városi autójának fotói.
Az új Fiat 500 hivatalos képei korábban kerültek fel a netre mint kellett volna, a külső és belső fotókból kiderül, hogy az olasz gyártó hogyan akarja felfrissíteni egyik legkelendőbb modelljét. Képzetlen szem nem biztos, hogy észreveszi az apróbb változtatásokat, mivel nem sokban különbözik a jelenlegi modelltől. A belteret kicsit modernizálták és a formaterven is alakítottak kicsit.
A Fiat radikális tervei szerint teljesen elektromos üzemmódba lép a következő generációs Fiat 500-zal, annak érdekében, hogy kisebb, olcsóbb alternatívát kínáljon és fel tudja venni a versenyt a Honda e-vel és az elektromos Minivel. Ha a gyártó elkötelezi magát a zéró emissziójú szupermini mellett, akkor a következő Fiat 500-hoz egyáltalán nem lesz rendelhető belsőégésű motor, mivel egy teljesen új platformra épül.
A jelenlegi autóhoz képesti finom változások magukban foglalják a tükör áthelyezését az A-oszlop sarkához, egy vastag élt a motorháztető elején, a D-alakú hátsó lámpákat és egy teljesen új csomagtérajtót. Az egyszerűség jegyében készült modell új kilincseket is kapott. A védjegynek számító bug-eye fényszórókhoz szerencsére nem nyúltak. Az utastérben a minimál stílus uralkodó és a műszerfalon helyet kapott egy nagy központi érintőképernyő.
„A prémium az az út, ahova megyünk a teljesen elektromos 500-zal, amelyet frissítettünk. Ez egy gyönyörű és ízig-vérig olasz, városi Tesla lesz. Tökéletes ellentéte a Centoventi tanulmánynak” – mondta Oliver Francois az FCA marketing igazgatója.
A Centoventi koncepció a Fiat meglepő termékének bizonyult, amelyet a tavalyi Genfi Autószalonon mutatott be. Első ránézésre azt hittem, hogy a következő generációs Panda és az is volt, csak elektromos meghajtással és 100-480 km közötti hatótávval kínáltak.
Francois nem árulta el, hogy a két jármű ugyanazon az alapon nyugszik-e, de megerősítette, hogy az új 500 az FCA vadonatúj elektromos architektúráját használja.
„Ez egy új platform, amelyet elektromos meghajtáshoz terveztek. Ez radikálisan megváltoztatja az autót, de még mindig 500 marad, azonos mérettel és arányokkal, de még sem az” – tette hozzá Francois.
Az FCA marketingfőnöke arra is utalt, hogy a teljesen elektromos 500-as ára jelentősen megugrik majd az elődhöz képest. Viszont bízik az ikonikus modell vonzerejében és reméli, hogy nem veszítenek ügyfeleket emiatt. Az Abarth verzió jelenleg nem része a frissítési hullámnak, de a későbbiekben simán elképzelhető.
A Fiat nemrégiben megerősítette, hogy a vadonatúj 500-at Torinóban, a Mirafiori gyárban készítik majd egy külön erre a célra szolgáló gyártósoron, ezzel 1200 új munkahelyet teremtve. A Fiat már 700 millió fontot költött az üzem fejlesztésére, viszont valószínűleg könnyen megtérül majd, tekintve, hogy 80 000 darab gyártását irányozták elő az évre.