Komoly jogi követelménnyel szembesül a VW a dízelbotrány miatt

Közzétéve:
2019-10-03, 11:36

Kezdetét vette a polgári per, több mint 400 000 autótulajdonos követel kártérítést a Volkswagentől!

A dízelbotránynak a napokban is igen nagy horderejű visszhangja van, mindez nagy kihatással van a Volkswagen jövőjére, különösen az öreg kontinensen. Az Audi, Porsche, Skoda és SEAT márkájú járművek tulajdonosai időről-időre egyre türelmetlenebbek, ami valamelyest érthető, hiszen a megmókolt kibocsátási értékek egyúttal alacsonyabb viszonteladási értékeket vonzzanak magukkal, az ügyfelekre nézve pedig ez hatalmas anyagi veszteség. 

bírósági kalapács

A Volkswagen-konszernnek ugyan már sikerült megállapodásra jutnia az amerikai és ausztrál tulajdonosokkal, de a vállalat az európai ügyfelekkel szemben olyan jogszabályokkal, illetve rendeletekkel igyekszik érvelni, amelyeket maguk szerint nem sértettek meg. Céljuk egészen egyszerű, a lehető legkevesebb kártérítést szeretnék kifizetni az ügyfeleknek, főként, hogy már 30 milliárd font összértékű (1 000000000 Ft) bírságot zsebeltek be maguknak a 2015-ben kirobbant botrány óta. Az Európában érintettek fedezésére, kártérítésére eredetileg 1 milliárd fonttal számoltak, ami azért be kell látni, hajszálnyival kevesebb a vállalatra szabott 30 milliárdos bírságnál.

Volkswagen Tiguan modellek egy kereskedésben

Németországban törvénymódosítást hajtottak végre annak érdekében, hogy a Volkswagen ellen indítványozott polgári per kezdetét tudja venni. Ennek eredményeként a 2019. szeptember 30-ai meghallgatás előtt állítólag 400 000 tulajdonos gyűlt össze, a maradék 100 000 ügyfél vélhetően egyéni intézkedéseket folytat.

A meghallgatáson bizonyítaniuk kellett, hogy a műszaki hatóságok által jóváhagyott és elfogadott értékek valójában káros hatással voltak a hatékonyságra, illetve az érintett járművek viszonteladási értékei csökkentek.

Audi Q3

A Volkswagen ezzel szemben azzal védekezett, hogy a kibocsátási értékek módosítására alkalmazott csaló szoftverrel nem sértették meg az EU-s törvényeket. Úgy vélik, azzal, hogy a csalás során úgymond csökkentették a károsanyag-kibocsátási értékeket nem gyakorolt közvetlen pénzügyi hatást a tulajdonosokra. Ezen felül azt állítják, meggyőző bizonyítékokkal rendelkeznek arról, hogy a viszonteladási értékekre semmilyen hosszú távú hatása nincs az egésznek.

A helyi média szerint a németországi bírósági eljárás akár négy évet is igénybe vehet, ami azt jelenti, hogy addigra az érintett járművek legalább nyolc évesek lesznek. Az eset kapcsán három lehetséges végeredményre lehet következtetni: a Volkswagen nyer, vagy a felperesek nyernek, a harmadik opció pedig, hogy peren kívüli megállapodás születik, ha a bíróság megállapítja, hogy az ügy költsége meghaladja a várható kártérítést.

Forrás:

További autós hírek

“Nem mindennapi lélekjelenlét kellett annak az autósnak ahhoz, hogy megakadályozzon egy gázolást. A férfi szerda éjjel sétált a forgalommal szemben…

Intézkedéscsomagot tett le a  miniszterelnök és a kormány asztalára Lázár János, a nemdohányzók védelméért felelős miniszteri biztos, amiben többek között…

Ezen pörög a Net 3 napja! Azt fejtegetitek ki volt a hibás. A fő kérdés, hogy itt van-e 2 párhuzamos…

A tegnapi cikkünkre hatással küldte el nekünk ezt a videót olvasónk. Ezúttal a belső sávban, szintén az M3-ason, a betonterelő…

Életét vesztette a Csobánkánál történt balesetben megsérült gyermek – írja a police.hu.  Ahogy arról mi is beszámoltunk, eddig tisztázatlan okból…

Kapcsolódó írások

Lamborghini 350GT
2019. szeptember 15.
Léteznek olyan erőforrások, amiket közel 40 évig használtak különböző modelljeikben a gyártók. Lássuk a második adag strapabíró konstrukciót!
Jöhet a nagy dízelautó-átalakítási program!
2018. április 09.
Egy pénzügyi alap létrehozásával teremtené meg a német kormány a környezetvédelmi határértékeknek nem megfelelő dízelek átalakítását. De ki fizetné a számlát?
Hiány lehet Volkswagenből 2018 második felében
2018. június 07.
Korlátozzák szeptemberben a Volkswagen wolfsburgi üzemében a termelést, mert a vártnál nehezebben tudják levizsgáztatni modelljeiket az új károsanyag-kibocsátási szabvány szerinti értékekre.
Csökkenhet a visszahívott VW-dízelek motorteljesítménye?
2018. július 18.
A dízelbotrány miatt millió számra hívja vissza autóit szoftverfrissítésre a Volkswagen, ám arra nincs garancia, hogy ettől nem csökken majd a motorteljesítmény.