2019. szeptember 28. | 15:50

Az Audi  végre elárulta az összes infót a nagyobb és erősebb 2020-as RS7 Sportbackről.

Az új Audi RS7 Sportback ugyanazt az erőforrást használja, mint a nemrég bemutatott RS6 Avant, vagyis az iker-turbós 4 literes V8-ast, amely 592 lóerő és 800 Nm nyomaték leadására képes, ez egy 48 voltos mild hibrid rendszerrel párosul. Ez 12 kW energiát tud a lítium-ion akkumulátorba tölteni, ezzel 0,8 liter üzemanyagot spórol meg 100 km-en.

A fenti teljesítményt a rajtprogrammal ellátott nyolcsebességes automata sebességváltó juttatja mind a négy kerékre. Az Audi Quattro rendszerét még tovább fejlesztették, hogy megfeleljen az Audi Sport legújabb modelljének igényeihez. Képes a nyomaték 85%-át a hátsó tengelyre juttatni, ahol opcionálisan egy sport differenciálmű szabályozza a teljesítményt.

Az új RS7 Sportback 3,6 másodperc alatt teljesíti a 0-100 sprintet, a végsebesség tekintetében három opciót kínál a gyártó, alapesetben 250 km/óránál szabályoz le, de plusz pénzért kérhető az Autobahnra szánt 280-as vagy a szuperautó-csali  305 km/órás végsebesség.

A stílus továbbra is az új Audi RS7 Sportback egyik fő tulajdonsága, nagyon agresszív első lökhárítót kapott, amelyen a modellspecifikus méhsejt rácsos maszk található. Ehhez természetesen sportos oldalsó szoknyák is dukálnak, valamint egy igen morcos hátsó lökhárító, amelyen hatalmas ovális kipufogócsonkok találhatók. Na meg a 120 km/óra felett emelkedő hátsó szárny.

Az új RS7 Sportback 195 cm széles, vagyis 20 mm-rel szélesebb elődjénél és 5 m hosszú, ezek az arányok remek összképet adnak, a sárvédőknél 40 mm-rel szélesebb a kasztni. Normál esetben 21 colos felniken gurul ki a légrugós felfüggesztéssel szerelt RS7, de ha gizdulni akarsz, akkor választhatod a 22 colosakat is.

Azok számára, akik nem szeretnék az alapból járó adaptív légrugókat, még választható az RS Sport felfüggesztés acélrugókkal és háromfokozatú adaptív lengéscsillapítókkal. Emellett opcionális a dinamikus összkerék kormányzás, ennek köszönhetően még inkább agilis és stabilabb lesz az RS7 Sportback.

Az új RS7 utasterében perforált Valcona bőr sportülések, RS kijelzők és alumínium váltófülecskék találhatók. Az Audi Virtual Cockpit  és váltóvilágítás további sportosságot ad.

További érdekesség az „RS Monitor”, amely információval szolgál az alkatrészek hőmérsékletéről, a gumiabroncsok hőmérsékletéről is. Továbbá a nyomaték, az aktuális teljesítmény és a motorolaj hőmérséklete is leolvasható számos adat mellett.

Az új Audi RS7 Sportback értékesítése már folyik, az első szállítások várhatóan decemberben kezdődnek. Ami az árat illeti, a német piacon az alapmodell ára várhatóan 121 000 eurótól, vagyis átszámítva 38 millió forinttól indul majd.

Az autós világ legfrissebb híreiért nézd meg az Alapjárat megújult hírműsorát!