Konnektoros Citroën C5 Aircross érkezik

Közzétéve:
2019-11-08, 15:01

1,7 literes fogyasztást ígér a Citroën C5 Aircross Hybrid.

A Citroën C5 Aircross már megfordult szerkesztőségünkben, egy igazán tágas, komfortos, benzinmotorral egy kissé szomjas járművet próbálhattam ki, melynek hibrid változata hamarosan megérkezik. A márka célja, hogy 2025-re elektromos változatban is elérhető legyen valamennyi modelljük.

Citroën C5 Aircross Hybrid

Külcsínt tekintve az új “eloxált kék” színcsomag társul az autóhoz, hátul a „hybrid” felirat díszeleg, a karosszéria bal oldalán, a jobb oldali üzemanyagtöltő nyílással átellenben található, az elektromos töltőnyílás. Az automata váltó előválasztó karjától jobbra egy üzemmód kapcsoló kapott helyet, amellyel többfajta meghajtási mód közül választhatunk: elektromos (ZEV) üzemmód, hibrid üzemmód és a hibrid autónál – számomra legalábbis - irreleváns sport üzemmód. Az ë-Save funkció pedig lehetővé teszi, hogy előre felkészülj egy városi utazásra és villamos energiát tartalékolj.

Citroën C5 Aircross Hybrid

A komfortról a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés gondoskodik, ami valóban varázsszőnyegként ringatja az autót normális aszfalton, ám a hazai magyar utakon képes elpattogni, túlságosan puhára van hangolva. A steril, hangtalan működéshez nagyban hozzájárul a hibrid hajtáslánc, ami 225 lóerős összteljesítményt (180 lóerős benzinmotor + a belső égésű motor, és az automata váltó közé helyezett 80 kW-os villanymotor) kínál, valamint 320 Nm-es maximális nyomatékot. Elektromos vezérlésű, 8 fokozatú automataváltót kap a rendszer és a hátsó ülések alá helyezik a 13,2 kWh-s akkupakkot, így is megtartva a praktikus utasteret: 3 teljesértékű, dönthető, csúsztatható ülés található hátul és 460-600 literes csomagtér.

Citroën C5 Aircross Hybrid

Jobb esetben 50 kilométert tisztán elektromosan is meg lehet tenni, akár 135 km/h-s sebességig. Ebben az esetben elérhető az 1,7 literes fogyasztás 100 kilométeren. Otthoni csatlakozóról 7 óra alatt, 7,4 kW-os töltővel akár 2 és fél óra alatt fel lehet tölteni az akkupakkot.  Az akkumulátorra – 70% töltőkapacitás erejéig – 8 évre vagy 160 000 km-re szóló jótállást biztosít a Citroën.

Citroën C5 Aircross Hybrid 225 ë-EAT8

  • Belső égésű motor: 180 LE (132 kW) benzinmotor
  • Villanymotor (a belső égésű motor és a sebességváltó között): 110 LE (80 kW)
  • Összteljesítmény: 225 LE (165 kW)
  • Akkumulátor: nagyfeszültségű (200 V), 13,2 kWh-s lítium-ion akkumulátor
  • Elsőkerék-meghajtás
  • Villanymotor nyomatéka: 320 Nm
  • ë-EAT8 elektromos vezérlésű automata sebességváltó
  • Hatótávolság ZEV üzemmódban: 50 kmi (max. sebesség: 135 km/h) (WLTP)
  • CO2-kibocsátás: 39 g/kmi (WLTP)
  • Fogyasztás vegyes ciklusban: 1,7 l/100 kmi (WLTP)

Feltöltési idő:

  • Kevesebb mint 2 óra 32 amperes Wall Box és 7,4 kW opciós töltő használata esetén,
  • 4 óra 14 amperes Green’up™ Legrand típusú aljzat és szériában kínált, 3,7 kW-os töltő esetén,
  • 7 óra hagyományos 8 amperes otthoni csatlakozó és 3,7 kW-os töltő használata esetén.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

2019. április 21.
126 000 fontért, azaz majdhogynem 45 millió forintnak megfelelő összegért kelt el egy ritka Citroën DS21 Chapron kabrió. A korát megelőző csúcstechnológiás modellből kevesebb, mint 1400 példány látott napvilágot
Citroen SM
2019. október 17.
A Citroen SM volt hosszú idő után a franciák első teljesítményorientált sportautója, fejlesztésében még a Maserati is közreműködött!

További hírek