1,7 literes fogyasztást ígér a Citroën C5 Aircross Hybrid.
A Citroën C5 Aircross már megfordult szerkesztőségünkben, egy igazán tágas, komfortos, benzinmotorral egy kissé szomjas járművet próbálhattam ki, melynek hibrid változata hamarosan megérkezik. A márka célja, hogy 2025-re elektromos változatban is elérhető legyen valamennyi modelljük.
Külcsínt tekintve az új “eloxált kék” színcsomag társul az autóhoz, hátul a „hybrid” felirat díszeleg, a karosszéria bal oldalán, a jobb oldali üzemanyagtöltő nyílással átellenben található, az elektromos töltőnyílás. Az automata váltó előválasztó karjától jobbra egy üzemmód kapcsoló kapott helyet, amellyel többfajta meghajtási mód közül választhatunk: elektromos (ZEV) üzemmód, hibrid üzemmód és a hibrid autónál – számomra legalábbis - irreleváns sport üzemmód. Az ë-Save funkció pedig lehetővé teszi, hogy előre felkészülj egy városi utazásra és villamos energiát tartalékolj.
A komfortról a progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés gondoskodik, ami valóban varázsszőnyegként ringatja az autót normális aszfalton, ám a hazai magyar utakon képes elpattogni, túlságosan puhára van hangolva. A steril, hangtalan működéshez nagyban hozzájárul a hibrid hajtáslánc, ami 225 lóerős összteljesítményt (180 lóerős benzinmotor + a belső égésű motor, és az automata váltó közé helyezett 80 kW-os villanymotor) kínál, valamint 320 Nm-es maximális nyomatékot. Elektromos vezérlésű, 8 fokozatú automataváltót kap a rendszer és a hátsó ülések alá helyezik a 13,2 kWh-s akkupakkot, így is megtartva a praktikus utasteret: 3 teljesértékű, dönthető, csúsztatható ülés található hátul és 460-600 literes csomagtér.
Jobb esetben 50 kilométert tisztán elektromosan is meg lehet tenni, akár 135 km/h-s sebességig. Ebben az esetben elérhető az 1,7 literes fogyasztás 100 kilométeren. Otthoni csatlakozóról 7 óra alatt, 7,4 kW-os töltővel akár 2 és fél óra alatt fel lehet tölteni az akkupakkot. Az akkumulátorra – 70% töltőkapacitás erejéig – 8 évre vagy 160 000 km-re szóló jótállást biztosít a Citroën.
Citroën C5 Aircross Hybrid 225 ë-EAT8
- Belső égésű motor: 180 LE (132 kW) benzinmotor
- Villanymotor (a belső égésű motor és a sebességváltó között): 110 LE (80 kW)
- Összteljesítmény: 225 LE (165 kW)
- Akkumulátor: nagyfeszültségű (200 V), 13,2 kWh-s lítium-ion akkumulátor
- Elsőkerék-meghajtás
- Villanymotor nyomatéka: 320 Nm
- ë-EAT8 elektromos vezérlésű automata sebességváltó
- Hatótávolság ZEV üzemmódban: 50 kmi (max. sebesség: 135 km/h) (WLTP)
- CO2-kibocsátás: 39 g/kmi (WLTP)
- Fogyasztás vegyes ciklusban: 1,7 l/100 kmi (WLTP)
Feltöltési idő:
- Kevesebb mint 2 óra 32 amperes Wall Box és 7,4 kW opciós töltő használata esetén,
- 4 óra 14 amperes Green’up™ Legrand típusú aljzat és szériában kínált, 3,7 kW-os töltő esetén,
- 7 óra hagyományos 8 amperes otthoni csatlakozó és 3,7 kW-os töltő használata esetén.