Közösen fejleszt üzemanyagcellás rendszert a Volvo és a Daimler Truck AG

Közzétéve:
2020-04-23, 12:08

A két óriás együtt dolgozik majd a karbonsemleges Európáért.

Egy közös fejlesztésről szóló megállapodást írt alá a Volvo-csoport és a Daimler Truck AG, amelynek keretében teherautók és egyéb nehézjárművek hajtásához dolgoznak ki üzemanyagcellás rendszereket. A Daimler beleteszi minden jelenlegi kutatását az üzemanyagcellákkal kapcsolatban, a Volvo-csoport pedig a költségek 50 százalékát vállalja magára, amely mintegy 600 millió eurós (214,8 milliárd forint) összeget jelent.

Üzemanyagcella logója

„A szállítmányozás és a logisztika mozgatja a világot, az erre mutatkozó igény pedig egyre növekszik. A karbonsemleges szállítmányozás jól megvalósítható elektromos hajtásláncokkal, az ehhez szükséges energiát pedig akkumulátorokból vagy hidrogén átalakításával érdemes kinyerni. A teherautók nagy távokkal és nehéz rakományokkal küzdenek meg, így ebben az esetben az üzemanyagcella lehet egy jó választás. A Daimler ezen a téren jelentős tapasztalatokat szerzett az elmúlt két évtizedben, a Volvo-csoporttal kötött megállapodás pedig egy mérföldkő lehet az üzemanyagcellás teherautók elterjedésében.” – nyilatkozta Martin Daum, a Daimler Truck AG egyik vezetője.

A két óriás 50-50 arányú partneri kapcsolatot alakított ki, amelyben önálló entitásként vesznek részt, tehát az autóipar egyéb területein továbbra is versenytársak maradnak. Természetesen annak, hogy közösen dolgoznak az üzemanyagcellás járművek fejlesztésén költséghatékonysági okai vannak, ráadásul így hamarabb juthatnak el a végtermékig. A válság beköszöntével még fontosabb, hogy a gyártók visszafogják a kiadásokat. Az együttesen 1,2 milliárd eurós (430 milliárd forint) projekthez nagy reményeket fűznek, hiszen ebben látják a zöldebb jövőt.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Polestar 1 a Nürburgringen
2020. július 22.
A hibrid kupé a súlya ellenére is jól teljesített a Zöld Pokolban.
BMW i Hydrogen Next koncepció oldalról
2020. március 31.
A fejlesztésben a Toyota is részt vesz.

További hírek