2019. október 05. | 09:50

A csaknem negyvenes éveiben járó Corey Jones visszatért a tettek helyszínére. Camaro helyett ezúttal Challengert épített, bemutatja hogyan kell izomautóból terepjárót építeni.

Annyira nevetséges, hogy már jó. Leginkább így tudnám jellemezni az Excalibur Motorsnál, Illinois államban dolgozó Corey Jones „pimp my ride” alkotásait. Már jó ideje foglalkozik stock autók átépítésével, azok közül is a pár éve készített Chevrolet Camaro, na meg ez a mostani Dodge Challenger a legütősebbek. Az amerikai világsztárok videóklippjében néha megjelenik egy-egy ilyen.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Mit tudott a Camaro?

A Camaro érdekes tekinteteket és arckifejezéseket vonzott magára, ami nem csoda, hiszen az emberek ahhoz vannak szokva a sportautó esetében, hogy hasmagassága inkább az aszfalthoz van közelebb, mintsem a fellegekhez. A termet a 32 coll méretű kerekeknek köszönhető, ezekkel úgy néz ki az alapvetően visszafogott külsejű járgány, mint valami Monster Truck.

Mielőtt rátérnék a Challengerre, érdemes néhány szót ejteni a Chevy utasteréről is. Akiknek sikerül megmászni a kocsit és be tudnak kukkantani, csupa bőr tárul a szemük elé, amikkel is az ülések be lettek vonva. Ezenkívül 27 colos TV-k és egy Xbox is elhelyezésre került a Camaróban, utóbbi nem máshol, mint a csomagtartóban. Ugyan nem szokványos, de az ajtók egy telefonos applikáció segítségével nyithatók.

És mit tud a Challenger?

Akármilyen okból kifolyólag is, de Corey megszabadult az említett járműtől, valószínűleg azért, mert egy újabb izgalmas projektbe szeretett volna kezdeni. Nem sajnálta a pénzt egy 2017-es Dodge Challenger R/T-re, amelynek motorterében egy 5,7 literes HEMI V8 dalol. Miután a gépjármű beszerzésre került, mit volt mit tenni, minthogy ugyanolyanra faragni, mint a Camarót, csak egyel nagyobbra és jobbra.

Ebben az esetben Corey 34 colos kerekeket rögzített a Challengerhez, azok mindegyikét saját logójával látta el: CJ_ON_34s”.

A logó korábban CJ on 32 volt, de ahogy változott a kerékméret, úgy a jelzésen is változtatnia kellett. YouTube csatornája, ahová saját építésű autókról posztol tartalmat a tuner, viszont megmaradt régi nevén.

A járművet 8 hónap alatt sikerült olyanra faragnia, ahogy jelenlegi állapotában kinéz. A kerekek felszereléséhez ki kellett vágni a karosszériából, viszont érdekes, hogy a kerekek majdnem tökéletesen kitöltik az ívet. Mintha a Challengerre szabták volna gyárilag a 32 colos kerekeket. Haha, csak viccelek!

A fényezés ugyanaz a gyöngyház árnyalat, mint ami a Camarón csillogott, az enteriőr csakúgy bőrből készült, vajszínű árnyalatban. Ezúttal nem az ajtók nyithatók távirányítós módszerrel, hanem a beltérbe szerelt LED-es világítás működtethető e féleképpen.

A csomagtartóban az Xbox helyett egy erős audiorendszert találni. Corey megközelítőleg 100 000 dollárt (30 millió forintot) költött az autóra, amibe beletartozik a Challenger beszerzési ára is. Mellette szóljon, hogy feltehetőleg sokat spórolt azzal, hogy előtte már praktizált egy Chevrolet Camarón!