A második generációs Chevrolet Camaro egy igazi ikon
Társszerző: Hajas Imelda
Nehéz eset olyan embert találni, aki nagyobb ódákat tud zengeni egy autóról, mint a saját tunere, ez jelen esetben is így van, hiszen senki nem ismeri jobban ezt a Chevrolet Camarot tulajdonosánál, Miro Pavleticnél.
Egy kis érdekesség már rögtön az elején: a Camaro név eredetileg a francia szlengből származik, jelentése haver vagy pajtás. Azért is jó ezt tudni, mert az emberek általában izgalmasnak találják, amikor egy autó neve nem csak kitalált, hanem van valamilyen tényleges jelentése is, de ez az autó még ennél is sokkal, de sokkal több: egy „élő” legenda!
Az amerikai General Motors 1970 és 81 között gyártotta a második generációs Chevyket, ezek már hosszabbak, szélesebbek és alacsonyabbak lettek az első geneseknél. A Camaro az amerikai „pony-car” -ok osztályába tartozik és nem Miro az egyetlen, aki nagy csodálója ezeknek a gépeknek, hiszen 1970-ben, amikor a legújabb generációs Camarok elérték a bemutatótermeket, sok ember azonnali kedvencei lettek.
Miro egy szokványos autórajongónak mondja magát, ám csakúgy, mint a legtöbb tuner, ő is alig várta, hogy megépíthesse álomautóját, a Z28-at. Ez a több, mint másfél tonnás gyilkos gép, amit a képeken látsz a nagyon alapos, részletes megtervezés és a túlvilági elképzelés eredménye, melyet olyan emberek hoztak létre, akik szemmel láthatóan nagyon értenek a munkájukhoz. Nos, a végeredmény egy háborúra kész Camaro lett!
„Meg akartam építeni az utcák legdurvább Camaroját” – mondta Miro.
Az autó építését egy közeli barátjával, Joe Mariaval együtt kezdte, aki a Stingray Auto Technél alakítgat át Corvette-ket. Mint általában mindent, így a tuningolást is érdemes úgy elkezdeni, hogy már meg vannak hozzá a legjobb emberek, és ahhoz, hogy így nézzen ki végül a Camaro, nagyban hozzájárult a Cyrious Garageworks csapata. Az autón már voltak enyhe módosítások, mikor Mirohoz került, de szerencsére ez neki közel sem volt elég, így megkezdődhettek a nagy átalakítások.
Első lépésként egy szívátültetést végeztek a Z28-ason, így egy kompresszoros, 6.2 literes LSA-t kapott egy 2013-as Cadillac CTS-V-től a gyári 550 lóerővel. Ezenkívül beszereltek egy nitrószettet is az autóba, a nitrósításról pedig érdemes tudni, hogy a tuningolás egyik legolcsóbb és leghatékonyabb eszköze! Mindössze egy nitró-tartályt kell biztonságosan rögzíteni az autóban és a motorig vinni a fémhálós nagynyomású csövet. A további teljesítménynövelés érdekében Brian Tooley Racing turbófeltöltőt és szeleprugókat szereltek a Z28b-ba. Ez kezdésnek annyira nem rossz!
Az eredeti terv az volt, hogy megtartják az LSA-t a gyári 6L90 automata váltóval és elhelyeznek egy speciális váltófület. A motor nagyobb gondok nélkül még illeszkedett is oda, ahova kell, a hatalmas 6L90-es váltóhoz viszont már jóval több helyre volt szükség. Miután átszenvedték magukat a nehéz akadályokon, rá kellett jönniük, hogy sajnos a váltófül sem fog a kívánt módon működni, meg nem is igazán kompatibilis a Camaro hardcore belterével.
Hosszú tanácskozás után mégis be kellett látniuk, hogy a legmegfelelőbb megoldás egy igazi izomautó számára a manuális sebességváltó, így az automatát ki, a 6-fokozatú Tremec T56 Tranzilla váltót pedig beszerelték, amilyet a tunerek korábban már egy Dodge Viper sportautóba is bepakoltak.
A műszerfalon egy Racepak IQ3 kijelző ad részletes információt a sofőrnek az autó pillanatnyi teljesítményéről, emellett a többi belső elem nagy része, így a középkonzol is Alcantara kárpitozást kapott. Chrono ülések kerültek be a Sparcotól, a kormány is teljes Alcantara bevonatú lett, tetején 2 nyomógombbal a nitró életre keltése miatt.
A belsőről most ennyit, jöhet a számottevő külső: nem sokkal később az RSV Forged-től megérkeztek a vadító 19”-os, polírozott kerékcsodák bronz kivitelben, amik megadták az igazi fenyítő utcai alaphangot a járgány számára. A RideTech olyan felfüggesztésrendszert szervált a váz alá, melytől a Camaro képes volt lágyan guggolgatni a kerekek felett, de ahhoz, hogy a kerekeknek helye is legyen persze nem ártott előtte kivágni némi anyagot a sárvédőből…
És hát miért is lennének egyforma szélesek azok a fránya kerekek?! Elöl 12.5”, hátul 13.5” szélesek, 295-ös és 325-ös Nitto Invos csomagolásban. Sajnos a Z28 teste eredetileg nem volt elég széles ahhoz, hogy masszív kerekek és abroncsok tudják támasztani.
A lámpákat szintén meg kell említeni, hiszen a Garageworks-nél arra is külön figyelmet fordítottak, hogy a fénycsövek, ne csak pislákoljanak odabent, hanem nézzenek ki inkább úgy, mintha az ember épp egy kiállítóteremben vásárolgatna. A Digi-Tails jóvoltából LED-es hátsó lámpákkal és HID fényszórókkal újult meg az autó.
Az egyedi „fáklyákon” és a ZL1 versenyautós spoiler hosszabbításon kívül a Camaro testét szénszálak fedik: szénszálas első-és hátsó lökhárítók és egy szénszálas motorháztető az Anvil Auto-tól. Még a motortér is csupa karbonszál!
Mondjon bárki bármit, ilyen egyedi izomautóval furikázni egy életérzés, ami nem adatik meg mindenkinek, és egy biztos: Miro és a tuning csapatok pöpec munkát végeztek az 1970-es Chevrolet Camaro Z28-on!
Forrás: